את אירועי שבוע הקולינריה האיטלקי המתקיימים זו השנה השמינית ברציפות בישראל ובעולם,פתחה נציבות הסחר האיטלקית  בישראל,באירוע חגיגי שהתקיים בת אביב, האירוע נערך בנוכחות ג'וזפה רוסו, ראש נציבות הסחר האיטלקית ועמנואלה די קפואה מנהלת שיווק מזון ומוצרי צריכה בנציבות. לאירוע הוזמנו כ 50 איש, מובילי דעת קהל:משפיענים, בלוגרים ואנשי תקשורת בישראל שנהנו ב"אגתה" בתל אביב, אליו הגיעו מוזמנים בלבד, בניהם:  מובילי דעת קהל, אושיות וכוכבי רשת,  אנשי תקשורת ובלוגרים מתחום הקולינריה.השף מסימיליאנו חשף לראשונה על מיזם חדש שלו:  טיולים קולינאריים לאברוצו  (Abruzzo) באיטליה,עיר ילדותו. אזור שאינו מוכר למרבית הישראלים המטיילים באיטליה.

בכירי ועובדי קניון עופר חדרה  בראשות בן דבש מנכ"ל הקניון, אירחו ביום חמישי האחרון,עשרות משפחות של מפונים מבתיהם, מצפון ומדרום הארץ אשר מתארחים מאז תחילת מלחמת 'חרבות ברזל',  בכפר הנופש אולגה. המפונים הגיעו ליום שלם של בילוי בקניון,  שכלל בין היתר: סדנאות יצירה לילדים ולכל המשפחה, ארוחת צהרים מפנקת, כניסה ל"חדר המתנות": שכלל חלוקת עשרות מתנות לבחירת הילדים: משחקים, צעצועים, ספרים ועוד לבחירתם.

את תחילת השבוע (ימי ראשון שני) בילתה ד"ר להבית אקרמן, בעיר אילת, במסגרת השקת: 'קליניקה על גלגלים'  עבור נשים המפונות מבתיהן מעוטף עזה ומדרום הארץ.אלי כהן,  מנכ״ל קופ״ח כללית,  הפתיע והגיע לברך את דוקטור להבית אקרמן והצוות שלה על תרומתם במשך החודשים האחרונים לעורף ולחזית.

השף דור זגורי מ "פרנה בשוק" נרתם השבוע לטובת משפחות מפונים מדרום וצפון הארץ והעתיק את דוכן השוק שלו לחדר האוכל של מלון תל אביבי אי שם על הטיילת. אמנם חדר האוכל היה עמוס בכל טוב אך דווקא האורחים העדיפו להמתין למנות הפרנה והאסאדו של זגורי.

מיצג יוגה ייחודי התקיים ביום שישי בחוף הסטודנטים חיפה, מטעם עמותת "צעירים למען חיפה". מיצג היוגה נוהל ע"י ויולטה ווסילבנה – מורה מקצועית ליוגה והשתתפו בה תושבי חיפה מכל המגזרים, ללא עלות. המשתתפים למדו תנועות יוגה פשוטות וצולמו לסרטון שבא להציג את היופי שבדו-קיום ואחדות. ״אנו מאמינים כי מיצג היוגה סייע לחזק את המסר לאחדות בישראל ובחיפה בפרט" מסביר קיריל קארטניק- יו"ר עמותת צעירים למען חיפה.

כחלק מהמאמץ להשאיר את נושא החזרת החטופים על סדר היום הציבורי, תשווק "פרימור", מותג המיצים הסחוטים של קבוצת גן שמואל, את מיצי המותג  עם הקריאה "מחזירים אותם הביתה עכשיו". החל מהשבוע ועד להודעה חדשה תשווק "פרימור" את מגוון המיצים, בהם מיץ התפוזים ומיץ הרימונים מתוצרתה, עם המדבקה "מחזירים אותם הביתה עכשיו".

