הטריבונה על שם בלה דיאמנט ז״ל: מלחמת ״חרבות ברזל״

כבר שבוע שבחזית בית עד 120 בהוד השרון ניצבת כרזת ענק שיצרו הדיירים למען החטופים הנמצאים כבר למעלה מחודש בעזה ועליה נכתב ״חזקים ביחד – מחכים לכם בבית!״. בעוד שהגיבורים והגיבורות בצבא ההגנה לישראל, שומרים עלינו בכל הגזרות כבר למעלה מחודש במסירות אין קץ ומפוני העוטף מאחים את השברים במקום רחוק מהבית, דיירי עד 120 לא נשארו אדישים למצב וגייסו מאז תחילת המלחמה תרומות ציוד בגובה עשרות אלפי שקלים למען מפוני העוטף וחיילי צה"ל.במקביל, צוות דיירות בבית עד 120 בעיר, שנקראות בימים אלה ״סיירת הסורגות״, מעבירות את רוב היום בסריגת כובעים וחמצוואר לחיילים, עד כה סרגו כ-150 יחידות של חמצוואר, וכ-50 כובעים, והמאמץ נמשך.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ד"ר להבית אקרמן מקימה מכוני יופי בבתי מלון ובתי הארחה לטיפולי אסתטיקה למפונות מעוטף עזה ומצפון הארץ – טיפולים אסתטים ללא תשלום. הקלינקה הראשונה תיפתח במלון הוד ים המלח, המארח משפחות מיישובי העוטף ומדרום הארץ, ביום רביעי ה 22.11.2023 משעה 11.00 בבוקר עד השעה 16.00.במסגרת זו יערכו טיפולי אסתטיקה ויופי במכון שיפתח במלון לצורך זה, כמו: הזרקות, טיפולי מכשור מתקדם ועוד. (להתקשר או לשלוח וטס אפ למס 054-2646114).כמו כן הנשים המפונות יוכלו להגיע גם לטיפול ללא תשלום באחת משלוש הקליניקות של ד"ר אקרמן: בהרצליה פיתוח, בראשל"צ או אור יהודה,  לנרשמות מראש

כחלק מהרצון לשמח ולהעלות את המורל בקרב חיילי המילואים והסדיר חברת שריג אלקטריק היבואן הרשמי של חברת רמינגטון בישראל מפעילה בימים אלה ניידת שפמים ותספורות מיוחד שתגיע עד לשטחי הכינוס.הביקור הראשון של הניידת התקיים בבסיס צאלים שבדרום שבמהלכו קיבלו עשרות לוחמים תספורת מרעננת ועצבו את שפמם המסוגנן עוד מאות לוחמים. במהלך הביקור נתרמו 50 מכונות תספורת לחיילים כדי שיוכלו להמשיך להסתפר ולעצב את השפם גם בהמשך ימי הלחימה הארוכים. את הביקור ליווה המשפיען גל הללי, הידוע בכינויו "גלגול",ודאג להרמת המורל בקרב החיילים והחיילות בבסיס.

מחלבות גד מחזירים את פרוייקט סיקרט דינר הנחשק במהדורת חרבות ברזל על מנת להודות לכוחות הביטחון והבריאות. במסגרת הארוחות, תעניק מחלבות גד חוויה קולינארית ייחודית לכוחות בטחון והרפואה בערב בלתי נשכח עם השפים והאמנים המובילים בישראל.השבוע, הגיעו מחלבות גד לחטיבה הצפונית בעזה יחד עם השף אוראל קמחי, שהגיע בהתנדבות לבשל יחד עם אחיו ואביו שנרתמו גם הם והזמרת והשחקנית אניה בוקשטיין שריגשה את כולם.

מיכל כהן ויעלי בר, מורות ליוגה מתל אביב יצרו יחד את המיזם למען העלאת המודעות לחטופים. המטרה העיקרית היא לעודד דעת קהל בארץ ובעולם ולרתום כמה שיותר אנשים לתמיכה במאבק להחזרת החטופים.המיצג הראשון התקיים בשבוע שעבר והשתתפו בו 243 מורים ומתרגלים ליוגה, כנגד מספר החטופים, ויצרו יחד מיצג מרגש, שכולו ברכה ותפילה לשמש שהיא מסמלת מקור לאור, לטוב ולבריאות. התנועה היא האופן בו המשתתפים בחרו לבטא את התפילה לעולם.היום, חמישי יום ה' ה16 בנובמבר, יתקיים מיצג שני גדול ומרהיב אליו נרשמו כבר מעל ל-1000 משתתפים.

