הוא חלף על פניי בריצת 10 ק"מ במרתון תל אביב, נראה מעולה, גוף חזק, כושר מצוין, חיוך ענק היה מרוח על פניו.

הוא עקף אותי בקלילות, וסחף אותי אחריו בשובל של אנרגיה גבוהה.

הוא ישב אצלי בקליניקה בפעם הראשונה לפני שלוש שנים, שנא כל דבר בחייו: את העבודה שלו, את התפקיד שלו בה, את האישה שלו, את הבית שלו, את הילדים שלו לא הצליח לקבל כפי שהם. את כולם הוא האשים, דיבר מהר ובעצבנות. מבחינתו, לא הבינו אותו, לא ראו אותו, לא הקשיבו לו, רק הוא לבדו בעולם יכול להכילו, זו הייתה תחושתו.

גם לפגישה איתי הגיע לא מתוך רצון לשנות את חייו, אלא כי קיבל את הפגישה במתנה מחבר שהאמין שיש עוד תקווה לשינוי. הוא, כמו רבים, חטא בחטא היוהרה של "אני יודע הכול", "איש לא יכול ללמד אותי כלום". הוא היה סקפטי מאוד, לא היה פתוח לרעיונות חדשים, הצליח להסביר לי בבהירות למה אני לא יכול להבין אותו ולמה כולם לעולם לא יבינו אותו ולמה העולם הוא מקום גרוע לחיות בו.  

כל מה שביקשתי ממנו היה להוקיר תודה בכל ערב לפני השינה לשלושה דברים טובים שהתרחשו באותו היום. ביקשתי שישים את הפוקוס על הטוב שקרה לו היום ועל הסיבה לנקודות האושר שחווה באותו היום, ביקשתי ממנו לתרגל את הוקרת התודה במשך תשעה שבועות, ואם כך הוא יעשה, הבטחתי לו שהוא יבקש משימות נוספות שיחוללו שינוי חיובי בחייו.

לימדתי אותו להוסיף להוקרת הטוב דברים נוספים כמו להיות בן זוג טוב יותר, הורה טוב יותר וכדומה. לשמחתי, הבחור יישם את המשימות בצורה מיטבית ורצינית.  

הוא החל לקום מוקדם בבוקר ולבצע פעילות גופנית, השיל קילוגרמים רבים מגופו, הפך מברווזון מכוער לנסיך אמתי, התחטב, התחיל לאהוב את עצמו מחדש, התחיל לראות את אשתו ואת ילדיו באור אחר, הבין שכל מה שהוא שנא אצל משפחתו, למעשה, שנא אצל עצמו, וכשהתודעה התרחבה, האיר את חייו, עזב את עבודתו ופתח עסק עצמאי, קיבל ייעוץ בנושא גיוס והשמה של עובדים חדשים, והפתיחות שלו הייתה מופלאה.

הוא תמיד ידע לומר לי שבזכות זה שהוא שם פוקוס על הטוב ומתמקד במה שיש ולא במה שאין, הוא מצליח להוקיר תודה תמיד, וכל חייו השתנו מקצה לקצה. הוא הצליח להשיל 17 ק"ג ממשקלו, להרוויח פי כמה ממשכורתו כשכיר, הזוגיות שלו החלה לפרוח, הוא הבין מהי אהבה עצמית בריאה ונכונה.

יש רגעים שאני נפעם מהשינויים שאנשים מחוללים בחייהם, מן העוצמה שהם מצליחים לסגל לעצמם בזכות שינויים קטנים שהם עושים בחשיבתם.

הוא עקף אותי בריצה, מלא אהבה והוקרת תודה, הבטתי בו חולף על פניי בריצה, וחיוך של אושר התפשט על פניי, הלב התרחב והרגשה של סיפוק חדרה ומילאה אותי – הוקרת תודה ליקום על היכולת שניתנה לי לכוון ולהדריך אנשים למקום טוב יותר בחיים, גם שינוי קטן יכול לחולל פלאים בחיים.

תגובות

להשאיר תגובה