הטריבונה – חדשות עסקיות

בטקס שנערך השבוע בכפר המכביה במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, ובהשתתפות שר התרבות והספורט חילי טרופר, ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן, ראשי תנועת מכבי העולמית ומדליסטים אולימפיים, נפתחו היום אירועי 100 שנים ל"מכבי תנועה עולמית", ואירועי המכביה ה-21 שתתקיים בשנת 2022. בטקס הוענקו מדליות 100 שנים לתנועת מכבי העולמית, למנהיגי התנועה לדורותיה ולנשיא המדינה. המדליסטית אגניס קלטי (12 מדליות אולימפיות) העבירה את לפיד המכביה למדליסטית יעל ארד ויעל העבירה את הלפיד לקראת המכביה ה-21 ל-2 המדליסטיות לינוי אשרם ואבישג סמברג.

שר התרבות והספורט חילי טרופר הגיע השבוע לתיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר לצפות בלהיט הגדול של התיאטרון, "אפס ביחסי אנוש". השר חווה מקרוב את התמודדותו של התיאטרון עם אילוצי התקופה, כשבהצגה זו בוצעה החלפה כפולה: קרן מרום שיחקה במקומה של מגי אזרזר, ודלית דוד במקומה של קרן מרום. בסיום ההצגה פגש השר את השחקנים מאחורי הקלעים. מנהלת התיאטרון, ציפי פינס: "ביקורו של השר משמעותי עוד יותר בימים אלה, וזו הינה אמירה שהתיאטרון הוא מקום בטוח, המקפיד למלא אחר כל ההנחיות על מנת לשמור על בריאות הצופים".

בוועידה ה-6 "לאנרגיה וכלכלה" בנושא היציאה ממשבר הקורונה למשק חשמל תחרותי מודרני ומתקדם שנערכה באולמי אבניו שבאייר פורט סיטי,, השתתפו שרת האנרגיה גב' קארין אלהרר, ח"כ אלכס קושניר יו"ר ועדת הכספים, אודי אדירי מנכ"ל משרד האנרגיה, אמיר פוסטר מנכ"ל איגוד מחפשי גז והנפט, איתן פרנס מנכ"ל איגוד חברות אנרגיה ירוקה לישראל ועוד. ניר פלג מנכ"ל חב' אנרגיה סולרית "אנרפוינט" ציין מפני השרה אלהרר שפוטנציאל ייצור החשמל על גגות מבנים הוא גדול ובר השגה, ויש לעודד מדיניות זו ככל הניתן כדי להפוך למשק דל פחמן. בתמונה: שרת האנרגיה קארין אלהרר וניר פלג מנכ"ל אנרפוינט.

בכירי המשק הישראלי התכנסו השבוע להרמת כוסית לרגל השנה החדשה במלון הילטון תל-אביב, באירוע של ידידי מרכז הרפואי רבין (בילינסון), אותו ארגנו פנחס (פיני) כהן יו"ר עמותת הידידים, ד"ר איתן ורטהיים מנהל מרכז רפואי רבין (בילינסון והשרון) ואורלי מסקין מנכ"ל עמותת הידידים. פרופ' איריס דותן, מנהלת המערך לגסטרואנטרולוגיה במרכז הרפואי רבין, שיתפה את הנוכחים בהרצאה: 'יהיו מזונותיך תרופותיך – מהמחקר לצלחת'. כמו כן האלוף במיל. רוני נומה סיפר על 'קהילה וחברה בראי אתגרי הקורונה'. נוכחו גם: ענת וד"ר שמואל חרל"פ, יוחנן לוקר יו"ר שירותי בריאות כללית, אלי כהן ממלא מקום מנכ"ל שירותי בריאות כללית, דודי ויסמן, נאוה ברק ושלום זינגר, שלוה הסל, עתליה שמלצר משלמה סיקסט, ז'ק בר מטמפו, אמנון דיק ורבים אחרים.

