אכן, אם אתם בסביבות גיל ה-30 או 40 ומחפשים נואשות אהבה דעו לכם שהחיים אחרי גיל 80 יכולים להיות קסומים. זו התחושה שעולה כשמקשיבים לסיפור האהבה וסדר היום המרתק של דודו ויונה, שגרים בבית הדיור היוקרתי ובמסגרת הפעילות הרבה שבו הם גם נהנים מקורסים והרצאות שוטפים של פרויקט 'קמפוס', המתנהל בבתים השונים של מגדלי הים התיכון ברחבי הארץ וגם פתוח לקהל הרחב, אבל על כך בהמשך.

יונה בת ה-84 (אשר מסרבת להסגיר את גילה אבל לא ויתרנו לה) נכנסה לבית 'מגדלי הים התיכון' שבסביון לפני 8 וחצי שנים.  לפני כשנה הגיעה למקום דודו, גם הוא אלמן ובן 84 וכמנהג המקום, יונה שהיא דיירת ותיקה, התבקשה לערוך לדודו הכרות עם הדיירים, המקום עצמו, הדיירים והפעילויות השונות שיש בו. ה"חניכה" הזו גרמה לכך שהשניים פשוט התאהבו. "מי התחיל עם מי? זה הדדי, אנחנו יחד כבר עשרה חודשים", היא מספרת בחיוך.

"אני אלמן 14 שנים ואיך להסביר, התנזרתי כל השנים", הוא מספר,  "הכרתי אישה פה ושם אבל הן לא נכנסו אלי הביתה כשגרתי בגבעתיים. יונה היא בעצם הגורם שנשארתי פה. באתי 4 ימים לנופשון הכרות עם המקום , היא קיבלה את התפקיד של לארח אותי ומאז אנחנו לא נפרדים".

סליחה על השאלה החצופה אבל הבנתי שיש בינכם מה שנקרא יחסים אינטימים

יונה: "כן,  יש בינינו מגע וקשר פיזיים, מה שלא מוצאים כמעט אצל אנשים בגיל שלנו…אנחנו בני זוג אבל לא גרים ביחד אלא כל אחד גר בדירה שלו. זוגיות בגיל זה היא כמו ב"גיל הרך" בדיוק , זה לא משנה הרבה כמובן שזה הדדי מצד שנינו.

דודו: "אנחנו מתנשקים והכל, למה לא? זה הכל כאילו שהיינו בני 20 . לא נשואים אבל יש כמו חיי נישואים, אני קורא לזה  פרק ב' שנינו אלמנים עם ילדים ונכדים. הילדים אגב מאושרים עם הזוגיות שלנו, הילדים שלי שמחים שאני פה ולא התערבו. המשפחות כבר הכירו בינהן ואנחנו מוזמנים הרבה אחד לבית של השני".

img-20161110-wa0009

אין הרבה זוגות בגיל שלכם, שהכירו רק אחרי שהתאלמנו

דודי: "אני חושב שיש, היום היינו בטיול בבית אחר והכרנו זוג אחר. זה לא קורה לעיתים לעיתים קרובות אבל קורה. זוגיות בגיל הזהב היא מאוד נעימה, זה טוב שיש מישהו שדואג לך ואתה יכול לדאוג לו. אנחנו הרבה פעמים אוכלים יחד ארוחת בוקר, יושבים בבתי קפה, מבלים, שומעים הרצאות במסגרת 'הקמפוס' שמפעיל הבית. הפעילות שיש בבית מאוד מאוד מעניינת ותורמת".

יונה:"אני משתתפת בעשרים חוגים בעיקר פעילות גופנית מכל הסוגים, ברידג',  הרצאות מעניינות שאנחנו מקבלים בזכות פרויקט הקמפוס, זה פרויקט של הרצאות שקיים כבר יותר משנה ואותי הוא מאוד מעשיר, בשנה שעברה לקחתי שני קורסים במוזיקה ובגנטיקה, אני ממש מרגישה שאני מפעילה את המוח. (עוד על הפרויקט הייחודי בהמשך הכתבה).

דודו: "אני מאושר פה. זוגיות בגיל הזהב זה דבר נהדר, שיש מישהו שדואג לך, אני האמת הייתי רוצה שניקח דירה ביחד אבל המנהלת לא נותנת לנו. אני מניחה שזה עניין כלכלי. אנחנו מאושרים גם ככה, לכל אחד יש עיסוקים, אני גם מתנדב ב'יד שרה' שבגבעתיים ובמועדון רוטרי. בינתיים חנה לא באה איתי אבל עם הזמן היא תבוא. אנחנו זוגיות מאושרת".

