שלחתם את העובדים הביתה? אז מה עושים ואיך מתנהלים? איתן פריינטה, מנכ"ל פז-סיסטם עונה לכל השאלות


הקורונה משפיעה על כל העולם וגם עלינו. בין היתר לא מעט ישראלים מתחילים לעבוד מ…הבית! לשלוח מיילים ולענות לטלפון זו לא בעיה. אך מה עם שיחות פנים מול פנים? או רק להיות בטוחים שכל מה שאנחנו שולחים מאובטח ולא ייפרץ ע"י האקרים? איתן פריינטה, מנכ"ל פז – סיסטם העוסקת בשיווק, התקנה ושדרוג מערכות אבטחה מתקדמות מציג את החידושים בנושא:

אם מתייחסים לסקטור הפרטי יש ללמוד מה האופי עבודה של הארגון ולהתאים לו את הפתרון בהתאם לצורכיהם. זה יכול להיות בחיבור המחשב המקומי לענן, הגדלת מהירות הגלישה בבית או הגברת        ה – WIFI או, לעיתים, פריסת קו נחושת בבית וחיבור המחשב בצורה קווית אל הראוטר.
בכל מקרה, מומלץ בשלב זה לשכור חברת ניהול רשת למשרד הכוללת הגנה מאיומי סייבר וכן תמיכה מלאה 24/7

כעת, לפעולות עצמן. ראשית, על מנת שחברה תוכל לעבור לעבוד מהבית  בצורה יעילה יש לספק לכולם מחשבים של החברה עליהם יותקנו תוכנה שמגבה את כל השולחן עבודה בכל רגע נתון לענן ובנוסף, לעשות שיתוף קבצים בין העובדים לפי תיקיות ולפי לקוחות, ספקים וכו…

שנית, יש לייצר לכל העובדים גיבוי 24/7 למחשביהם כך שגם אם חלילה קרס המחשב או נגנב ניתן יהיה להתחבר לנתונים מחדש כאילו המחשב תמיד היה אצלנו.

יש היבטים נוספים שצריך לבדוק ולהתאים לפי אופי הארגון. כלומר, האם החברה מורידה כל הזמן נתונים כגון וידאו, תמונות וכו'? או אז עלינו לדאוג שיהיה לנו DOWNLOAD גבוה. מנגד, אם החברה כל הזמן מעלה סרטונים, תמונות וכו' אז עליה לדאוג ל UPLOAD גבוה.

במידה ואנחנו יודעים שיש מנכ"לים שעוברים לעבוד מהבית מומלץ להם להזמין קו סימטרי הביתה (סיב אופטי) על מנת למקסם את העבודה מרחוק ושתניב תוצאות כאילו הוא נמצא במשרד.

 ומה לגבי פגישות פנים מול פנים? גם את זה צריך לעשות. הכירו את האפליקציה ZOOM.  זום היא פלטפורמה חינמית ופשוטה לניהול פגישות וישיבות בווידאו והיא לא תלויה בסוג המכשיר שיש לכם או באיזו מערכת הפעלה אתם משתמשים. האפליקציה מאפשרת להקליט שיחות, לשתף מסכים, לשלוח זימונים, לנהל פגישה עם עשרות אנשים במקביל ואם ממש לא נעים לכם אז אפילו תוכלו להחליף את הרקע מאחוריכם כך שבזמן שאתם יושבים במרפסת תוכלו ליצור מצב כאילו אתם יושבים במשרד מעוצב בתל אביב.

תגובות

להשאיר תגובה