בימים אלו מסתיימות ההכנות לקראת גמר תחרות "יזם השנה" של קרן שמש שתתקיים ב1 ליוני. קרן-שמש מקבוצת עוגן, פועלת מזה 17 שנה ומסייעת ליזמים ובעלי עסקים קטנים מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית להקים ולנהל עסקים המפרנסים אותם ואחרים בעזרת מערך של קרוב ל 1200 מנטורים מתנדבים, מנהלים בכירים במשק הישראלי. מדי שנה עורכת קרן שמש את תחרות "יזם השנה" כאשר נבחרים עשרה מיזמים שמגיעים לקו הגמר ומהם בוחרים זוכה ב- 3 הקטגוריות הבאות: הצלחה עסקית – הישג עסקי יוצא דופן, תרומה לחברה ולסביבה – בעל עסק שנותן מענה לבעיה חברתי או מוביל שינוי חברתי, המסע האישי המרשים ביותר – התמודדות של בעל העסק עם אתגרים משמעותיים לאורך זמן לקו הגמר בתחרות יזם השנה. 

 

מוניקה לב כהן מנכ"לית קרן-שמש מקבוצת עוגן: "זו השנה ה-17 ברציפות בה מתקיימת תחרות "יזם השנה" של קרן שמש מקבוצת עוגן עם מספר שיא של הגשות השנה, תחרות בה נבחרים עשרה מיזמים יוצאי דופן לקו הגמר ומקבלים קרש קפיצה להתפתחות משמעותית. קרן שמש מחברת כבר מזה שנים רבות בין בעלי עסקים מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית, לבין מנהלים מחברות מובילות במשק או כאלו שעשו תהליכים משמעותיים, כאשר אותם עסקים קטנים מקבלים גישה לכלים עסקיים וניהוליים מתקדמים שמסייעים להם להתפתח ולשגשג. תרומתם של המיזם  לחברה חשובה וניכרת, ואלו יכלו להיוולד בזכות יזם שהלך כברת דרך והגיע לקו הסיום בזכות דרך מלאה נחישות והקרבה. יחד עם היזם הוקרתי נתונה למנטורים, מנהלים ומנהלות מתנדבים, אנשים עסוקים שמוצאים זמן להתנדב ולייצר במשק תעסוקה ומוביליות חברתית יחד עם סולידריות עסקית".

השנה עשרת היזמים שהגיעו לקו הסיום הינם ייחודים חברתיים ומלאי עשייה משמעותית, אחד מהם הוא מיזם מיוחד –  טעם של ילדות פרויקט חדש ומרגש עומד לקרב לבבות בין מתנדבים צעירים לבין קשישים באמצעות מתכונים שעוברים מדור לדור. לפניכם שלושה מתכונים מרגשים לקובה סלק, קציצות וצ'וצ'לך פרויקט "טעם של ילדות" הוא פרויקט קהילתי שהוקם ומנוהל על ידי מתנדבים שחברו כדי להגשים חזון- מפגש בין מתנדבים צעירים לקשישים במטרה ליצור קרבה, הקשבה ותחושת ביתיות. הדרך הייחודית בה בחרו לעשות כך, היא דרך המטבח, הבישולים, הטעמים והזיכרונות. בסדרה של מפגשים יארחו הקשישים את המתנדבים הצעירים, ואלו יבשלו עבורם ובהדרכתם את מנות הילדות עליהם גדלו. על המתכונים שלפניכם חתומים הסבים של מתנדבי הפרויקט, באמצעותם הם מקווים לגייס את סכום הכסף הנדרש לישורת האחרונה שלו ולכיסוי חומרי הגלם, מה שיאפשר בהמשך לפרסם גם את מתכוני הקשישים. המיזם פורץ דרך בחודשים האחרונים במספר תחומי ליבה ובעיקר בהרחבת הפעילות העסקית באופן משמעותי. זכייה בפרס בנקודת זמן שכזו יכולה לסייע משמעותית במינוף הפעילות וביצירת שיתופי פעולה לצורך הגשמת החזון שלנו – ולאפשר לכל אזרח ותיק ליהנות מחוויה מעצימה ולהיות מתועד באתר ו/או ליהנות מהזדמנויות עסקיות שיפתחו עבורם כהכנסה נוספת. שיתופי פעולה פוטנציאליים והפרס הכספי יאפשרו לנו לקדם ולפתח מנועי צמיחה פיננסיים-חברתיים נוספים, כדוגמת מארזי תבלינים סודיים של הבוגרים שלנו (מבוסס תמלוגים לאזרחים ותיקים), קידום מסעדת הפופ-אפ ופיתוח שלה כמודל זכייני מוניציפלי וכמודל תעסוקה לאזרחים ותיקים וחוסן קהילתי ועוד.

 

תגובות

להשאיר תגובה