'פסטיבל חוויה בכרם', אירוע הדגל של מועצה אזורית גזר, מקבל השנה "טוויסט" ויתפרס לראשונה על פני חודש ימים, עם שלל פעילויות, סדנאות, סיורים ואירועי בוטיק אינטימיים. – מגוון הפעילויות מותאם לכל קהלי היעד של המועצה בדגש על חובבי יין, שמן, טבע, מוזיקה ואומנות.

בין אירועי הפסטיבל: סדנת סודות הערבוב ביקב בן נון, סיור בין הכרמים מנען ועד סתריה, סדנה להכנת זיתים, סיור מודרך במשק עברי על תהליך הכנת גבינות צאן ובקר, בקירו בכרם אלול וסיפורה המרתק של הגפן המקראית, סדנה להנבטת נבטי חמנייה, סדנה להכרות עם צמחי הבר, סיור בבית בד במשק פז בכפר שמואל והסבר על סוגי הזיתים והכנת שמן הזית.

אירוע השיא שיחתום את הפסטיבל הנו מרוץ הבוז'ולה (22/10) – מרוץ צבעוני ושמח בין יקבי המועצה, עם הרבה רצים מחופשים מכל רחבי הארץ וטעימות יין של מיטב היקבים, לאורך כל מסלול הריצה. מועצה אזורית גזר מייצגת חבל ארץ שבו אלפי דונמים של כרמים ושידוע כאחד הטראוארים הטובים בארץ לגידול ענבי יין. המרוץ יסתיים בהפנינג ססגוני ביקב ברקן ובו יריד דוכני יין, ירקות ופירות, דוכני מזון, דוכני ספורט, מוזיקה חיה ומסיבה לכל המשתתפים. המרות כולל מסלול של 21 ק"מ (חצי מרתון), 14 ק"מ ו-7 ק"מ ובהתאם למסורת הצרפתית, גם בארץ יגיעו הרצים מחופשים ככל העולה על רוחם, והמרתון יעבור דרך מסלול היקבים, ביניהם יקבי ברבדו, בזק, ברקן ויטעמו את יינות יקבי המועצה ביניהם גם יקב בן נון, יקב יערה, יקב בראון, סגל וכרם הרצברג.

זו הפעם השביעית שמועצה אזורית גזר מקיימת את מסורת פסטיבל "חוויה בכרם", הפעם על פני חודש ימים במהלך חודש אוקטובר (3-22/10), מתוך רצון לתת במה לתוצרת החקלאית והכפרית של המועצה, לתיירות ולקיימות המאפיינים את חבל ארץ זה. הפסטיבל יכלול מופעים של מוש בן ארי, נועם חורב, מארק אליהו, ענבל הרשקוביץ וקורל ביסמוט, סדנאות, סיורים, תערוכה והפעלות לילדים והכל ברוח האזור של כרמים ומטעים.

יקב בן נון בפסטיבל חוויה בכרם במועצת גזר צילום יחצ
יקב בן נון בפסטיבל חוויה בכרם במועצת גזר צילום יחצ

ראשת מועצה אזורית גזר, רותם ידלין מזמינה את הציבור הרחב להצטרף לחגיגה כפרית וצבעונית: "בין ירושלים לתל אביב נמצאת טוסקנה הישראלית – מועצה אזורית גזר. אחרי שנת קורונה וסגרים החלטנו להרחיב השנה את חגיגות פסטיבל בכרם,  ולפרוס אותו לאורך חודש שלם של הופעות, סיורים, טיולי טבע, מכירות אומנות וטעימות יין ברחבי המועצה. בסיום החודש, יתקיים בפעם השנייה בישראל, מרוץ הבוז'ולה הבינלאומי, חווית ריצה בין יקבים שאין שנייה לה. גזר השקיעה בשנתיים וחצי האחרונות בפיתוח התיירות הכפרית שלה ואנחנו מזמינים את כולם לבוא ולהנות יחד איתנו מהחוויה בכרם.״

את כל תכני הפסטיבל ניתן למצוא באתר המועצה:
https://www.gezer-region.muni.il/events/?category=16

או אגף קהילה בטלפון – 08-9274047

תגובות

להשאיר תגובה