הגמלאים מסתבר זריזים מאד את יריית הפתיחה החוזרת של קמפיין הבחירות שלהם הצליחו לעשות ברגע שנודע על תאריך הבחירות המחודש בהרצאה מרתקת של פרופ ניר גלעדי מאיכילוב על נבכי המוח במרכז עינב בנוכחות מאות גמלאיות וגמלאים.זאת במסגרת פעילויות תרבות שיוזמת הסיעה במחירים מיוחדים לתושבים הוותיקים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

עמותת אור למשפחות התומכת במשפחות השכולות בשיתוף עם תנועת הצופים , במבצע חלוקת כ-1600 מארזי חג. חניכי וחניכות השכבה הבוגרת של תנועת הצופים יגיעו לבתי המשפחות ,חברי עמותת אור למשפחות, ששכלו את בניהם ובנותיהם בעת שירותם הצבאי עם מארזים לחג החנוכה.החניכים התגייסו למשימה הערכית והמוסרית , במיוחד בעת הקשה הזאת, בהתרגשות עצומה ומתוך תחושת שליחות גדולה כדי לומר להורים שאיבדו את היקר להם מכל,בכבוד ובהצדעה, אוהבים אתכם ולעולם לא נשכח.

בחנוכה מציע מוזיאון "הספורט היהודי העולמי" שנפתח לאחרונה בכפר המכביה והינו המוזיאון היחידי בעולם שמציג את סיפור המורשת של הספורט היהודי והספורטאים הגדולים בכל הזמנים, באמצעות מיצגי מולטימדיה מרהיבים, קירות אינטראקטיביים ומעל 1,000 פריטי ספורט נדירים שנאספו ברחבי העולם .סיורים מודרכים במוזיאון + אטרקציה מיוחדת לחנוכה – הרפתקה משפחתית בתיבות בריחה. להזמנת מקומות מראש באתר של המוזאון: www.jewishsportsmuseum.org

עיריית שדרות ומרכז החוסן העירוני פתחו שלוחה שתיתן מענה לתושבי שדרות המפונים, השוהים במלונות באזור תל אביב-יפו. בשלוחת המרכז צוות מטפלים להתמודדות עם המצב ותחילת תהליך חזרה לשגרה בהדרגה. השלוחה הוקמה במבנה של חברת מיינדספייס  – חברה גלובלית להשכרת חללי עבודה משותפים ברחוב אחד העם, אשר תרמה קומה עבור חוסן שדרות.

כוכב הרשת דניס צ'רקוב אירגן בשיתוף עם השף הפרטי רונן ורה וחב' אפקס, ספרטה וכהנא- ערב קולינרי משובח עבור גדוד קרקל. כ-250 חיילות לוחמות נהנו משפע של בשרים משובחים, סלטים ותוספות חמות.בסרטון שהועלה לרשת שיבח צ'רקוב את הקייטרינג של רונן ורה שמתחילת הלחימה תורם ללא לאות למען חיילי צה"ל.

השבוע התקיימה פעילות מרגשת של המדליסט האולימפי, הג'ודוקא אורי ששון יחד עם הילדים המפונים מהישובים סעד וכיסופים ששוהים במלונות ים המלח. הפעילות התקיימה במסגרת פרויקט "עם אחד קבוצה אחת" שמוביל המרכז לאימפקט יהודי ומקדם את ערכי הספורט. הילדים המפונים לקחו חלק באימון משותף עם הג'ודאים מקבוצת "ספורט אגר", וקיבלו הרצאת השראה מרגשת מהמדליסט האולימפי העוסק בהתמודדות עם אתגרים. אורי ששון אמר בהרצאתו: "עם הרבה התמדה, עבודה וקשה והשקעה, כל אחד יכול להגשים כל חלום, גם אתם ילדים יקרים.״

מובילי "קאנביס לנפש" הגיעו לוועדת הבריאות בכנסת,לדיון בנושא רפורמת הקאנביס הרפואי וקראו לפעול לאישור המתווה והפיכת הקנאביס לקו טיפול ראשון – דווקא עכשיו,למען החוסן הנפשי של אזרחי מדינת ישראל והחוסן הלאומי של ישראל.מתווה רגולציה מאפשרת של משרד הבריאות יהפוך הקנאביס לקו טיפול ראשון ויאפשר לאזרחים גישה לטיפול יעיל במגוון רחב של התוויות רפואיות במהירות ואף יוריד את העומס מן המערכת.

