קבוצת  GREEN KEY   אחזקות  מביאה  טכנולוגיה חדישה שהופכת  את החיים ליעילים ומהנים עוד יותר. מעבר לכך, היא גם דואגת לסביבה ירוקה ומשפרת את איכות החיים בישראל ועד אפריקה. על היתרונות העצומים של תקשורת בסיבים אופטיים והעוצמה שבקומפוסט.

קבוצת גריין קיי בע"מ מייבאת ומיישמת טכנולוגיות ידידותיות לסביבה על ידי ניהול משאבים  ופרויקטים בשיטות מתקדמות המערבות יעילות אנרגטית ,שימוש בחברות וידע ישראלי צימצום שינוע משאיות והפניית פסולת לאתר הטמנה על ידי טיפול מקומי בקרקעות מזוהמות ,קידום ופיתוח מוצרים וייצרנים ישראלים ושיווק מוצרים סביבתיים על ידי ייצוא ידע וסחורות מישראל לאפריקה ,ייבוא ציוד לתקשורת מתח נמוך עם אורך חיים גבוהה יותר ויכולות העברת נתונים מהירה יותר במחיר אטרקטיבי יותר .

 

"מעבר מכבלים רגילים לסיבים אופטיים מאפשר מהירויות גבוהות כמעט פי עשרה. זה כמו להשוות בין מהירות של צב שהולך לארנב רץ. בעולם העבודה אם אפשר לחסוך עשרות דקות ביום של כל עובדי חברה  אז חוסכים מיליוני שעות", אומר שי פאר מנכ"ל תשלובת GREEN KEY שבבעלותה חברות בת התומכות בייעול הטכנולוגיה ויצור לסביבה נקיה.

עולם הטכנולוגיה והתקשורת העברת הנתונים מתחדש בקצב מהיר מאד ,מה שבעבר נדרש לחדש בתוך עשור מתחדש עכשיו בתוך שנים מועטות ,המעבר מכבלי תקשורת עם חוט נחושת מוליך אחד לכבלים שזורים וסיבים אופטיים מאפשרת ניצול מירבי של תקשורת העברת נתונים למרחקים ארוכים ומייתרת התקנת מגברים בדרך ובכך חוסכת למזמין כסף ,מפחיתה את ייצור האביזרים ובכך מקטינה את פליטת גזי החממה ומקטינה את ניצול השטחים הנדרשים בבית ומחוצה לו בכדי לפרוס את רשתות התקשורת .

GREEN KEY NETWORKS הנה חברה לתקשורת לקווי מתח נמוך אשר פועלת מול לקוחות גדולים ובין השאר מחזיקה בזיכיונות של חברות בינלאומיות, אותן היא מייצגת בישראל. השנה עתידה החברה לצמוח ולהפוך לדומיננטית בשוק תקשורת המתח הנמוך בעקבות חתימת סדרת חוזי הזמנות עם גופים כמו חברת הלוויין YES ,רשת אספקת אביזרי החשמל ארקה ,חברת ההתקנות דור אלקטריק ,ועוד לקוחות בפריסה עולמית , התחרות בין ספקי התקשורת כבר מזן אינה מתמקדת "רק" במחיר החבילה המשווקת אלא ביכולת לספק איכות ומהירות העברת נתונים ואגירתם והדבר מצריך תשתית כבילה שיכולה להכיל את המהירויות הללו ולאורך זמן

טל מורן –מנכ"ל גרין קיי נטוורקס , מבדיל בין  שני סגנונות כבילה –  כבלים של חברת החשמל המיושמים במתח גבוה מול כבלי מתח נמוך הממוקמים בתוך בתים ועסקים  והם  מתחלקים לשני סוגים : כבלי תקשורת שדרכם אנחנו מקבלים תקשורת לאינטרנט ולטלוויזיה רב ערוצית (דרך חברות יס או הוט) וכבלים להולכת חשמל, שמחוברים למכשירים חשמליים.

"נניח שאדם רוצה לנסוע 200 קמ"ש בכביש החוף, החוק מתיר לו זאת, אבל בשביל שיוכל לנסוע במהירות כזו המדינה צריכה לשפר את מסלול הנסיעה. זה מה שעושות חברות התקשורת, הן  רוצות להגדיל את המהירויות ואיכות השידורים שהן מעבירות לצרכנים", אומר פאר,  "זה קריטי בעולם התקשורת. כשמשחקים  בבורסה דרך המחשב, יש משמעות גם לאלפית השנייה שבה לחצת על ENTER  במחשב וביניים המניה שלך ירדה או עלתה. היום חברות הכבילה עוברות מכבלים שמעבירים תקשורת אינטרנט בכבל סטנדרטי להעברה בכבל של סיבים אופטיים. זה לעבור לעולם חדש של מהירויות".

אנחנו כבר בעידן של טכנולוגיה מהירה. למה צריך עוד לשפר ?

"בסופו של תהליך זה עניין של חיסכון בזמן וכסף. אם היום לאנשים אין אפשרות גלישה מהירה או שהיא פוחתת עקב שימוש בו זמני של מספר משתמשים על אותו קו תקשורת , זה מעכב אותם, אם נאסוף את כל הדקות המבוזבזות בגלל גלישה וזמני הורדה והעלאת נתונים איטיים,  זה יכול להגיע לשעה ביום. בעצם אנחנו מייעלים את תחבורת הנתונים בתקשורת בין מחשבים". חברות הלוויין מעוניינות לספק לנו תקשורת נתונים המבוססת על תקשורת לוויינים המייתרת מאות אלפי ק"מ של כבילה פיזית ופריסה עולמית ,לצורך כך יש להתקין מערכות הולכה ביתית או עסקית שיכולות לקבל ולנתב את הטכנולוגיות החדשות ובמהירויות גבוהות לכמות משתמשים בלתי מוגבלת בו זמנית .