איך אתה  מרגיש, להיות  בזוגיות חדשה בגיל 84 ?

"מצוין, 14 שנים לא הייתה אשה בחיי. למה דווקא יונה? התאהבתי בה, היא קטנטונת, נחמדה עם עיני תכלת. כל הזמן שנהיה בריאים נהיה יחד. כולם בבית יודעים על החברות שלנו, שימותו הקנאים, המנהלים של החוגים למשל אמר לנו שהם מאושרים לראות אותנו יחד, יד ביד. אנחנו משתדלים בימים שאנחנו יכוים לאכול ארוחת בוקר יחד, ללכת בבתי קפה ולהילדים שלנו. אנחנו מאושרים, זו המילה".

דיתה (יהודית)  ומשה סנה נשואים 58 שנים,  "בעלי אומר שיותר מידי" היא צוחקת .  אבל כשאני שואלת אותם אם לא נמאס אחרי כל כך הרבה שנים אחד מהשני הם מתפלאים על עצם השאלה. "הנמאס בטל בשישים, אין לזה משמעות", אומרת דיתה, "יש לנו תמונה בבית שממחישה את מה שאנחנו מאמינים בו , עם ציטוט על תשובה של זוג ותיק לשאלה של עיתונאי, איך הם הצליחו להשאר יחד 65 שנים, אז האשה אמרה שהם נולדו בזמנים שאם משהו היה מתקלקל היו מתקנים אותו ולא זורקים וזההמוטו שלנו.

"אנחנו חיים מצוין, עובדים יחד ומשלימים אחד את השני. אנחנו אוהבים עם כל מה שקשור לזה. אולי יש לנו מזל, אבל ברגע שהיצר הטוב גובר על היצר הרע יש לזה המון משמעות".

היא בת 82, נולדה בתל אביב, עבדה בחקלאות ובהוראה. הוא בן 80 יליד מקווה ישראל. אחרי השירות הצבאי הם פנו לקיבוץ בארי בנגב כי "בזמנו זו הייתה המשימה לחיות בקיבוץ ולהגשים את האידיאלים הסוציאליסטים", הם אומרים. שם הכירו, נישאו, בהמשך עזבו את הקיבוץ ועברו לבני ציון , הורים לשלוש ילדים וסבים לארבעה נכדים.

במשך חמש שנים חיכו שתתפנה דירה ב'מגדלי הים התיכון' בכפר סבא ומהיום שנכנסו התחילו לעבוד ולהשקיע בספריה של המקום. כיום הם מנהלים אותה בהתנדבות וגאים לספר שבקרוב יפתח בה חדר עיון. "כל היום אנחנו עוסקים בלמידה , תמיד בחיפוש אחרי חומרים כי אנחנו גם מוציאים אחת לשבוע ידיעון של הספרייה". גם הם לומדים ב'קמפוס' ונהנים מכל רגע "אנחנו  לא מפספסים שום עונה שמתחילה, נרשמים לחוג אחד או שניים ואנחנו ממש מאושרים לחיות פה בדיור המוגן שממלא את חיינו בתוכן וענין"

הזוגות נהנים לספר ומוקירים את  פרויקט קמפוס, אשר מעשיר  משמעותית את חייהם בתוכן איכותי בעולמות ידע מגוונים כמו אומנות, תנ"ך, הסטוריה ועוד. הפרויקט יצא לאוויר בזכות 'מגדלי הים התיכון' רשת הדיור מוגן יוקרתי. הפרויקט שהוא חדש וראשוני  בישראל, מתקיים כקמפוס בבתי הדיור שבכפר סבא, רמת השרון, מושב נורדיה, בת ים, סביון מציע המשך חיים פעילים לגיל השלישי ( אבל לא רק ). במסגרתם יכולים דיירי הבתים וגם תושבי הסביבה להנות מלימודים חוויתיים, יחס, העשרה ואווירה של פנאי ותרבות.

כעת, בחודשי נובמבר, דצמבר וינואר  מתקיימים אירועי פרומו, עד לפתיחת הקורסים ב-20.1.17 בכל בית. הדיירים והתושבים מוזמנים   להתרשמות ללא תשלום כולל כיבוד קל. כך למשל מחכות להם ההרצאות האלה : ביום שני הקרוב, ה-14.11 בשעה 11:00 במסגרת  קורס בשם הערים המרתקות בעולם, ירצה נפתלי הילגר על תימן במאה ה-21. ביום רביעי ה-23.11 בשעה 11:00 תתקיים בית שבכפר סבא ההרצאה על 'פרשנות זה עניין של אופנה, במסגרת קורס בנושא תנ"ך בזווית אחרת ואלו רק שתי דוגמאות מתוך רשימה של כעשר הרצאות.

