המסע המרתק של דריה לי מתחרות מלכת היופי של ישראל, דרך תחרות טופ מודל ברוסיה ועד הגיוס לצבא

רק לפני מספר חודשים טסה דריה לי, ירושלמית גאה, אשר השתתפה בטקס מלכות היופי של ישראל לשנת  2014, לרוסיה שם השתתפה בתוכנית 'הטופ מודל', ייצגה את ישראל ואף הגיעה לגמר. במהלך ההשתתפות של לי בתוכנית נפתחו דפי פייסבוק רבים שתמכו בה, ורבים החליפו את תמונת הפרופיל שלהם לתמונתה. כשלי חזרה לארץ לא נותר לה הרבה זמן לבילויים, מכיוון שתוך זמן קצר היא חליפה את הבגדים הנוצצים למדי צה"ל. אם תשאלו אותה אם המעבר מחיי הזוהר לניקיונות בטירונות היה עבורה קשה, היא תצחק ותגיד שאת הטירונות שלה כבר עשתה בעולם הדוגמנות וצה"ל קטן עליה.

בראיון ראשון לאחר הגיוס לי מספרת על ההשתתפות בטקס מלכות היופי, על כך שברוסיה היא נחשבת לסלב ודמות להרצאה וגם למה כל כך התעקשה להתגייס, למרות שהסביבה שלה ניסתה לשכנע אותה לוותר על השירות הצבאי כדי שלא תעצור את הקריירה שבנתה. "הייתי מתבאסת אם לא הייתי חוזרת לארץ ומתגייסת לצה"ל", היא אומרת.

כשלי (20) הייתה בת ארבע היא עלתה יחד עם משפחתה לארץ מאוקראינה, מאז היא מתגוררת בירושלים, אבל לא תמיד קל פה, כפי שהיא מספרת: "אני מתה על העיר הזאת, ולמרות שבימים אלו הנסיעות לת"א מכבידות עלי וכביכול אמור להיות יותר נוח לעבור לאזור המרכז אני עדיין נשארת בירושלים, כי אני באמת אוהבת את העיר ואני לא רואה את עצמי גרה במקום אחר". על גל הטרור הקשה שהעיר סופגת בחודשים האחרונים, היא אומרת שזה בעיקר קשה ומפחיד. אך בימים שאפילו האופטימיים הפכו לסקפטיים לי לא מאבדת אמונה. "הגעתי מהתחרות של ה-'טופ מודל' ברוסיה ישר לצבא אז לא ממש חוויתי את האירועים שהיו. מה שכן, כשאני הולכת  בעיר על מדים, זה נותן לי כוח, אני אומרת לעצמי שהכל בסדר והכל יעבור".

c8a34133-74b6-43b4-8cbd-30648f1b90f4

 בגיל 18 לי השתתפה  בתחרות מלכות היופי של ישראל לשנת 2014. לדבריה לתחרות היא הגיעה במקריות לאחר שאמא שלה ראתה מודעה בעיתון על אודישנים לתחרות ושלחה תמונות שלה."כנראה אמא שלי שכחה לספר לי שהיא שלחה תמונה וכשהתקשרו אלי מהתחרות בשיחות הראשונות התנגדתי, כי לא ממש הבנתי על מה מדובר, אך לבסוף הסכמתי. הלכתי לאודישנים ומשם זה התחיל להתגלגל ולבסוף הגעתי לעשירייה. לאחר ההשתתפות שלי בטקס מלכות היופי התחלתי לעבוד בתחום יותר".

"באותה תקופה הפייסבוק שלי היה נורא פעיל ומלהק של הטופ מודל ברוסיה שלח לי הודעה בפייסבוק והתחלנו להתכתב", ממשיכה לי. "מהפייסבוק עברנו לסקייפ ומשם לראיונות ושאלונים. בערך אחרי חודש התקשרו אלי ואמרו לי שמחכה לי מייל מהתוכנית ובו היה כתוב שהתקבלתי ובעוד ארבעה ימים אני טסה לחו"ל להשתתף ב-'טופ מודל' של רוסיה". לדברי לי, הכל קרה נורא מהר ותוך ימים בודדים היא כבר הייתה בתוך הבית שבו צולמה התוכנית. "הגעתי לבית שדומה לבית של 'האח הגדול', במהלך התוכנית היו משימות, הדחות וצילומים שנמשכו 24/7 וכמובן שכל המשתתפות בבית היו רק בנות". בפתיחה של התוכנית לי נכנסה לבית כשהיא מייצגת את ישראל ודגל ישראל היה מאחוריה לפני כניסתה לבית, לדבריה, הרגע הזה ריגש אותה במיוחד."כשדיברו עלי בתוכנית תמיד הייתי 'דריה מישראל' וכמו כן, הקהל שאל שאלות על ישראל, חשתי גאווה להיות שם כשאני מייצגת את הארץ".

כאמור מיד לאחר שחזרה לארץ מרוסיה, לי התגייסה לצבא. כששאלתי אותה אם עברה בה המחשבה לא להתגייס כמו דוגמניות מצליחות רבות היא ענתה לי שהיא התגייסה דווקא בגלל הסיבה הזאת.

"היה לי חשוב להתגייס דווקא בגלל ששמעתי הרבה פעמיים משפטים בסגנון, 'בגלל שאת דוגמנית בטח לא תתגייסי, הצבא לא בשבילך, תצאי מהצבא ואת מי זה מעניין'. אז אני חושבת שזה מאוד מעניין , כי שירות צבאי הוא דבר מאוד חשוב. אם אני התגייסתי בגיל 19 וחצי  אני חושבת שכל אחת יכולה. הצבא ממש לא עוצר את הקריירה ומי שרוצה יכולה לשלב את הדוגמנות עם השירות הצבאי, היום יש הרבה אופציות".

8819f03f-b69e-4221-98da-202c4222998e

 

במהלך הטירונות עברה בך המחשבה, 'איפה הייתי לפני כמה חודשים ואיפה אני עכשיו?

כשביקשתי מ-לי שתנסה לתאר מצבים שבהם היא נתקלה בקושי בשירותה הצבאי, בפעם הראשונה במהלך הראיון היא נשארה חסרת מילים. לאחר כמה שניות של שתיקה היא אמרה שאם היא מנסה בכל לזאת לחשוב על רגע לא פשוט, אז זה כנראה יהיה המעבר מחו"ל לארץ כשנאלצה לעזוב את הכל ולהתגייס לצה"ל."הייתי אז בסערת הרגשות הכי גדולה, כי הכל התנגש, מצד אחד רציתי להישאר בחו"ל ובאותה מידה רציתי להתגייס. הייתי צריכה לגייס אומץ כדי להגיד שאני חוזרת להתגייס, גם העובדה שעליתי לארץ ולא נולדתי לתוך זה הפכה את הנושא ליותר מורכב".

ולסיום, מה ירושלים מסמלת בשבילך?

"בית".

תגובות

להשאיר תגובה