DCIM100MEDIADJI_0251.JPG

בשנים האחרונות נעזרים גורמים רבים במשק בצילומי אוויר למגוון מטרות ופרויקטים. בד בבד, ציוד הצילום והרחפנים עברו שכלולים מהותיים שמספקים תוצאות מרהיבות במחירים סבירים לחלוטין. כיצד להוציא את המיטב מפרויקט צילומי אוויר? על כך בכתבה הבאה.  

מדוע בכלל צילום אווירי?

עם התפתחות הטכנולוגיה הפך הצילום האווירי מאמצעי ששימש בעיקר גופים ממשלתיים וביטחוניים לנחלת כלל המשק והציבור. מדובר בצילומים מרהיבים ואפילו מדהימים שאותם ניתן לבצע גם בגבהים נמוכים ובמקומות מסובכים אשר כלי טייס מאוישים אינם יכולים להגיע אליהם, וזאת בעזרת רחפנים מיוחדים. לכן הם מתאימים למגוון פרויקטים שבהם מעוניינים ליצור עניין ויזואלי ורושם על הצופים, כגון סרטי תדמית ומוצר, וידיאו קליפים, פרסומות ומצגות, וכן סרטי הדרכה והסברה. יתר על כן, בעזרת צילום אווירי ניתן לקבל מגוון רחב של תוצרים מתקדמים כגון תלת מימד, הדמיות של מבנים ושכונות העתידים לקום, או צילומים פנוראמיים, כך שהם מספקים מענה מצוין לגורמים בתחומי הנדל"ן, רשויות מקומיות, אירועים, תיירות ועוד.

מי עושה את זה?

כיום ניתן לקנות בחנויות רחפנים מסוגים שונים עם מצלמות פשוטות יחסית, להעלות אותם לאוויר ולצפות בסרטון שהפקתם במחשב או בסמארטפון. יחד עם זאת, ברור שקיים פער אדיר בין סרטון חובבני לבין סרט מקצועי מטעם חברת הפקות, וכדי לאתר חברה שתספק תוצאות מדויקות ומרשימות יש לבדוק מספר היבטים:

ציוד מתקדם – רמתו של המוצר המוגמר מושפעת באופן מהותי מאיכותו של הציוד שמחזיקה החברה ומהיותו חדיש, מתקדם ובחזית הטכנולוגיה. על כן, כאשר אתם פונים לחברה עבור צילומי אוויר עליכם לוודא שהיא מחזיקה ברחפן המסוגל לנחות ולהמריא מכל מקום בעודו נושא ציוד צילום וידיאו וסטילס בפורמט גבוה (כולל K4!), עם מערכות ייצוב של מצלמה משוכללת.

התמחות בתחום המבוקש – צילום אווירי עשוי להידרש עבור צרכים שונים ולכן חשוב לוודא כי לחברה יש יכולות מוכחות בהפקת הסרטון המבוקש על ידיכם: דוקומנטארי, תעודה, פרסומת, הסברה, תדמית וכדומה. כך לדוגמא, סרטי תדמית מיועדים להמחיש את היתרונות, החשיבות והייחודיות של פעילות ומהות החברה או הארגון. בסרטים אלו מהווים צילומי אוויר רק נדבך אחד מתוך תהליך מקצועי רב שלבי הכולל בין היתר ביצוע תחקיר, הכנת תסריט מדויק, בימוי ועריכה מרשימה ומעניינת. מסיבה זו, יש לוודא כי החברה הפיקה בעבר סרטונים בז'אנר הרצוי לכם ולבקש לצפות בהם כדי להתרשם מהסגנון, מהרמה המקצועית וממה שניתן להשיג באמצעות צילום אווירי.

ותק ואיכות השירות – כמו בתחומים רבים אחרים, גם בתחום הפקת הסרטים והצילומים האוויריים מהווה ותק של חברה סימן לרצינות, מקצועיות ושביעות רצון של לקוחותיה. סביר להניח שבחברה כזו גם תוכלו לקבל מענה מקיף לסרטונים מכל סוג ולכל מטרה. יחד עם זאת, עדיין חשוב לוודא כי היא מספקת שירות אישי וליווי רציף בתהליך ההפקה, שאנשיה עובדים בשיתוף פעולה מלא אתכם, ולא פחות חשוב – שהמחירים שלה נוחים והוגנים.
הכתבה בחסות: אורניר הפקות

1 תגובה

להשאיר תגובה