תערוכת "תקווה – HOPE" בחסות ויזמת ארגון הידידים הצעירים של שנקר (SMC – Shenkar Members Club) תיפתח ב-3 במרץ 2024 במרכז וייל, כפר שמריהו. בתערוכה לוקחים חלק כ- 40 אמנים ויוצגו כ- 75 עבודות של בוגרי בית הספר לאמנות רב-תחומית, שנקר. בתערוכה יוצגו עבודות ציור, פיסול, צילום, רישום ווידאו ארט. 60% מהכנסות מכירת העבודות יוקדשו לתמיכה באמנים מאזורים שנפגעו בעקבות המלחמה, ו-40% ישולמו לאמנים המציגים  שעבודותיהם נמכרו.

גלעד אופיר, אוצר התערוכה ומרצה בכיר במחלקה לאמנות רב תחומית בשנקר: "חזון התערוכה כפי שניסחנו אותו הוא יצירת גשר ייחודי בין אמנים בתחילת דרכם ובין אמנים בעיתות של אי-וודאות, קושי ומשברים אישיים וקולקטיביים. ניסינו להבין כיצד נוכל לתרום, לחזק ולסייע בהתאוששות האמנותית והכלכלית של הקהילה האמנותית של ישראל אשר ספגה מכה קשה בעקבות המלחמה. התערוכה מבקשת להפיג את המועקה ולייצר תקווה הן עבור האמנים אשר נפגעו בעקבות המלחמה והן עבור אמנים צעירים בתחילת דרכם, ולהציע במה להצגת יצירות, ומרחב ליצירת קשרים חדשים, רעיונות והשראה".

בין האמנים שלוקחים חלק בתערוכה: הרן כסלו יציג סדרת עבודות שמן על בד שיצר ב-2014 בשנקר, והיום לאחר מאורעות ה-7.10 נתפסות כחזון שהגשים את עצמו. העבודות הללו, למרבה האירוניה, אוחסנו בעשור האחרון במחסן ביתה של סבתו בקיבוץ בארי, שרדו את הטבח והשריפות של השבעה באוקטובר וכעת יוצגו לראשונה בתערוכה;  ליז מאר המציירת בפחם על נייר ועבודתה מטשטשת את הגבול בין מיתוס לתיעוד; עדן יונה עם עבודת וידאו שצולמה על רקע הפסל של קדישמן בכיכר הבימה תחת הכותרת "הפלת ההתרוממות"; אביב גרינברג, בציור שמן על בד של טבע סינתטי שמתפרץ באופן אורגני וסוריאליסטי; איליה קגן, עם סדרת עבודות שמן על בד המתייחסות לעולם החלומות והדמיון שלנו; עמיר רוזנברג, בעבודת רישום בצבע שמן תעשייתי על קרטון המייצר פני שטח תלת מימדיים; עינב צייכנר, עם עבודה במדיה מעורבת של הזרקת דיו פיגמנטי על נייר ארכיבי וחירור; עדי בראון בעבודת פיסול גאומטרית ומופשטת כאחת, הבוחנת את הגבול בין המוכר לזר; וים עמרני עם עבודה מסדרה חדשה של אקריליק על בד בציור המזקק את הדימוי המצוייר ועוד.

אירוע פתיחת התערוכה יתקיים ביום ראשון, 3.3.24, בשעה 20:00, במרכז וייל , כפר שמריהו. הפתיחה בהשתתפות יושבת ראש חבר הנאמנים אורית אפרתי וחבר הנאמנים, פרופסור שיזף רפאלי נשיא שנקר והנהלת שנקר, ראש המועצה כפר שמריהו סרג׳ קורשיא וחברי המועצה, לצד אמנים, אורחים ותושבי הסביבה. את האירוע תנחה גלית גוטמן.

התערוכה תוצג בין התאריכים 3.3.24 עד 17.03.24 ותהיה פתוחה לקהל הרחב בימים א'-ה' 11:00-18:00. מרכז וייל , הנוטע 4 כפר שמריהו, הכניסה חופשית.

 

תגובות

להשאיר תגובה