באירוע מרתון ספינינג רגשי ומשמעותי שהתקיים בשישי האחרון, התאחדו מאות ספורטאים בקניון הדר בירושלים, לתמיכה במשפחות החטופים ולקריאה להחזרתם הביתה. למעלה מ-400 רוכבים עלו על אופני הספינינג, במהלך אירוע שבו הופרחו בלונים צהובים לשמיים כסימן לתקווה ותמיכה.

מייקל קארי, יהודי אמריקאי ופילנתרופ איש עסקים בולט בענף הנדל"ן. ומשפחתו הינם פילנתרופיים ציוניים ומוכרים מאוד באהבתם לישראל. לאורך השנים עושים ותורמים כספים רבים למען המדינה.
רק השבוע גויסו כ- 10 מיליון דולר באירוע ההתרמה  moonlight gala שאירגן ועמד בראשו.  עוד בימים הראשונים של המלחמה, הודיע קארי כי ידאג לגיוס כספים ענק עבור משפחות הנפגעים והנרצחים ב-7 לאוקטובר.
אירוע ההתרמה הגדול והמרשים נערך במתחם היוקרתי שבבעלותו Casa Cipriani, ונחשב לאחד המלונות היוקרתיים ביותר באי מנהטן הכולל בתוכו את אולם הנשפים המפואר בן התקיים האירוע ובנוסף את ה-member club הסקסי ביותר במנהטן.באירוע נכחו ראש עיריית ניו יורק, גלעד ארדן ואנשי עסקים מהקהילה היהודית בהשתתפות עומר אדם ,ליאור רז ליאור סושרד ועוד.

נוי הדס, בעלת רשת ״נוי השדה״ נפגשה הבוקר עם השף שאול בן אדרת במסעדה ״התרנגול הכחול״ וביחד הכינו לביבות לחנוכה כמחווה לחקלאי הדרום והעוטף שמגדלים תפוחי אדמה ועוברים ימים קשים.השניים הכינו את המתכון המיוחד של שאול בן אדרת ללביבות חנוכה שישולב במארז שיימכר בנוי השדה. למארז המיוחד נרתמו לצד בן אדרת אנשי קולינריה מובילים: קרן ואיציק קדוש, רותם ליברזון וקרן אגם.

לאחר שלושה מפגשים בנושאים הקשורים לפעילות מחלקות השיווק, שקיים איגוד השיווק הישראלי בזום הגיעו השבוע כ-200 אנשי ונשות שיווק למפגש פרונטלי במוזיאון תל אביב לאמנות, תחת הכותרת מפגש מחשבות ותובנות לקראת תוכניות עבודה 2024. במפגש הציגו בכירים ובכירות מעולם השיווק והפרסום את נקודת המבט המקצועית שלהם ושלהן על פעילות מחלקות השיווק ועל תהליך בניית תוכניות עבודה בתקופה של חוסר ודאות קיצונית.

הילדים מביה"ס אימירים בבאר יעקב מחבקים את כרמלה מזרחי, מתנדבת בעמותת ידיד לחינוך, שתמכה בהם מתחילת השנה. "הלב של כולנו נמצא עם ילדי העוטף והילדים המפונים, אבל יש עוד מאות אלפי ילדים שחווים תקופה קשה מאוד וילדות לא פשוטה, עקב המצב. אני שמחה לתת מניסיון החיים שלי, וגם מהניסיון שלי כסבתא, כדי לעטוף את הילדים ולתת להם את הכתף, החיבוק והאוזן שהם זקוקים להן בבית הספר"

