הטכנולוגיה החדשה קולטק מאפשרת הצרת היקפים על ידי הקפאה קירור ופירוק של רקמות שומן מה שיכול לחסוך את הצורך בניתוח שאיבן שומן.  המומחה לכירורגיה פלסטית ד"ר יוסי ברגר, שהינו היחיד באזור חיפה והצפון המטפל בטכנולוגיה הזו מסביר למי הטיפול מתאים ובאילו תנאים, האם לפי ניסיונו נשים יעשו הכל כדי להגיף לגוף המושלם ולמה הוא בכל זאת גם בעד טיפולים פולשניים

רבים מבעלי עודף משקל חולמים על גוף חטוב, אבל לא תמיד בכל מחיר. המחשבה על ניתוח הכרוך בהליך הרדמה ותקופת החלמה גורם לרבים מהם להרים ידיים (או לרוץ  אל המקרר מתוך יאוש). האם הפעם הגיעה הישועה עבורם ? טכנולוגית מכשיר הקולטק מונעת בחלק מהמקרים את ניתוח שאיבת השומן, הכרוך בהרדמה ובהחלמה ממושכת ומאפשר ירידה בשכבת השומן התת-עורי בטכנולוגיה של קירור מבוקר המשלב ואקום לפירוק תאי השומן.

"הטיפול בקולטק מתבסס על עיקרון פגיעותה של רקמת השומן לשינוי טמפרטורה, הקפאה של רקמת השומן בטמפרטורה של 8- מעלות תוך שמירה על העור והרקמות הסמוכות. תאי השומן פגיעים יותר לקור ולכן אפשר לכוון את הטיפול באופן ממוקד בהם", מסביר ד"ר יוסי ברגר

הוא מומחה לכירורגיה פלסטית עם ותק של עשרות שנים. רוב עבודתו היא במרפאותיו הפרטיות בחיפה ובקרית ביאליק אך הוא גם עובד במשרה חלקית במרכז הרפואי רמב"ם ומנתח ניתוחים פלסטים ואסתטים בבתי החולים אלישע והאיטלקי בחיפה.

לדבריו, במרפאתו הוא בעיקר מייעץ בנוגע לטיפולים אסתטיים ועושה הזרקות של חומרי מילוי כמו בוטוקס, בעבר השתמש הרבה גם עם מכשירי לייזר אבל בשנים האחרונות קצת התאכזב מהם. "האמצעים הלא פולשניים כדוגמת מכשירי לייזר, גלי רדיו ואולטראסאונד מנסים לתת פתרונות אסתטיים בלי להיות פולשניים ובלי הצורך בניתוח. אנשים רוצים לקבל תוצאה מידית בלי להשקיע את הזמן של ניתוח ותקופת ההחלמה ממנו. הם שואפים לעבור ניתוח ומיד להמשיך לחיים הרגילים שלהם פחות או יותר וזה מאוד קשה וגם כן התוצאה במכשירים מסוימים היא מועטת מידי.

– אז אתה בעד טיפולים פולשניים, למרות כל מה שכרוך בהם?

"אני מאוד בעדם כי הם נותנים את התוצאה הכי מהותית אבל אנחנו מטפלים בבני אדם, לכל אחד יש את הצרכים האישיים שלו וצריך להתאים גם את הטיפול לצרכיו".

לפני כחמש שנים פותחה טכנולוגיה המתבססת על תצפית בה נראה כי תאי שומן רגישים לקור הרבה יותר מרקמות אחרות בגוף ובעקבותיה פותחה שיטה שבה מקררים את תאי השומן ורקמת השומן התת עורית מבלי לפגוע ברקמות מסביב. זו טכנולוגיה שמוציאה את תחושת החום מהגוף, המכשיר מקרב את שכבת העור עם השומן תוך שמירה על העור מנזק אבל גרימת נזק סלקטיבי לתאי השומן.

"אני לא ממהר אף פעם לאמץ טכנולוגיות חדשות, חיכיתי 4 שנים עד שהצטבר מספיק ניסיון בעולם כדי להבין ש'העסק' הזה גם עובד וגם לא מסוכן לגוף", הוא אומר.

במהלך הטיפול מניחים על הגוף ידיות קירור למשך 70 דקות. לכל טיפול מתווספות כ- 15 דקות של הכנה מוקדמת ומסאז' שלאחר הטיפול. מס' הטיפולים משתנה ממטופל למטופל וזאת בשל השוני בהרכב חומצות השומן אצל כל אדם. ניתן לטפל באזור עד 3 פעמים במרווח של מינימום 6 שבועות בין טיפול לטיפול.

תהליך פירוק תאי השומן ע"י קירור אורך בין 6-10 שבועות ולאחריו ניתן לראות תוצאות. הטיפול כרוך במעט חוסר נוחות  ותיתכן תחושה של קרירות באזור המטופל. אולם זו חולפת כעבור מספר דקות. אם נוצרת רגישות באזור המטופל היא תחלוף כעבור מספר ימים.

האזורים בהם ניתן לטפל כוללים את הבטן, מותניים, שכמות, זרועות, גב וירכיים ותצטרכו להיפרד החל מ-4,500 שקלים לטיפול בזוג אזורים.