נציגותה של לשכת המסחר והתעשייה של סרביה (CCIS) החלה את פעילותה החודש בירושלים, כנציגות השביעית של ה-CCIS ברחבי העולם. משימתה העיקרית של הנציגות תהיה לחזק את הקשרים הכלכליים, המסחריים והמדעיים בין סרביה לישראל, שאותה הסרבים רואים כמעצמה בין המובילות של הטכנולוגיה המתקדמת. שיתוף הפעולה של שתי הכלכלות בא לידי ביטוי כמעט בכל הענפים, בדגש על תחום ה- IT, ייעוץ בתעשיית הזנק, בריאות, חקלאות ומזון, התעשייה הביטחונית, סייבר, שירותי תקשוב, טיפול בשפכים ותיירות . טקס פתיחת הנציגות, שהוכרז לפני שנה בחתימת הסכם וושינגטון, מתוכנן לנובמבר בנוכחות נשיא CCIS מרקו צ'אדז'. השנה מציינות שתי המדינות גם 30 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים. בתמונה: אלכסנדר ניקוליץ' הדירקטור של הנציגות וקונסול הכבוד של סרביה בישראל.

יפעת אירני, מבעלי FACTORY 54, העניקה השבוע את פרס החזון האמנותי של FACTORY 54, לפרויקט "שבעה פרקים בהישרדות" של אודיה רוזנק, בהפקת מארק רוזנבאום, הפרס שהוענק במסגרת טקס פרסי חממת סם שפיגל , התקיים במסעדת צ'אקרה בירושלים. ״שבעה פרקים בהשרדות״ עוסק בנערה יתומה היוצאת למסע הישרדות לאורך ישראל בו היא מתמודדת עם העבר שלה ומתגברת על חוויות ילדות קשות. בחבר השופטים ישבו יפעת אירני, דאה קולומבגאשווילי ופרדריק בויר. נכחו בטקס: המארחות דנה בלנקשטיין-כהן מנהלת ביה"ס סם שפיגל, אורית זמיר מנהלת החממה ואסף ויטמן יו"ר הוועד המנהל של סם שפיגל, ליסה שילוח-עוזרד מנכ"לית קרן הקולנוע הישראלי, רות דיסקין מנהלת מחלקת הפרויקטים בקרן ירושלים, יפעת ורוני אירני בעלי פקטורי 54 שתמכו בחממה השנה וייסדו את פרס החזון האמנותי, מעצבת האופנה דורית (דודו) בר-אור, תום נשר, השחקן ליאור אשכנזי בעלה של השופטת מפיצת הסרטים מאיה אמסלם ועוד. את הטקס הנחתה השחקנית נור פיבק בוגרת סם שפיגל, המככבת בסרטו החדש של נדב לפיד (גם בוגר סם שפיגל) "הברך" ועוד. בתמונה: יפעת אירני מבעלי FACTORY54 והזוכה בפרס החזון האומנותי, הבמאית אודיה רוזנק.

בסוף השבוע האחרון הגיע אוליביה נקש, יוצר הלהיט הקולנועי הצרפתי "מחוברים לחיים" , לצפות בגרסה הישראלית הבימתית בתיאטרון הקאמרי. נקש שהגיע לביקור פרטי בישראל עם משפחתו, ביקש לצפות בהצגה במהלך שהותו בארץ. המתרגם אלי ביז'אווי, שתירגם את הסרט למחזה בעברית, אירח את נקש בתיאטרון והכיר לו את צוות השחקנים, בהם שמואל וילוז'ני ושון מונגוזה.

חברת אלקטרה מוצרי צריכה החלה לייבא את מותג מוצרי החשמל לבית מספרד: Cecotec בעיצוב צעיר ועכשווי. הבחירה לפרזנטור של הקמפיין נפלה באופן טבעי על אלברט אסקולה, האדריכל הספרדי ובן זוגו של אסי עזר. בקמפיין מופיע אלברט בדמותו של ספרדי שרמנטי, דובר עברית במבטא ספרדי עם טעויות הומוריסטיות בעברית האופייניות לו. בתמונה: אלברט אסקולה ומנהלת השיווק של אלקטרה אורטל יצחקי.

עמותת "יד-יד" בראשותו של הרב יעקב גלויברמן הנמצאת בלוד, חילקה לנזקקים לחג כ – 10,000 חבילות מזון. השתתפו באריזת החבילות: פיני גרשון, חני נחמיאס, ח"כ אריה דרעי, ראש העיר יאיר רביבו, נציגים של משמר הגבול, בנק לאומי, משטרת לוד, חיל האויר, בנק המזרחי, יחידת יאח"ה, מכינה קדם צבאית ארז לוד ועוד. בתמונה מימין: מלי אריס סטולר, מנכ"לית עמותת יד ביד ומתנדבת מזה שנים בשירות ייעוץ לאזרח בלוד, פיני גרשון מנהל מקצועי של נבחרות ישראל בכדורסל ויו"ר העמותה הרב גלויברמן.