בלב הלחימה, התייצבו לוחמים וחיילים תומכי לחימה מגדוד 53 של חטיבה 188 במושב פרי גן בחבל שלום, כדי להציל את אחד המשקים שנשארו כמעט ללא כוח עבודה. החיילים והחיילות במשך שעות שתלו סה"כ מעל 15000 שתילי כרוביות, לזכרו של מפקדם האהוב , סא"ל סלמאן חבקה זכרונו לברכה, שנפל בקרב בעזה. ביחד עם הזיכרון של מפקדם היה להם חשוב להראות לעם ישראל שגם החיילים נותנים כתף לעוטף וגם החשיבות של לשתול מחדש עם מסר של המשכיות ושאין לנו ארץ אחרת.

בשישי הקרוב בירה אלכסנדר פותחת את חצר המבשלה ואת הלב ליריד בירה ותמיכה בעסקי הדרום. היריד, שמביא אליו צעירים וחובבי בירה מכל הארץ, יארח הופעות חיות, פוד טארקס ודוכני תוצרת דרומית מכל הסוגים והמינים – חפצי עיצוב ואמנות, פרטי אופנה, ירקות ופירות, קינוחים לשישי ועוד. כל בעל עסק דרומי שאיבד יכולת למכור תוצרת, מוזמן להגיע ליריד ולמכור – ללא עלות. יריד תוצרת דרומית – בירה אלכסנדר, שישי 17/11 בין השעות 09:00-15:00  מבשלת אלכסנדר, צבי הנחל 13, א.ת עמק חפר. למכירת תוצרת דרומית, נא צרו קשר עם ירון – 0546771990

מוקד "אוזן קשבת"  באגודת "יד ביד" מפעילה  קו חירום *5757 או 03-6204999 מתחילת המלחמה. הפניות ברובן מביעות תחושה של חרדה, דכאון, בדידות, פחד ותחושת חוסר אונים.אנשי מקצוע מהתחום מעניקים סיוע ותמיכה מיידית. בתקופה זו פונים רבים  גם לקבלת מידע  בנושאים הנוגעים להתנהלות בזמן מלחמה. ברשות אוזן קשבת מידע לגבי מוקדי חירום של פקוד העורף  וכך נין לסייע לאזרחים רבים. מספר הפונים גדל משמעותית מאז ה- שביעי לאוקטובר. בין הפונים מפונים מהעוטף ומהצפון , הורים לילדים קטנים, קשישים עריריים, אימהות ובנות זוג של חיילים בסדיר ובמילואים .

פקטורי 54 גאה לתרום למען משפחות שפונו מהדרום ולמען חיילי צה"ל שנשלחו לחזית.החברה הקימה חמ"ל סיוע מיוחד במשרדי החברה החל מהשבוע הראשון ללחימה – נתרמו עד כה כ 45,000 פריטים לעשרות אלפי משפחות ולוחמים, בשווי של 4.8 מיליון שקלים. החמ"ל עסק במיון הבקשות, שיחות עם המשפחות והחיילים, אריזת הסחורות ושילוח החבילות למוקדים השונים ברחבי הארץ. צוות העובדים ניהל שיחות עם נציגי קהילות, תוך מאמץ אדיר לסייע בכל פנייה, ולהעניק תמיכה ואהבה לפונים. הפעילות כללה תרומות של ביגוד והנעלה עבור נשים וגברים, ודגש נרחב על בגדי ילדים עבור תושבי העוטף. לצד זה נתרמו חבילות רבות של מזון הלבשה תחתונה וציוד הכרחי ללוחמים בדרום ובצפון. החבילות הופצו על ידי מערך ההפצה של החברה, בנוסף למתנדבים מהחברה והקהילה שדאגו למסור את החבילות לכל יעד שנדרש.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