כחלק מהמובילות של חברת "אלטמן בריאות" כמומחית בעידוד אורח חיים בריא, באמצעות תוספי תזונה ברמה הגבוהה ביותר, הקימה החברה את "סיירת החיזוקים של אלטמן" למפוני העוטף והצפון. במסגרת הפעילות, מומחי הבריאות והתזונה של אלטמן מסיירים בימים אלה במלונות ובתי הארחה ברחבי הארץ (חיפה, כפר המכבייה, נתניה, ים המלח וירושלים). הסיירת, שתתפרס על פני שבוע, תקיים מפגשים מרובים עם מפונים מהדרום ומהצפון, תעניק ייעוץ תזונתי ללא עלות ותוספי תזונה לחיזוק הגוף והנפש שהותאמו במיוחד עבורם. כל זאת, במטרה לסייע להם ליצור שגרת גוף ונפש מאוזנת במהלך תקופה מורכבת זו.

בסוף השבוע,  נחתה בארץ משלחת יוצאת דופן של נשים מוסלמיות מטעם ארגון AMMWEC לביקור סולידריות ותמיכה בישראל. את אירוח המשלחת ארגנה תנועת CAM- התנועה למאבק באנטישמיות, הפועלת בשנים האחרונות כקול צעיר, בועט וחדש הנאבק בתופעה העתיקה ברחבי העולם. המשלחת, אותה מובילה הדיפלומטית האמריקנית – פקיסטנית אנילה עלי, ביקרה באופקים, ברהט ובשדרות, פגשה את מפוני כפר עזה בשפיים, נפגשה עם משפחות חטופים, עם צוות ארגון "איחוד הצלה" ועוד.

אמן הגרפיטי המוביל ארד לוי, החליט ליזום בשיתוף עם אלעד מזמר מהלך של עשייה יצירתית והחלו לצייר ציורי גרפיטי ענקיים על קירות ברחבי הארץ אשר מעבירים מסרים של אחדות, הוקרה וזיכרון.כחלק מהמהלך, לוי חבר לבנק הפועלים שהחליט להנציח את גבורתם של תושבי העיר אופקים שנלחמו בחירוף נפש מול המחבלים שחדרו לעיר והחליט להעניק חסות לציור גרפיטי שיספר את סיפור הגבורה. לוי נפגש עם רונית ברדה, מנהלת סניף בנק הפועלים באופקים ויחד עם ראש עיריית אופקים, איציק דנינו ומנכ"ל העירייה שנרתמו למהלך ויחד הם ערכו סיור משותף בעיר לאתר את הקיר המתאים ביותר.

 

"רמי לוי תקשורת" מצדיעה לחיילים וחיילות מסביר ובקבע ומכריזה על צעד חסר תקדים בענף התקשורת הסלולרית – חבילת גלישה SMS בעלות של 1 ₪ לשנה. חבילות הגלישה לשנה כוללת גלישה בנפח 50 ג'יגה 2,000 דקות שיחה ו-2,000 מסרונים. המבצע החל מיום ראשון ה-03.12.23 עד סוף דצמבר וקבלת חבילת התקשרות תתבצע ב-40 סניפי רשת "רמי לוי תקשורת" מקרית שמונה ועד אילת בהצגת תעודת חוגר, וגם הורים חיילים יכולים לקבל את החבילה עבור החייל/ות בהצגת תעודת חוגר של החייל (ובהתאם לתקנון המבצע).פעילות זו מצטרפת למבצע התרמה גדול של רמי לוי לחיילים וחלוקת מטענים לטלפונים סוללרים ,כיסויים ושאר אקססוריז וחבילות של מוצרי מתיקה ופינוקים.

שי אסיה מנכ"ל מלון "קיסר פרמייר" ירושלים אירגן לאחיה וליאורה צימרמן תושבי שדרות שמתארחים במלון מסיבת ברית מילה לבנם שנולד בזמן שהם מתארחים במלון ושמו בישראל לביא.אחיה וליאורה שמתארחים במלון למעלה מחודש התרגשו מאוד מהאירוע שערך המלון לכבודם והודו בהתרגשות לשי אסיה על אירוח החם והמחבק.אחיה ציין : "נזכור לכל החיים את אירוע המרגש שערך המלון למעננו" .