עבור מי שהתגלית הזו כבר מפריחה תקווה חדשה בליבו וגופו השמנמן, חשוב לציין שהטיפול בו אינו מיועד לכולם. "בשום אופן זה לא תחליף לניתוח כמו מתיחת פנים או שאיבת שומן, זה לא מתאים למישהי שצריכה למשל להוציא מהוף קילוגרמים של שומן אלא גברים ונשים בעלי עודף משקל קטן עד בינוני שיש להם קפלי שומן בינוניים בבטן, בזרועות במותניים ובגב", מבהיר ד"ר ברגר, "זה מתאים למי שיש לו קפלי שומן בעובי שבין 2-4 ס"מ וכך אנחנו יכולים 'לפרק' את השומן לרוב בטיפול אחד לפעמים בשניים או שלושה טיפולים – אם לאדם יש הרבה שומן בגופו הוא יזדקק  ליותר מטיפול אחד,  מודדים את זה בהיקף הבטן או הירך ואני גם מצלם כל איזור בגופו של המטופל כדי להשוות איך הוא נראה לפני ואחרי הטיפול".

גם למי שסובל מבעיות רפואיות מהותיות או הפרעות בקרישת דם, הפרעות בקצב הלב או רגישות ספציפית לקור הטיפול אינו מתאים אולם לדבריו מדובר במצבים נדירים. כשעה לאחר הטיפול ניתן לחזור לתפקד כרגיל .

– אני מניחה שגם פה, אי אפשר להתפרע ולזלול ככל הבא ליד

"הטיפול מחייב שמירה קפדנית על משקל , אין טעם לעשות אותו אם אחר כך זוללים ומשמינים, מצד שני מתפרק פה שומן שהוא צריך לצאת מהגוף ובשביל שיצא צריך לשמור על משקל ולהשתמש בו כמקור לאנרגיה. אם מישהי מרזה חצי קילו או קילו במהלך תקופת ההחלמה מהטיפול זה המצב האידיאלי. הטיפול זה לא במקום דיאטה, אנחנו מדברים על עיצוב הגוף. אנחנו יכולים שנות אזורים מסוימים בגוף ולשפר אותם להקטין את תכולת השומן בהם אבל זה לא בא במקום הקפדה על אורח חיים בריא פעילות גופנית שמירה על משקל  

הראיון עימו מתקיים בקליניקה שלו ברחוב יחיעם בקרית ביאליק, שם גם נמצא המכשיר מחדר הטיפולים יוצאת ליאת (שם בדוי) בת ה-38 שלמרות שהיא ניסתה הכל כדבריה ובמקצועה היא אף מדריכת כושר – עדיין לא הצליחה להיפטר מקפלי השומן שבזרועותיה. עכשיו היא מקווה שהטיפול ב— יסייע להגשמת החלום . "הגעתי למסקנה שהשומן שיש לי בידיים ובזרועות הוא גנטי,  לא משנה מה ניסיתי לעשות וכמה שאתאמן ואשמור על תזונה נכונה. כמה שאני מנסה לעצב את היד היא נשארת שרירית אבל השומן לא נעלם לי , זה קיבעון מגיל 20". על הטיפול שמעה ממתאמנת שלה והחליטה לנסות, כמוצא אחרון לדבריה, "בטיפול מרגישים מעין תחושת ואקום על היד, זה טיפה קר", היא אומרת בחיוך וממהרת להמשך יומה".

– לפי מה שאתה רואה בעבודתך, היום אנשים יעשו כמעט הכל כדי להגיע לגוף שהם רוצים?

"לא. רוב האוכלוסיה לא עושה ניתוחים פלסטיים למרות שהם נפוצים מאוד והפכו להיות דבר מקובל ולאו דווקא מותרות . יש כאלה שיעשו הכל כדי לעשות ניתוח פלסטי ולהשיג את התוצאה המקסימלית בגוף שלהם לפעמים עד כדי הגזמה וגם אני צריך להגיד להם 'די אני לא עושה  יותר'.  עם זאת יש השפעה לעידן שאנחנו נמצאים בו, המודעות למראה חיצוני ולאסתטיקה וההשפעה של המדיה והתקשורת. אנשים רוצים להיות כדורגלנים זמרים ודוגמנים לפני שהם רוצים להיות מהנדסי אטום".

מעניין גם כן לדעת מה מבקשים, או בעיקר מבקשות הנשים שנכנסות לקליניקה של ד"ר ברגר –  האם יש מראה מועדף או טרנד פופולארי, נניח ישבן עסיסי כמו של קים קרדישיאן?

"אנשים רוצים כל מיני דברים שהם לוקחים מכל מיני מראות אידיאלים, כאלה שמביאות תמונה של מישהי ואומרות שכך הן רוצות זה מיעוט שבמיעוט", הוא אומר, "הרוב המוחלט של הנשים באות עם מטרה אחת : לאהוב את מה שאת רואה במראה. נשים לא עושות ניתוחים פלסטיים בשביל למצוא חן בעיני הגברים אלא כי הן מרגישות לא נוח מול המראה. כמעט תמיד זה בינן לבין עצמן. רוב הנשים ובודאי גברים מבינים מה מפריע להם".

תגובות

להשאיר תגובה