איתי הרמן המוכר לכולנו כדמות ״הצ'ייסר״ בתוכנית המרדף בתאגיד 11, הפך עם השנים לחובב מושבע של ידע כללי ומשחקולוגיה. איתי ביקר השבוע במוזיאון הרפואה הראשון בישראל שנפתח זה עתה בטכנודע חדרה, והתרשם מ-6 התערוכות שהוצגו. התערוכה אשר שבתה את ליבו ואת סקרנותו היתה תערוכת המוח הגמיש, שם הוא לא וויתר על אף משחק אינטראקטיבי בתצוגה. בתמונה מימין: איתי הרמן והמנכ"ל גדי מדור.

לאור הרחבת הפעילות הקמעונאית של  נעמן גרופ, מתאימה הקבוצה את שמה למתכונת הפעילות החדשה ותיקרא מעתה 'אקסטרה ריטייל'. באירוע ההשקה החגיגי השתתפו איש העסקים מוטי בן משה הבעלים, דודי כהן המנכ"ל, שלמה זהר יו"ר הקבוצה, שי באב"ד מנכ"ל אלון רבוע כחול, השף אסף גרניט היועץ המקצועי של המותג נעמן ועדי הימלבלוי הפרזנטורית של מותג הלאנז'רי היוקרתי בוניטה דה מאס, שנרכש בשנה שעברה על ידי אקסטרה ריטייל. לדברי המנכ"ל כהן, שינוי השם מבטא את מימוש אסטרטגיית הגיוון וההרחבה של הפורטפוליו העסקי של הקבוצה. הודות למיומנויות שפיתחה ואיתנותה הפיננסית, היא תמשיך לבחון כל העת פעילויות קמעונאיות נוספות, מהן יוכלו ליהנות לקוחותיה בכלל וחברי מועדון הלקוחות NV CLUB בפרט. בתמונה מימין לשמאל: שלמה זהר, אסף גרניט, דודי כהן, עדי הימלבלוי, מוטי בן משה ושי באב"ד.

אירה דולפין, פרזנטורית ומאמנת בסטודיו 1REBEL, המותג הלונדוני החדש בישראל, אירחה את האלופה האולימפית לינוי אשרם ובן זוגה אופק, ואת המתעמלת ניקול זליקמן, לאימון אישי בסטודיו במגדל עזריאלי שרונה בתל אביב.

בשבוע שעבר חגג חגי שלום מבעלי קבוצת טיב טעם, יחד עם בתו חן חגי-כהן, את פתיחת הסניף החדש בגבעתיים, וכבר ניצל את המעמד להרמת כוסית לשנה החדשה עם בכירי הקבוצה.

כחלק מפעילותו החברתית לטובת קהילת ניצולי השואה, תומך מוזיאון ידידי ישראל במועדון ייחודי המשמש כבית תרבות לניצולי שואה בירושלים. השבוע התכנסו כ-50 ניצולי שואה לאירוע הרמת כוסית לרגל השנה החדשה. באירוע נכחו: דניאל ווצ'יק מנכ"ל המוזיאון, פלייר חסן נחום המשנה לראש העיר ירושלים, עו"ד ניר קמחי נציג הבעלים בארץ, ד"ר ליליאן גלזר מנהלת המועדון, הרב שלום ברונשטיין שהפליא לתקוע בשופר ההיסטורי שהובא במיוחד ואורחים נוספים. המשתתפים נהנו מארוחת צהרים קלה, נגנים מתנדבים שהנעימו את זמנם במוסיקה קלה וריקודים לקראת השנה החדשה. בתמונה מימין: המשנה לראש העיר ירושלים פליר חסן נחום, וד"ר ליליאן גלזר.

את יום הולדתו חגג האדריכל הידוע אלכס מייטליס בפתיחה חגיגית של בית דיור יוקרתי לתשושי נפש, ברמת מלון 5 כוכבים, תחת השם "נורית". האירוע נערך בבניין החדש ביפו שעיצב אלכס מייטליס, בו הושקעו 55 מיליון ₪. לאירוע הגיעו בכירי קבוצת "נאות אבי", אשר הקימה את נורית, וכן רופאים מומחים ואחיות שינהלו את המקום החדש.