החל מה- 7 באוקטובר רשת קרפור ישראל פועלת רבות על מנת לסייע לתושבי עוטף ישראל ומחלקת אלפי חבילות מזון לאורך כל התקופה. כעת, ממשיכה הרשת בעשייה, ויוצאת שוב בחלוקה רחבה למספר מוקדים עיקריים בהם מתארחים מפוני עוטף ישראל ביניהם נתניה, משמר העמק, שפיים וכנרת המושבה. חבילות המוצרים שצפויות להגיע אל המוקדים השונים יכללו מגוון רחב ממספר קטגוריות כמו: חטיפי דגנים, שוקולד, עוגיות, שישיית בירות, דגני בוקר, פיצוחים, מוצרי היגיינה לגברים ולנשים, משחות שיניים, מברשות שיניים ומוצרי תינוקות. בנוסף, תחלק רשת קרפור ישראל גם צעצועים לילדים, חוברות צביעה וערכות יצירה.במסגרת התמיכה בחקלאים, הודיעה החודש קרפור על יום 'שלישי ישראלי' שמחליף את שלישי מארשה, ומקדיש את המכירות והמבצעים למען החקלאות הישראלית ולתוצרת כחול לבן.

חברת Cello, החלוצה הישראלית במתן פתרונות לשירותי חניה ותחבורה עירונית חכמה בכל הארץ ושטיפומט, מעניקות שטיפה חיצונית ופנימית בחינם לרכבים המלאים באבק. Cello מוקירה תודה לכל רבבות משרתות ומשרתי מערך המילואים שעזבו את המשפחה, הילדים, החברים, הלימודים והעבודה כדי להגן על מדינת ישראל וכל תושביה.את ההטבה ניתן לממש במגוון תחנות שטיפומט ברחבי הארץ. Cello מציעה למשתמשים שלה באופן קבוע מחירים מיוחדים לשטיפת רכב בתחנות "שטיפומט" בפריסה ארצית.ההטבה הינה עבור כל משתמשי Cello חדשים וותיקים כאחד בכל המסלולים. ההטבה הינה עבור רכב פרטי בלבד וניתנת למחזיקי אישור משרת במילואים. את תחנת השטיפה הקרובה ביותר ניתן לאתר דרך המפה בעמוד הבית באפליקצית Cello או דרך אתר האינטרנט של החברה.בטרם ההגעה לתחנת השטיפה חשוב לוודא כי הרכב רשום לשירות שטיפת הרכב. ההצטרפות לשירות השטיפה היא ללא עלות נוספת ואורכת עד כ-24 שעות מרגע ההצטרפות.

רשת ברזילי הינה רשת משפחתית, הוותיקה ביותר בארץ המתמחה בייצור חדרי ילדים ונוער. הרשת הוקמה בשנת 1948 ופועלת עד היום במלוא העוצמה. לחברה מפעל בקיסריה, אשר מייצר רהיטים כחול לבן.עקב המצב הביטחוני הנוכחי ולאור המלחמה המתמשכת, רשת ברזילי עסקה מימיה הראשונים של המלחמה בתרומות נרחבות של מזרוני שינה ומזרני שטח ליחידות צה"ל השונות בארץ. הם הגיעו לכל חלקי הארץ בכדי שהחיילים יוכלו לפחות להעביר את השינה שלהם בנעימים .בנוסף, הרשת אף תרמה למשפחות תושבי העוטף והדרום המפונים מבתיהם ושוהים בדירות זמניות  במרכז לאור המצב בכל אשר נזקקו. רשת ברזילי הכינה מבצעים מיוחדים והנחות לכל תושבי העוטף וכל התושבים בארץ אשר נזקקים לרהיטים חדשים עקב המצב הביטחוני. הן בהנחות גדולות של 20% והן באספקות מהירות ככל האפשר לכל חלקי הארץ.

ורובל אופטיק בדיזנגוף סנטר נערכו לסיוע לכוחות בטחון , תושבי העוטף ותושבי הצפון  בתיקוני משקפיים, אספקת משקפי ראייה, שיגור עדשות ליחידות חיילים וספריי ומטליות לניקוי משקפיים וכן בהכנת משקפי מגן.תושבי העוטף , הצפון ואנשי כוחות הביטחון יזכו כעת בהנחה של 30 אחוז על שלל מוצרים .

