מה משותף לרופא שיניים, איש אבטחה וחייל לפני גיוס ? כולם לוקחים חלק ב'לגיון 501'. מיזם התנדבותי בינלאומי של חובבי סרטי 'מלחמת הכוכבים' שמשקיעים בתחפושות אלפי שקלים בהשראת דמויות מסרטי הקלאט ו'מופיעים' מול ילדים בבתי חולים. הוגה הרעיון הוא אמריקאי חובב הסדרה שבתו חלתה בסרטן   

בבית חולים לילדים 'ספרא' בתל השומר כבר רגילים למתנדבים שמגיעים לשמח את הילדים אבל גם הם הופתעו שלא לומר נבהלו כאשר בוקר אחד 'כבשו' את המחלקות חיילי סער של האימפריה בליווי שלא אחר מאשר האימפרטור עצמו "התחפושות היו כל כך משכנעות" נזכרת חגית שפיגל מנהלית ורכזת המתנדבים בבית החולים, "שחלק מהצוות קצת נבהל". אז תכירו בבקשה את 'לגיון 501', ארגון חובק עולם של מתנדבים מסעודיה עד ארה"ב ממקצועות שונים וגילאים מגוונים שהמשותף לכולם שהם נשבו בקסם של סדרת סרטי 'מלחמת הכוכבים'. החברים בארגון רוכשים או מכינים תלבושות של דמויות מהסדרה אשר חייבות להיות זהות למקור, מקיימים מפגשי מעריצים, צופים יחד בסרטים והכי חשוב –מתארחים בבתי חולים ואירועי צדקה בתקווה ש 'May the force be with you' המשפט האלמותי מתוך הסדרה שמעניק ברכה ויכולות יוצאות דופן למי שלומד לשלוט באותו כוח מסתורי.

שפיגל זוכרת היטב את אותו בוקר בו חבורת מלחמת הכוכבים פסעה בין המחלקות השונות בהן מאושפזים הילדים, "תפיסת בית החולים שמה דגש על החוויה שבין מטופל למטפל ומשום כך חשוב לנו שהילדים יצאו עם חוויות נעימות מהאשפוז. מתנדבים כמו אלו שהגיעו מחופשים באופן מרשים יכולים ולו במעט להשכיח מהילדים את הכאב והחרדה". 

מי שהקים בארץ את השלוחה המקומית של 'לגיון 501' הוא אדם נחום (49) רופא שיניים מירושלים שעדיין זוכר את הפעם הראשונה בה צפה בסרט כאשר יצא לראשונה לאקרנים בשנת 1977 והפך מיד לתופעת תרבות, "הייתי בגיל חמש וגרתי עם משפחתי בלונדון. נסענו לבית הקולנוע Odeon

שכבר נסגר מאז. צפיתי בסרט שנחשב בזמנו כפורץ דרך והתלהבתי נורא". נחום נלקח בשבי על ידי 'דת הג'ידיי' הוא ומיליוני מעריצים שהחלו לאסוף 'מרצ'נדייז' ובעיקר לצפות שוב ושוב בסרט, "הייתי צופה בסרט בחדרי עם מקרן 8 מ"מ של אבא שלי". אבל הוא בניגוד לרבים אחרים המשיך עם התחביב גם לאחר ילדותו ונעוריו. כשעלה לארץ עם משפחתו בגיל 28 הוא קיים אירועי התרמה לחיילים בודדים כשהגימיק היה חובבי מלחמת הכוכבים שמגיעים מחופשים. 

נחום נישא לפלר חסן נחום, המשנה לראש העיר ירושלים ומחזיקת תיק התיירות "לעיתים אני מאלץ את אשתי גם להתחפש לאחת הדמויות כדי לעזור לנו בפעילות". את השלוחה המקומית של 'לגיון 501' הקים לפני שלוש שנים "לקחתי את האהבה שלי צעד אחד קדימה". כרגע ישנם 11 מתנדבים בארגון בניהם גם האישה היחידה (כרגע) נטע שרמיסטר , מורה לאומנות לחימה פיליפינית מתל אביב, "בתור גיקית של תחפושות ושל הסדרה זה היה לי די טבעי להצטרף מיד כששמעתי שיש שלוחה לליגיון בארץ". . איתמר מדר (18) מאבן יהודה. המצטרף הטרי שעוטה בגד של קצין בצבא האימפריה. ברק מיכאל שמואל (29)  מנהל אבטחה וסטודנט וכן ד"ר ניל זגול (38) מהרצליה , רופא משפחה שמספר בהתלהבות על התחביב שלו כאשר הוא פושט את מדי הרופא ועולה על חליפה של טייס בצי האימפריה, "עבדתי בבית חולים 'מאיר' וראיתי איך הילדים נדלקים כאשר החבורה המחופשת מגיעה לשם. אז כחובב 'מלחמת הכוכבים' החלטתי לרכוש תלבושת ולהצטרף אליהם". זגול מבין את הכוח שיש לחבורה הזו שמבחינת הילדים זה ממש 'חבר מכוכב אחר', "אני זוכר שהיינו פעם בטיפול נמרץ והייתה שם ילדה ערבייה בת עשר שביקשה להצטלם איתנו עם אמא שלה שחובשת כיסוי ראש כך שזה באמת מחזה לא שגרתי". 

צריך לציין שתחפושת ממוצעת יכולה גם להגיע לעלות של אלף דולר, "התחפושת חייבת לעמוד בסטנדרטים מחמירים של תקנון הארגון ורק אז מתקבל אישור להופיע עמה לטובת הציבור וללא שום תמורה. 'דיסני' שרכשה את זכויות הסדרה מהבמאי ג'ורג' לוקאס מקפידה מאוד על זכויות יוצרים". 

באחד הפעמים הגיעה לנחום בקשה לא שגרתית להופעה, "זוג חובבי מלחמת הכוכבים שעמד להתחתן ביקש מאתנו לעמוד איתם יחד מתחת לחופה. הסכמנו בתנאי שהם מתחייבים לתרום לארגון צדקה". 

מי שהקים את הארגון הוא אלבין ג'ונסון מדרום קרולינה, ארה"ב שהקים את ארגון המעריצים לובשי התחפושות בשנת  1997 והיום הוא מונה 14000 מעריצים ביותר משישים מדינות. 

טריגר חשוב בהפיכה של הארגון להתנדבותי הוא טרגדיה שפקדה את ג'ונסון כחביר האשר בתו, קייטי בת השש חלתה בסרטן בשנת 2004. כדי להקל עליה את חווית האשפוז הממושך יצר עבורה ג'ונסון את בת דמותו של הרובוט שובה הלב R2 – D2 לה הוא קרה : R2-KT  רובוטית בצבע וורוד שליוותה את הילדה קייטי עד שנפרדה מהעולם. R2-KT  הפכה לחביבת מעריצים וילדים מהעולם והיא אף זכתה להופיע באחד מסרטי הסדרה ('הכוח מתעורר') כשהיא מלווה ב R2-D2

נחום : "בניגוד לסדרה בה חיילי האימפריה שייכים כביכול לרעים, אצלנו במציאות הם 'חזרו בתשובה' ועברו לצד של הטובים כדי לשמח את הילדים"

חברי הלגיון ישמח לצרף חיילים לצבא האימפריה 

https://www.facebook.com/israel501st/

 

https://www.501.org.il/

 

תגובות

להשאיר תגובה