עצרת הגאווה והתקווה הייתה בסימן תמיכה והוקרה לחברי הקהילה שפעלו מאז השבעה באוקטובר

כ 25 אלף איש השתתפו אמש 'בעצרת הגאווה והתקווה' עליה הוחלט (במקום המצעד המסורתי) בעקבות המלחמה.
העצרת תוכתר כאירוע הגאווה העצוב, השקט והפחות פומפוזי שהיה מאז החלו לציין את חודש הגאווה. ככזה הוא גם יהיה האירוע המעצב והמשמעותי עבור הקהילה:
במהלך העצרת שנערכה בגן צ'ארלס קלור עלתה לבמה נועה קירל ששרה יחד עם בני משפחתה של החטופה עדן ירושלמי את שירה: "יוניקורן"

 

״מי שמקריב את חייו למען המדינה, ראוי שיתייחסו לאהבה שלו כמו לכל אהבה אחרת. זו הזכות שלנו להיות שווים בישראל. השוויון לא יכול להיות רק במוות. הזכות לשוויון צריכה להיות גם בחיים״, עומר אוחנה (בן הזוג של רס״ן שגיא גולן ז״ל, שנפל בקרב על בארי, בנאום נוקב ומרגש.

נועה קירל שרה יחד עם בני משפחת ירושלמי

 

במסגרת העצרת, עלו על הבמה בניה ברבי, גל דה פז, הראל סקעת, וולרי חמאתי, מאיה סימן טוב, נגה ארז, נונו, נועה קירל, נטע ברזילי, עברי לידר, ענבל ביבי, רן דנקר, שחר טבוך ותמיר גרינברג יוענק פרס מיוחד לזמרת והיוצרת קורין אלאל.

במהלך האירוע הוענקו עיטור הגאווה הישראלית לחברי הקהילה הגאה שפעלו בגבורה וברוח ההתנדבות מאז אירועי 7 באוקטובר, בהם: אור-לי ניב, אמו של סמ"ר עמרי ניב ז"ל שנפל ב7 באוקטובר; מאיה עורבי, האחות הטרנסית הראשונה בישראל; עומר אוחנה, בן זוגו של קצין הלוט"ר רס"ן שגיא גולן ז"ל שנפל בקרב על בארי; רס"ם במיל' מעיין גרוס, לוחמת טרנסית שנלחמת בעזה; איתן קרויזר, ד"ר אלון קריספין, עו"ס יעל דורון, מיכל פיר, ניר אדם שרון ופרי פתאל – צוות המכון לרפואה משפטית; אליאב בטיטו, מנהל ויוזם מטה ההסברה האזרחי; דבורה גיטיס, מקימת "תרבות בחירום"; דן פאר , במאי ועורך הסרט הדוקומטרי NOVA#; יעל לביא, לירון (כהן) לביא ואסף רוזנהיים, יוזמי פרויקט "חוזרים לבית נקי"; כרמן אלמקייס, מייסדת "עוקף ישראל"; רפ"ק מורן טדגי, קצינת אג"ם במשטרת ערוער; ד"ר נועה ורדי, פסיכיאטרית, ממייסדי "בנפשנו"; ורגב ספיר, מנהל השטח של מטה משפחות החטופים והנעדרים.

עומר אוחנה בן הזוג של רס״ן שגיא גולן ז״ל, שנפל בקרב על בארי, בנאום נוקב ומרגש.
השוטרת מאופקים מורן טדגי מקבלת תעודת הוקרה על פועלה במלחמת השבעה באוקטובר

"העצרת מחבקת את משפחות החטופים הנלחמות להביא לחירות ולשיקום יקיריהם ולקבורת הנרצחים; ותזעק את הזעקה של כולנו – שלחטופות ולחטופים נגמר הזמן"

בעצרת נאמו ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי; סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק הגאווה, מיטל להבי; נדב רודאיף, שיצא מהארון לפני כ-20 שנה, בתמיכתו הגדולה של אביו, ליאור, שנרצח בשבעה באוקטובר וגופתו נחטפה לעזה על ידי מחבלי החמאס; טל לוי, אחיו של אור לוי שחטוף בעזה; והקומיקאי הבין לאומי דניאל ראיין ספולדינג.

 

 

תגובות

להשאיר תגובה