בתקופה האחרונה יצאו בהנהלת סניף ידידים באילת, בניהולו של מנהל הסניף – נתי טויטו, בפרויקט מיוחד לסיוע בכביסות הנקרא 'מכבסים באהבה'. בעקבות המלחמה, משפחות רבות הגיעו להתארח במלונות ברחבי העיר אילת, לאחר שפונו מבתיהן בעוטף. המשפחות, שמונות מספר נפשות בכל משפחה, זקוקות לכיבוס הבגדים במקום שהייתן. בידידים זיהו את הצורך ויצאו בפרויקט מיוחד – כביסות למתארחים, כולל לקיחת הבגדים המלוכלכים והחזרתם נקיים.על מנת להגיש בקשה לסיוע, המשפחות ממלאות טופס מיוחד ופשוט עם פרטיהם, מתנדבי ומתנדבות ידידים יוצרים עמן קשר, ומגיעים עד אליהן כדי לאסוף את הכביסה המלוכלכת. כעבור זמן הם מחזירים את הכביסה לאחר כיבוס וייבוש עם ריח נעים, ריח של בית.

קבוצת פלאנט אימצה יחידה של הנדסה קרבית ומספקת להם את כל הצרכים של החיילים ונהנתה בחיוב לבקשת החיילים להדפיס להם חולצות מותאמות ליחידה עם תמונות החטופים.

הציור "כביש מתעקל" שציירה האומנית זיוה ילין, אוצרת ומנהלת הגלריה לאמנות של קיבוץ בארי, חולץ מהסטודיו שלה בבארי ויוצג  במרכז תצוגת הקבע של המחלקה לאמנות ישראלית, בלב מוזיאון ישראל ירושלים. הציור הצבוע כולו באדום, בגודל של כשני מטר, צויר ב2010. כשייצרה את היצירה, ילין לא העלתה בדעתה, בת קיבוץ בארי, את הסיוט הנורא של ה7 באוקטובר, שבו נטבחו 85 מחברי הקיבוץ ונחטפו 25 ממנו לעזה.

בקבוקי הקפה הקר הממותגים love, coffee  עוברים בימים אלו שינוי עיצובי ומתעטפים בתמונות החטופים. מאחורי היוזמה הזו עומדות בעלות המותג ירדן קסוטו בושל וליאור אקרמן, בשיתוף מטה החטופים. "הבחירה לשנות את הבקבוק נעשתה מתוך תחושת הזדהות עמוקה עם החטופים ומשפחותיהם", מסבירות ירדן וליאור. "זו המלחמה של כולנו, וזו הדרך שלנו להביע את דאגתנו להשבתם״.

בנק מזרחי טפחות ממשיך לתמוך בבעלי עסקים הנמצאים בחזית הלחימה: מרחיב את פעילות פלטפורמת העסקים 'כתום.ישראל' ומכניס את האנשים שמאחורי העסקים לסלון של כולנו. קמפיין הטלוויזיה המיוחד שיעלה הערב, יפגיש את הצופים עם בעלי עסקים שעסקיהם הושבתו מאז פרוץ המלחמה, על מנת להעצים נוכחותם במרחב הציבורי ולהנגיש אותם לכל בית בישראל.

מאז החלה המלחמה גויסו כ-20% מעובדי לקסוס בישראל למילואים ביניהם ניסים לביאב, נציג מכירות באולם התצוגה של לקסוס שגויס למילואים עם פרוץ המלחמה בגזרה הצפונית. לאחר 3 שבועות בשטח, כשניסים יצא לאפטר קצר מהמילואים, הגיע לאולם התצוגה של לקסוס בפתח תקווה ושם הפתיע את חבריו לעבודה שקיבלו אותו בהתרגשות גדולה. לקס מוטורס, יבואנית לקסוס לישראל, הקימה חמ"ל לזיהוי צרכים ובקשות מכל רחבי הארץ וחיבור עם מתנדבים ומתנדבות מעובדי החברה, וכך כל יום מתחילת הלחימה יוצאים רכבי החברה נהוגים ע"י עובדות ועובדי החברה ליעדים שונים בכל רחבי הארץ, מצפון עד דרום, ומשנעים ארוחות חמות, בגדים, ציוד כפי שעולה מהשטח, ואפילו אמנים להופיע בפני המפונים כמו עברי לידר, ורן דנקר ונוספים שמופיעים בפני חיילים וקהילות המפונים ברחבי הארץ, על מנת שיוכלו להגיע בבטחה ובנוחות ליעדים ההלו.

