נאום הניצחון של עו"ד עמית בכר "כל ניסיון לפגיעה בלשכה ייתקל בקיר ברזל"

לאחר מאבק יצרי ותקשורתי עז מה שלא מאפיין בדרך כלל את בחירות לשכת עורכי הדין ניצח אתמול עו"ד  עמית בכר את יריבו אפי נווה על רקע המאבק על הפרומה המשפטית: בנאום ניצחוןן בשלכת עו"ד בתל אביב ציין בכר "אתמול היה יום היסטורי ללשכת עורכי הדין ולדמוקרטיה הישראלית. זה ניצחון שגדול יותר מכולנו, ניצחון שייכתב כפרק חשוב בתולדות ימיה של הדמוקרטיה הישראלית. עשרות אלפי עורכות ועורכי דין צעדו לקלפיות. נשים וגברים שמעולם לא חשבו שיצביעו בבחירות ללשכה, יצאו מהמשרד על חשבון העבודה והזמן שלהם, עמדו בתורים שעות ארוכות, לעתים בחום ובשמש, נסעו מרחקים גדולים לקלפיות והצביעו עבורי, עבור תקווה ללשכה. זו הייתה קריאת צו 8 לדמוקרטיה, ואתם התייצבתם".

עוד הוסיף בכר : "הם עשו את זה לא רק כדי להצביע לגוף מקצועי, שיעשה ועושה בשביל לשמור על המקצוע. הם עשו זאת בשביל מטרה שהיא גדולה מכולנו. הם רצו להחזיר את כבוד המקצוע, את כבודה של לשכת עורכי הדין – ולהגן על הדמוקרטיה – ועשו זאת בענק. ידעתי שזה מה שהציבור רוצה, אבל לתוצאה כזאת אף אחד לא ציפה, זאת דרמה

"הערב, אני מבטיח לכל אזרחי ישראל שנעמוד בציפייה. נעבוד החל ממחר עבור כלל עורכי הדין, מימין ומשמאל, דתיים וחילוניים, יהודים ושאינם יהודים, ערבים ודרוזים, נביא להישגים היסטוריים למען עורכי הדין במדינת ישראל ונמלא את יעודנו לשמור על שלטון החוק ולהגן על הדמוקרטיה. אני קורא לשר המשפטים יריב לוין לפעול במהירות האפשרית לכינוס הוועדה לבחירת שופטים כדי להביא לאיוש והוספת תקנים נוספים במערכת המשפט, ומזור לאלפי אזרחים שעוברים עינוי דין בשל פרקי הזמן הארוכים מדי של הליכים בבתי המשפט, הנובעים ממחסור חמור בכוח אדם, שופטים ועוזרים משפטיים".

אם ייוודע תוצאות הבחירות ציינו גורמים הקואליציה את רצונם לשנות את הרכב הועדה לבחירת שופטים כך שהשופטים ונציגי עורכי הדין לא יהיו חלק ממנה, אך מבהירים כי בניגוד לנוסח המקורי של הרפורמה לא יקבעו בוועדה רוב לקואליציה. בהתאם לכך ציין עו"ד בכר בסוף נאומו כי "הקריאות ששמענו לפגיעה בלשכה, הם שכנה למסורת הדמוקרטית ולעצמאות מערכת המשפט. חוק לשכת עורכי הדין קובע כי היא תפעל להגנה על שלטון החוק, זכויות האדם וערכי היסוד של מדינת ישראל. כל ניסיון פגיעה יתקל בקיר ברזל של אזרחי ישראל שמבינים כי התקופה הנוכחית דורשת ערנות מתמדת והגנה נחושה, הדמוקרטיה שכוננו כאן האבות המייסדים עם כל סכנה שתתרגע עלינו".

 

ראש האופוזיציה יאיר לפיד שוחח עם בכר ובירך אותו על ניצחונו בבחירות. "עורכי הדין בישראל הוכיחו שהמחנה הליברלי חזק מתמיד. הניצחון של עמית בכר הוא הניצחון של הצדק, האמת והדמוקרטיה. אני מברך אותו ואת המועצה הנבחרת, נמשיך ביחד במאבק על נשמתה של מדינת ישראל, על הדמוקרטיה הישראלית", מסר לפיד

 

 

תגובות

להשאיר תגובה