אלי גינוסר מנכ"ל מתחם העיצוב redesign בצפון, וענת קאופמן ממן מנהלת השיווק של המתחם, אירחו לקראת ראש השנה והחגים את ג'ני צרוואני, טום באום ומושיק גלאמין. השלושה הגיעו למתחם העיצוב בקרית אתא, בכדי לבחור את פריטי העיצוב המובילים לבית לקראת השנה החדשה. במתחם הושקעו כ-250 מיליון ₪, ובימים אלה הודיע גינוסר על איכלוס מלא עם כ-40 אולמות תצוגה וחנויות בתחומי העיצוב והלבשת הבית, ופתיחתם הקרובה של dlounge – מתחם עבודה והשראה מיוחד לאדריכלים ומעצבים, הנמצא בהקמה וייפתח בסוף השנה. ובי"ס לעיצוב שנקר כבר פתח קורס ראשון לעיצוב, שיחל במתחם מיד לאחר החגים.

קניוני עזריאלי עולים בקמפיין ראש השנה בטלויזיה ובדיגיטל, המציג את הקניות בקניונים כמחוללי חוויות אצל קהל הלקוחות. בקמפיין הושקעו 3 מיליון שקלים והוא יעלה בטלויזיה, דיגיטל, סושיאל, ועיתונות ארצית. אורי קילשטיין מנכ"ל קניוני עזריאלי ומשנה למנכ"ל הקבוצה: "אנו נרגשים להוביל קמפיין חדש עם מסר משפחתי ומלכד לקראת החגים, הכולל מבחר רחב של הטבות בקופוני אפליקציית עזריאלי, וזו גם הזדמנות נהדרת לבלות בחיק המשפחה ולפנק את הקרובים". בתמונה: נלי תגר הפרזנטורית של קניוני עזריאלי.

לרגל חודש שפת הסימנים הבינלאומי, המצוין מדי שנה בחודש ספטמבר, חברה רשת מסעדות ההמבורגרים MOSES לעמותת "מעגלי שמע", ותקיים עמה שיתוף פעולה ייחודי: לאורך כל החודש יוצע לאורחי הרשת ההמבורגר "טקסני", המאופיין בטעמים של דרום ארצות הברית, בין התאריכים 6.9 ועד 3.10. חלק מההכנסות בגין מכירת ההמבורגר הייחודי, ייתרמו לטובת העמותה. "מעגלי שמע" מהווה בית עבור אלפי ילדים, נוער וצעירים חרשים וכבדי שמיעה בישראל, ופועלת בפריסה ארצית בחברה היהודית, הערבית והבדואית. בתמונה: המנכ"לית אהובה תורג'מן.

השבוע התקיימה הפתיחה של החנות הראשונה של HAPPY LEMON, בקניון איילון ברמת גן. הרשת החדשה היא בבעלות משפחת לוין מבעלי קבוצת האופנה קרייזי ליין, שנכנסת לתחום עיצוב הבית במטרה להרחיב את עסקיה ולהיכנס לקטגוריית מוצרים חדשה. הרשת מתאפיינת בקונספט עיצובי ייחודי למכירה של מוצרי לייף סטייל ממגוון קטגוריות, המתחדשים באופן תדיר, ובדגש על עיצוב ייחודי וטרנדי של המוצרים. המוצרים יוצעו בטווח מחירים נגיש ונוח בין 5-99 ₪.

'עד מאה כעשרים' הינה סדרה דוקומנטרית חדשה הפותחת דלת לעולמם של בני הגיל השלישי, שהופקה במהלך השנה האחרונה כחלק מהרצון לתעד באופן אותנטי סיפורים מעוררי השראה, צולמה בבתי רשת הדיור המוגן 'עד 120'. במרכזה עומדים 36 מדיירי הרשת, החושפים סיפורים ואירועים דרמטיים ששינו והשפיעו על מסלול חייהם. הסדרה משודרת החל מה-29 באוגוסט ב-HOT, ערוץ HOT senior. בתמונה: אבי קלפה מנכ"ל 'עד 120'

רוני לוי אחת הכוכבות הבולטות של "חתונה ממבט ראשון" בעונה הקודמת, החולקת את חייה בין ישראל למיאמי והינה בעלת עסק לבגדי ים, הפתיעה את הצופים לאחר שהיא ובן זוגה בריאליטי נועם קציר נפרדו. כבר מספר חודשים שרוני מתחזקת זוגיות עם בחור בשם אופיר, והם אף התחתנו לאחרונה. כיום רוני בהריון מצפה לבן, ולאחרונה הצטלמה לקמפיין בגדי ההריון של המעצבת אבישג ארבל.