יניב, מי שמפיק את הקמפוס ברשת הדיור,  מספר כי במשך השנים בעבודתו בתחום בא במגע עם קהל רב של וותיקים במסגרות של כנסים, אירועים מופעים ועוד. "נחשפתי לקהל זה והתאהבתי.  ראיתי והבנתי את התגובה והצימאון שלהם למפגשים חברתיים, לידע ולעושר אינטלקטואלי,  את הכעסים על הזלזול שבהרבה מקומות הרמה והיחס מאוד ירודים, כאילו ש"עבר זמנם" חלילה.  פניתי לקבוצה של מרצים וחוקרים מהמובילים באקדמיה בתחומים שונים, דר' מורדכי יוסקובסי, יוסי מלמן, פרופסור יאיר זקוביץ , פרופסור ידידיה גפני, יוכי ברנדס ועוד. הצעתי להם לעבוד עם הגיל השלישי ואת מסגרת הקמפוס שיציע לימודי) חוויה יוקרתית לאוכלוסייה המבוגרת. "לא היה פשוט למצוא מקום מתאים. מראש כיוונתי למקום מרכזי עם מקומות חניה, אולם ממוזג ואיכותי עם נגישות לנכים, גמישות וזמינות בשעות. אחרי פגישות רבות, קבלתי נכונות מצוות ההנהלה ובראשם סמנכ"ל התפעול תומר רוזנברג מרשת "מגדלי הים התיכון" שבזכותו הפרויקט יצא לאוויר".

הקורסים יועברו בשעות הבוקר ו/או אחר הצהריים ע"י מיטב המרצים.בכל קורס יתקיימו 6 מפגשים בתדירות של מפגש אחד לשבועיים.

ההרצאות הבאות בסדרה:

בעיר כפר סבא- לתושבי כפר סבא והסביבה:
ביום שני בתאריך 14.11.16 בשעה 11:00 לקורס בשם: הערים המרתקות בעולם
למפגש בנושא: תימן – סיפור אישי אלף לילה ולילה  מהדורת המאה ה-21 . מרצה: נפתלי הילגר
וביום שני 21.11.16 בשעה 11:15 לקורס בשם: הדרקון הסיני – מציוויליזציה למעצמה למפגש בנושא: מסע בסין מרצה: איילת אידלברג

במושב נורדיה, לתושבי נתניה, מושב נורדיה והסביבה:
מפגש בנושא: סיפורי סבתא (וגם סבא)מרצה: בהט קלצ'י
וביום רביעי בתאריך 23/11/16  בשעה 11:00 לקורס בנושא: תנ"ך בזווית אחרת
למפגש בנושא: "פרשנות זה עניין של אופנה" מרצה: יאירה אמית

ברמת השרון- לתושבי רמת השרון הסביבה:
למפגש בנושא: אוטו וג'ו מרצה: יוסי מילמן ביום חמישי בתאריך 17.11.16  בשעה 11:30 קורס בנושא: אומנות למופת

לתושבי בת ים

למפגש בנושא: תימן – סיפור אישי, אלף לילה ולילה – מהדורת המאה ה-21 . מרצה: נפתלי הילגר
יום שני בתאריך ה- 21.11.16 בשעה 09:00 קורס בנושא: הדרקון הסיני- מציוויליזציה למעצמה. למפגש בנושא: מסע בסין. מרצה: איילת אידלברג

בסביון לתושבי אור יהודה, סביון והסביבה:
יום רביעי  בתאריך: ה 21.11.16 בשעה 10:15-קורס בנושא: משוררי הפסנתר הרומנטי. למפגש בנושא: בין מזרח ומערב – מסע בדרך המשי
מרצה: אמן הפסנתר אסף פייר-ביום שני בתאריך: 30/11/16 בשעה 11:30

הקמפוס, יפתח ברשת מגדלי הים התיכון ב 20.1.17 .
עד אז יתקיימו הרצאות ללא תשלום לכל מי שיבחר להגיע, בין אם הוא דייר במגדלי הים התיכון ובין אם הוא לא.
בחודש נובמבר ובחודש דצמבר 2016 ובחודש ינואר הנכם מוזמנים להגיע לקמפוס ולהתרשם, ללא עלות ואף כיבוד קל.
לנרשמים מובטח חבילת הטבות מפנקת
למעוניינים לפרטים נוספים יש לפנות במייל: [email protected]

תגובות

להשאיר תגובה