IMG_8530

GREEN KEY networks מייצגת את חברת PPC המייצרת כבלים לתקשורת מתח נמוך בישראל ובקרוב במדינות נוספות באזור. אלו כבלים העשויים בצפיפות חוטים וליפוף של מתכות באיכות שככל הנראה לא הייתה קיימת קודם לכן. "הרבה אנשים קונים טלוויזיה עם חיבור ל- HDMI אבל אם הכבל שהם משתמשים בו אינו איכותי, הם לא יקבלו את איכות התמונה שהם רוצים או את היכולות שניתן לקבל מנתוני מכשיר המקלט ,רובם מתאכזבים לראות שוני בין התמונה שהוצגה להם בחנות המכר לבין זו המשודרת בביתם וזאת כשהם לא מודעים לכך שמה שמשפיע על איכות התמונה היא בעצם איכות הכבילה והחיבור בין מכשיר המקלט לנקודת התקשורת של ספק המדיה והחיבור לקופסת השידורים (ממיר).

חברת גרין קיי נטוורקס מספקת לרשתות כמו ארקה ואחרות מוצרים ייחודים על פי דרישות המתכננים בפרויקטים שונים בארץ ומבדלת אותם באמצעות בחירת גוון שונה לכבלים המשווקים על יידם ואיכות מוצר בשיא הטכנולוגיה .  לדברי טל מורן –מנכ"ל החברה ,  "כיום יש דרישה מקבלני תקשורת מתח נמוך וחשמל לקבל כבלים שיכולים לעמוד בדרישות "הבית החכם" ולכבלים בעלי אורך חיים גבוהה בעלי עמידות גבוהה יותר כנגד שחיקה מקרני uv  או חשיפה למים ואף לשינויים המתקבלים עקב עליה או ירידה במתח המסופק על ידי חברת החשמל, למשל כשמדובר ברבי קומות, בהם מעלית שצריכה לרדת ולעלות במהירות ובנוחות , אנחנו זקוקים לאיכות שידור גבוהה  מאוד וזה מצריך כבלים איכותיים ביותר".

חברת בת נוספת בקבוצה היא  ENVIROMENTAL   GREEN KEYמרתקת במיוחד. החברה עוסקת ביצור וייצוא  של  קומפוסט (דשן אורגני הנוצר מחומר צמחי שהתפרק ומוחזר לקרקע), כשהיצוא נעשה בעיקר עבור יבשת אפריקה. "מבדיקות שהאפריקאים עשו בהשוואה לייצור הקומפוסט של מדינות כמו הודו סין ואפילו מדינות אירופאיות , הם מצאו שאנחנו מייצרים את הקומפוסט ברמה הגבוהה והנקייה  ביותר, ללא עקבות של מתכות כבדות או חומצות. אנשים לא רוצים את זה בתוך האוכל שלהם", מוסיף פאר", "אנחנו שותפים לייצור ופיתוח  של קומפוסט במדינת ישראל ומשווקים לאפריקה, אשר מייבאת את המזון שלה ממקומות אחרים בעולם. בכל שנה האוכלוסייה באפריקה צומחת ב-50 מיליון, אבל הם חסרי טכנולוגיות מתאימות לייצור המזון וגם התושבים שם ברובם עדיין נמצאים בשלב של "המהפכה התעשייתית "ומאד תלותיים באספקת מזון מחוץ ליבשת אפריקה . ייצוא הקומפוסט מישראל משרת מספר מטרות : הכנסת כסף זר לקופת המדינה ,הגדלת מקומות העבודה בארצנו ,חיזוק קשרים דיפלומטיים  ואספקת תשתית ויכולת במדינות אפריקה לייצור עצמי של מזון.

החברה עומדת לייצר קו יצור ידידותי לסביבה, אשר יעלה את איכות התזונה והגידול העצמי במדינות אפריקה, "וזה שווה מיליוני דולרים בשנה", אומר פאר.

פנינת הכתר של קבוצת גרין קי היא ללא ספק חברת איי אי די הנדסה ואקולוגיה העוסקת בהנדסה ושיקום אקולוגי, כעת היא משמשת כמנהלת פרויקט שיקום קרקעות במחנה  כורדני  לשעבר בקרית מוצקין, אחת משכונות המגורים הנחשקות בקריות, אשר בימים אלו הבניה בה מתפתחת ומתרחבת וגם אחת מההצלחות של משרד השיכון ומשרד האוצר בנושא שיווק דירות במחיר למשתכן . איי אי די הנדסה ואקולוגיה הביא טכנולוגיות חדשות של טיפול בקרקע יש כאן חיסכון בזמן ,כסף על ידי מניעת שינוע של אלפי משאיות מהצפון לדרום הארץ , חסכון במקום באתרי ההטמנה וכן חסכון בשינוע ואספקת קרקע נקייה חזרה למילוי הבורות שנוצרו בעקבות פינוי הקרקע. זהו פיילוט ראשוני שמבוקר על ידי חברת איי אי די הנדסה ואקולוגיה והמשרד להגנת הסביבה ,כולנו מקווים שיצליח וניתן יהיה ליישם אותו גם בשיקום קרקעות במקומות אחרים.

תגובות

להשאיר תגובה