הקו האדום של הרכבת הקלה נפתח – היינו שם ביום הראשון והתרגשנו

יחד עם עוד מאה אלף נוסעים נסענו ביום הראשון להפעלת הרכבת הקלה בגוש דן. ילדים, מבוגרים וברכת ההחיינו וקיימנו….

 

לאחר השקעה של לא פחות מ 18.7 מיליארד שקל, עיכובים של שנים, עסקים שהתמוטטו המון פקקים אפשר לברך

הרכבת הקלה של גוש דן – בדגש על הקו האדום (בעתיד יתווספו אליו הקו הירוק שירוץ מראשלצ לאורך החוף עד הרצליה) והקו הסגול שיחבר את ערי הפרירפיה המזרחית של גוש דן בדגש על ערי בקעת אונו אל ת"א.

ביום שישי נפתח הקו האדום בשעה 5:40 ולפחות מאה אלף נוסעים פקדו את התחנות השונות.

 

הרכבת הקלה של גוש דן, מכילה שני קרונות מחוברים, באורך כולל של 70 מ', וברוחב של 2.65 מ'. רכבת כזו מכילה בנינוחות כ-450 נוסעים, כאשר חלק מהמרחב מוקדש למושבים קבועים, וחלקו מאפשר עמידה נוחה עם ידיות אחיזה רבות, לצד מושבים מתקפלים. הקרונות נגישים לכסאות גלגלים ולעגלות ילדים, ובנוסף אפשר למצוא בהם תאורת לד מתקדמת, רשת Wi-Fi ומסכי מידע.

לרכבת יש חרטום מעוגל ומודרני. היא מצוידת במנגנון מורכב של בולמי זעזועים אנכיים ואופקיים – המותאם גם לנסיעה במנהרות, כדי לאפשר נסיעה מהירה חלקה ושקטה. הנסיעה במנהרות מחייבת גם תקני בטיחות מחמירים: בקרונות מותקנות מצלמות אבטחה שמשדרות כל העת גם לתא הנהג וגם למרכז הבקרה של הרכבת. בנוסף, לנוסעים תהיה אפשרות לתקשר בעת חירום עם הנהג ועם מרכז הבקרה באמצעות מערכת אינטרקום דיגיטלית המותקנת בכל קרון.

רכבת חשמלית
הרכבת הקלה היא חשמלית, ואין לה קטר נפרד. יש לה שמונה מנועים שמותקנים בקרונות, והיא ניזונה מחשמל דרך כבל עילי לאורך תוואי נסיעתה. זה אחד היתרונות הגדולים של רכבת קלה – שאינה מזהמת את הסביבה. ויש עוד יתרון חשוב: הרכבת לא רק צורכת חשמל, אלא גם מייצרת אותו! כאשר הרכבת בולמת, או נוסעת בירידה, היא מייצרת למעשה אנרגיה שמוחזרת למערכת החשמלית. באופן זה, הרכבת מייצרת בעצמה כ-15 אחוזים מהאנרגיה הנחוצה לה.

נהג אוטומטי
רכבות הן כלי התחבורה היחיד שאין בו הגה. מאחר שהן נוסעות על מסילה, אין בו צורך. במקום הגה, לנהג הרכבת יש "סטיק" לשליטה במהירות – וגם הוא ניתן לשימוש במפלס הקרקע בלבד. כאשר הרכבת נוסעת במנהרה (שבה היא לא צריכה להשתלב בתנועת כלי רכב), גם המהירות היא אוטומטית ומושגת באמצעות שליטה מרחוק, באופן דומה לזה של רכבות מטרו. כאשר הרכבת נוסעת במפלס הקרקע, היא מתואמת עם מערכת הרמזורים ומקבלת העדפה בצמתים על מנת לקצר את זמן הנסיעה.

הקו האדום מחבר בין חמש רשויות: פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים. בקו 34 תחנות, מתוכן עשר תת קרקעיות. לחצו על שם העיר כדי לראות את התחנות ולקבל את כל המידע עליהן

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות

להשאיר תגובה