החטופה ששוחררה משבי חמאס : "חווינו תופת ומכות אבל בשבי התייחסו אלינו בצורה הוגנת"

יוכבד ליפשיץ ששוחרה אתמול משבי חמאס סיפרה היום בצהרים במסיבת עיתונאים בבית החולים איכילוב על קורותיה מאז שמחבלי חמאס פשטו על נחל עוז, רצחו ובצעו פשעי מלחמה : "עברתי תופת. מחבלי חמאס פשטו על הבתים שלנו, הכו וחטפו ללא הבדל בין קשיש לצעיר. הכו אותי בדרך אך בשבי התייחסו אלינו יפה" היא האשימה את הממשלה : היינו השעיר לעזאזל".

 

ליפשיץ שוחררה משבי ארגון הטרור יחד עם נורית קופר (80), לאחר ששתיהן נחטפו במהלך הטבח בניר עוז ב-7 באוקטובר. השתיים הועברו תחילה למצרים דרך מעבר רפיח ואז הגיעו לישראל. מהגבול הן נלקחו במסוק לבית החולים איכילוב, שם נפגשו עם בני משפחותיהן.

ליפשיץ הודתה לכל הנמצאים, ואמרה: "קוראים לי יוכבד ליפשיץ, ילידת 38'. תודה שבאתם לשמוע את הטרגדיה שלי ושל כל חבריי. היה קשה, ונקווה שנעבור את זה". היא תיארה את הזוועות שביצעו חמאס בקיבוץ: "עברתי תופת, לא חשבנו ולא ידענו שנגיע למצב הזה. הם השתוללו אצלנו בקיבוץ, אותי חטפו – השכיבו אותי על אופנוע על הצד וטסו איתי בשדות החרושים לכיוון עזה. הם פוצצו את הגדר. בנו גדר אלקטרונית מיוחדת ב-2 מיליארד דולר והיא לא עזרה בכלום. המונים הסתערו על הבתים שלנו, היכו אנשים, וחלק חטפו, כמוני. לא היה הבדל, חטפו קשישים וצעירים".

ליפשיץ מספרת כי לאחר שנחטפה היא נלקחה בכוח על גבי אופנוע כשכל העת מכים אותה עם מקלות על הצלעות דבר שמאוד הקשה על נשימתה. ליפשיץ מתארת שהם נסעו דרך שדות חרושים ולאחר זמן מה הם נכנסו לתוך פיר מנהרה והחלו לנוע בתוך רשת של מנהרות סבוכות כמה קילומטרים "הלכנו מתחת לאדמה הרטובה. הן נראו כמו קורי עכביש. התחלנו ללכת במנהרות, כשהאדמה לחה ויש לחות כל הזמן והגענו לאולם גדול שם התרכזנו 25 איש. אחרי שעתיים שלוש הם הפרידו מהקיבוץ שלי, קיבוץ ניר עוז חמישה ואת אותם חמישה שמו בחדר לחוד".

ליפשיץ מתארת יחס הוגן מצד חמאס ברגע שהם הגיעו למקום בו הם שהו מתחת לאדמה : "כשהגענו לשם קודם כל אמרו לנו שהם מאמינים בקוראן ושלא יעשו לנו רע. הם יתנו לנו את אותם התנאים שיש להם. היה עלינו משמר צמוד. הגיעו גם חובש ורופא ודאג שישלחו לנו פחות או יותר את אותם כדורים. הם מאוד דאגו לצד הסניטרי, שלא נחלה להם חס וחלילה, והיה לנו רופא צמוד שבא כל יומיים שלושה לראות מה קורה איתנו. החובש לקח על עצמו את האחריות ודאג להביא תרופות, ואם לא היו תרופות שהן אותו דבר אז נתנו תרופות מקבילות. אנחנו היינו חמישה ולכל אחד היה מישהו ששמר עליו".
ליפשיץ ציינה כי "חילקו אותנו לפי קיבוצים ולפי תושבים. דאגו לכל הצרכים שלנו, זה ייאמר לזכותם. היו מאוד אדיבים ושמרו שנאכל. אכלנו את אותו אוכל כמוהם, גבינה לבנה, גבינה מותכת ומלפפון, זו הייתה ארוחה ליום שלם. היחס אלינו היה טוב. הם דאגו לכל הפרטים. יש פה נשים שיודעות מה זה היגיינה נשית, הם דאגו שיהיה לנו הכל". במקביל, ליפשיץ הביעה כאב על אוזלת היד של מערכת הביטחון בטרם מתקפת הטרור. "חמאס תכננו את הכל תקופה ארוכה, הם הכינו את כל מה שנצטרך, כולל שמפו ומרכך לשיער. חוסר הידיעה בצה"ל ובשב"כ מאוד פגע בנו. אנחנו היינו השעיר לעזאזל של השלטון. צה"ל לא התייחס לבלונים ולשריפת השדות ברצינות".

 

 

תגובות

להשאיר תגובה