מאז צילומי תכנית הריאליטי 'מחוברים' בקייקי כפר בלום, הפך רפאלי לאחד משגרירי האתר. הוא מרבה להצפין וליהנות משיט צונן בירדן. גם השבוע הגיע רפאלי לבילוי באתר וקיבל יחס חם מצוות השיווק, גלית ונוגה.

השבוע נערכה השקת הסניף השביעי בישראל של KFC רשת העוף המפורסם בעולם והפעם באשדוד. לארוע המצומצם שנערך יום לפני הפתיחה הרשמית מחר ב-BIG FASHION הגיעו בין השאר סמיון, גל זהבי, דניאל עמית ובכירי KFC מנכ"ל הרשת עומר זיידנר, סמנכ" ל השיווק אלון וינשטוק, בכירי ביג פאשן ובועז דריקס מנכ"ל ביג פאשן אשדוד. בתמונה מימין: בועז דריקס, אלון וינשטוק ואילן דביר מנהל קניוני ביג פאשן ארצי.

"עמותת גדולים מהחיים" הרימו כוסית לרגל השנה החדשה עם בכירי טיב טעם, שהעניקו להם צ'ק תרומה ע"ס 182,610 שח, עבור סיוע כלכלי בתקופת חגי תשרי, למשפחות הילדים החולים.

הסקסולוגית ושדרנית הרדיו איריס בר-און חגגה את יום הולדתה ה-65 במסיבה מפוארת עם חברים ביניהם אריק סיני, חני נחמיאס, רפי קישון, עו"ד גלית צור ועוד. איריס דיווחה כי על הפרק פרויקט חדש משותף עם עו"ד גלית צור בנושא זוגיות, סקס וכל מה שביניהם.

קבוצת E.V. MOTORS חתמה בימים אלו הסכם שיווק והפצה עם חב' "סוכנות השדרה" מקבוצת "צוות גיל" לרכישת מוניות של היצרן הבריטי LEVC" –"London Taxi". היקף העסקה מוערך בכ-10 מיליון ₪. מר אוהד זליגמן, יו"ר הקבוצה שכניסת המוניות האלה לישראל, תשנה את דפוס תחום פעילות המוניות בישראל כאשר לראשונה תהיינה מוניות חשמליות ללא זיהום אוויר, מרווחות ל- 6 נוסעים והפעלת חשבונית מפוצלת לנסיעות משותפות.

תאגיד NTT, מחמשת ספקי פתרונות IT לעסקים המובילים בעולם, הודיעה על מינויו של משה קרקו לסמנכ"ל מנהל הטכנולוגיות הראשי (CTO) של מעבדת החדשנות בישראל. למשה קרקו ניסיון של למעלה מעשרים שנים במגוון תחומים טכנולוגיים. לפני הצטרפותו למעבדת החדשנות של NTT בישראל, שימש במגוון תפקידי ניהול וטכנולוגיה בחברות כגון סמסונג, אינטל ו- NEC. קרקו מביא עמו ניסיון טכנולוגי עשיר וידע נרחב באבטחת מידע, בינה מלאכותית וטכנולוגיות תקשורת הרלוונטיים לפעילות של מעבדת החדשנות שהוקמה בישראל, במטרה לשתף פעולה עם חברות ישראליות בפיתוח טכנולוגיות חדישות בתחומים שונים, אשר יתמכו ב- NTT ובלקוחותיה הרבים ברחבי העולם.

פסטיבל המחול אשדודאנס התקיים זו הפעם הרביעית באשדוד ובמסגרתו התקיימה השקה חגיגית לספרו של בארי אבידן "תכלת וארגמן כוריאוגרף מוערך, במאי ומעצב תלבושות פולקלור ישראלי לבמה, מזה כ- 40 שנה. הספר מאגדי מידע על העשייה הענפה בתחום זה במהלך מאה השנים האחרונות, לצד קטעי ארכיון נדירים ומאות צילומים. באירוע השתתפו עשרות מרקדניו של אבידן בלהקות המחול שהוא מנהל, וכן כוריאוגרפים רבים של להקות מחול מכל רחבי הארץ וביניהם: שלמה ממן, איציק מעיין, רן הירש, ד"ר רות אשל, שוקי הופמן, דדו קראוס, אבי לוי, איציק כהן, זאב קרן, סילבי נאמן, דורון גואטה ועוד. בתמונה: אבידן ואשתו טלי.

תגובות

להשאיר תגובה