פרויקט "זר תקווה" המוצב מדי יום ו' ב"כיכר החטופים" בתל-אביב, נועד להעלאה ולקידום המודעות להשבת החטופים והנעדרים הביתה, ומסייע במימון מטה המשפחות. המיזם המרגש של קרן כדר רוכש אלפי זרים צהובים ממגדלים ברחבי הארץ ונותן אותם כתשורה לכל תורם. הזרים יוצרים שיח מתמשך ואינטימי בבתים ובארוחה המשפחתית בנושא החטופים, ומוודאים שהנושא לא יירד מסדר היום.קישור לעמוד המיזם: www.zer-tikva.or

חברת שמיר אופטיקה שבבעלות הקונצרן העולמי אסילורלוקסוטיקה, הממוקמת בקיבוץ שמיר בצפון בקו העימות, ק"מ ספורים מהגבול, מפתחת ומייצרת כבר מעל 50 שנה עדשות מרשם לעולם וגם בישראל,  נרתמה למען כוחות הבטחון והעורף ותרמה משקפיים ביצור מקומי, כחול לבן לחייליי צה"ל ולתושבי העוטף. במסגרת התרומה, הגיעו עובדי שמיר אופטיקה ואופטומטריסטים למרכזים אליהם פונו תושבי העוטף, בהם ים המלח, אילת, עין גדי ועוד לנקודות כינוס של צה"ל, שם ערכו בדיקות ראייה ואבחנו את הצרכים של כל אזרח וחייל. בהמשך סיפקו משקפיים מותאמות לצרכי הראייה לחיילי צה"ל ותושבי העוטף.

עשרות דיירי בית דיור המוגן "פאלאס רעננה" ארגנו באחד הכיכרות ברעננה מפגן תמיכה ותקווה בחיילי צה"ל, כוחות הביטחון ומשפחות החטופים. הדיירים נשאו דגלים ושלטים של תמיכה וחיזוק לחיילי צה"ל במלחמת "חרבות ברזל" .

ועדת השופטים של התאחדות התעשיינים בישראל ומכון הישראלי לאריזה החליטה להעניק לחברת מולטילוק תעודת זכיה "בכוכב ישראל 2024" בקטגוריית האריזה מקיימת – אריזה ידידותית לסביבה.המוצר הזוכה הינו אריזות הצילנדרים החדשה של חברת מולטילוק MTL800 /MTL600 /MTL400 [להוסיף TM קטן בשמות הצילינדרים].בתחרות השתתפו 31 מוצרים של חברות שונות וכאמור חברת מולטילוק זכתה במקום הראשון.

טמבור, חברת הצבע וחומרי הגמר מתגייסת למען שיקום מושבי וקיבוצי העוטף אשר נפגעו באירועי ה-7 באוקטובר ומכריזה על מהלך שבמסגרתו היא מתחייבת לתרום ולספק צבע לטובת שיקום מבני ילדים – בין היתר, גני ילדים, בתי ספר, מתנ"סים, גינות ציבוריות וכל מרחב ציבורי אחר המשמש ילדים בעוטף.במקביל מזמינה טמבור את חברי קהילת   connect–  קהילת העיצוב, האדריכלות ובעלי המקצוע של טמבור, להצטרף אליה ולתרום ממקצועיותם בתהליך השיקום והחידוש .

הזמינו אתכם?

הפרויקט של דורון רפאלי חוזר לבמות עם הופעה ראשונה במרכז המבקרים של יקבי כרמל בזכרון יעקב. ההופעה תתקיים בחצר היקב בן 140 השנים, באווירה נינוחה שתשתלב עם צלילים ג'זיים וגרוב מכשף

הפרויקט של דורון רפאלי: שירים בקצב החיים, יום שישי 8 לדצמבר בשעה 11:00- יקבי כרמל, מרכז המבקרים לפרטים ולהרשמה: www.zamarin.org.il

תגובות

להשאיר תגובה