השבוע נערך פורום Duns 100 השנתי של בכירי ענף המשפט, בהשתתפות יו"ר התאגדות לשכות המסחר, שחר תורג'מן, מנכ"ל משרד העבודה, ישראל אוזן, אריאל שרייבר סמנכ"ל שיווק, מכירות דן אנד ברדסטריט ואפרת שגב סמנכ"ל דאטה ואנליזה דן אנד ברדסטריט. הכנס נערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב בהנחיית גדעון אוקו, חדשות 12.

עדי ממן (23) מנתניה ויוסף רוטנברג (24) תושב הקריות וחייל מילואים המשרת באזור חוף הכרמל נישאו השבוע בטקס מרגש בקיסריה.את האירוע הפיקה עבור הזוג המאושר החברה לפיתוח קיסריה בשיתוף בית הכנסת המרכזי של היישוב.  להפקה שהרימו בחברה באהבה גדולה ולגמרי בהתנדבות נרתמו ספקים רבים החל בשירותי גרפיקה, DJ, דרך צילום, אוכל ועוד – כולם התגייסו כאיש אחד כדי לשמח את הזוג הטרי, וללא כל תמורה. רויטל גורדון, מנהלת שירות וקהילות בחפ"ק, שניצחה על הפקת החתונה הביעה הערכה רבה וביקשה להודות לכל אחת ואחד שבזכותם נישאו יוסף ועדי.

חברת אלמה, מובילה עולמית בפתרונות רפואיים ואסתטיים, המעסיקה כ-380 עובדים בקיסריה, קיימה יום התנדבות במלון "עונות" בנתניה, בו שוהים כ-250 איש אשר פונו מבתיהם ביישובי הדרום והצפון. במהלך היום, העניקו עובדות ועובדי החברה טיפולי אסתטיקה וטיפוח הפנים. הטיפולים בוצעו על ידי צוות עובדים אשר הוכשרו לכך במיוחד. בנוסף, החברה מימנה שיעורי יוגה ומיינדפולנס עבור המפונים במלון.

מאז ה-7 באוקטובר, נאבקת מדינת ישראל במתקפת הטרור הגדולה ביותר בתולדותיה ונמצאת במלחמה רב זירתית. אנו חווים טראומה לאומית שתיצרב בנפשנו עוד שנים רבות. חברת סודהסטרים משתפת פעולה עם האמן @dedebandaid  (דדה),  במטרה להעלות את המודעות לצורך בסיוע ותמיכה נפשית לנפגעי פוסט טראומה על רקע לאומי, ויחד יצרו מהדורה מוגבלת של בקבוקים עם איורי פלסטר 'פצעי טרור', אשר כל הרווחים ממנה ייתרמו לעמותת נט"ל, עמותה המעניקה תמיכה וסיוע נפשי לנפגעי טראומה על רקע לאומי. עמותת נט"ל מגויסת מאז תחילת המלחמה לשיקום בריאות הנפש של אזרחי ישראל ורואה בכך חלק בלתי נפרד מהחוסן הנדרש לשיקום החברה בישראל.

חממת שדרות השיקה את SafeSpace – מתחם ייעודי לעסקים קטנים וסטארט-אפים באזור שדרות לשיקום פעילותם ותמיכה בהם בחזרה לשגרה, בחסות בנק הפועלים והקרן לפיתוח שדרות, באולם 'צהלולים' ההיסטורי במרכז העיר.ההחלטה להקים את Safe Space הגיעה בתגובה לפגיעה הקשה שספגה שדרות ולהחלטת הנהלת חממת שדרות (Nature Growth) להקפיא לעת עתה את פעילותה להקמת חממה טכנולוגית לתחומי האג-טק במבנה ולהסב את מתחם החממה למרכז שישמש את העסקים הקטנים והסטרטאפים באזור.

תגובות

להשאיר תגובה