נועם קפלן, מנכ”ל Taking Control, חברה המתמחה בייעוץ והכוונת עסקים בתחומי הבריאות, הכושר והספורט

הדי המבצע לאט-לאט שוככים וזה הזמן לחזור לשגרה. בבעלי העסקים שהיו סגורים תקופה ארוכה רוצים כעת לחזור ולהרוויח ולנסות ו”לפצות”, אפילו במעט, על הימים שהפסידו בזמן הלוחמה. אז איך עושים זאת נכון? ואיך מחזירים את העסק למסילה מבלי לפגוע בו? 

ראשית, אל תחכו עם תכנית הפעולה. אחת הטעויות הנפוצות של עסקים היא להמתין עד ש”הכל יחזור לשגרה” ורק אז להתחיל ולפעול. בפועל, ישנו “זמן התנעה” שלוקח לנו להחזיר את העסק לפסים – אל תחכו ופעלו עכשיו לבניית תכנית פעולה לחזרה. דעו, מראש, מה אתם מתכננים לעשות וראו מה תוכלו להתחיל ולקדם.

אין ספק שהתקופה מאתגרת, אך בדומה לתקופת הקורונה בה היו עסקים שהמציאו את עצמם מחדש לצד עסקים שנסגרו ונמחקו – כך גם עכשיו. ההפוגה הכפויה מהפעילות העסקית השוטפת מאפשרת לנו לעצור ולהשקיע בחשיבה ובעבודות תשתית של דברים שאנחנו יודעים שצריך לעשות בעסק, אך לא מגיעים אליהם בשגרה. זה הזמן לתכנן ולבנות את אתר האינטרנט, לערוך רשימת לקוחות פוטנציאלים איתם ניצור קשר ולבחון כדאיות שירותי משלוחים. וינסטון צ’רצ’יל אמר: “אתה אף פעם לא רוצה לבזבז משבר טוב” כשהתייחס למלחמת העולם השנייה. כוונתו הייתה שזו הזדמנות ענקית לעשות דברים שנמנענו מהם קודם.

גם בתקופה הזו, כאשר טילים מרחפים מעל ראשינו, המצב האבסורדי הוא שאנשים בישראל עדיין מתעניינים בשירותים ועדיין מבצעים רכישות. לעיתים קרובות בעלי העסקים סוגרים, קודם כל, את ברז השיווק כדי לחסוך בהוצאות. אם אנחנו עוצרים את השיווק בעסק אנחנו מנתקים אותו מצינור החמצן ומוסרים את הלקוחות הפוטנציאליים למתחרים שלנו. לכן, שימו לב על מה אתם יכולים לשמור בשיווק וכיצד תוכלו להיערך לכך. 

הנטייה של בעלי עסקים שנפגעו בעקבות המצב היא לנסות ולזרז תהליכים ולקדם מכירות באמצעות מבצעי מחיר. בפועל, מבצעי מחיר והנחות לא גורמים לנפח המכירות לעלות אבל בוודאות גורמים למי שמבצע רכישה לשלם פחות. השקעה בשיווק (כפי שצוין בסעיף 3) תאפשר לכם ליצור יותר פניות לעסק וכך לא להתפשר על מחיר השירותים והמוצרים שלכם.

הרימו את הראש וזכרו שהכל זמני. אחד הדברים המדהימים שמאפיינים ישראלים, יותר מכל, הוא היכולת להתאושש ולבצע התאמות לכל מצב. גם הסיטואציה המאתגרת בה אנחנו נמצאים תעבור ומי שיחזור וישגשג הוא מי שיבצע את הפעולות של היום, למען מחר עסקי טוב יותר.

 

תגובות

להשאיר תגובה