העיקר הבריאות

יום הבריאות הבינלאומי הוא מועד בינלאומי שמצויין בכל שנה ב 7 באפריל, לאחר שהוכר ע”י האום וארגון הבריאות העולמי. יום זה מוקדש להעלאת המודעות לבריאות בכל רחבי העולם.  

 לרגל יום הבריאות הבינלאומי, ד”ר לואיס איגנרו, חתן פרס נובל לרפואה, חבר בוועדה התזונתית המייעצת של הרבלייף, מסביר על בריאות הלב : “אנשים רבים אינם מכירים את תחמוצת החנקן , ידועה בשם “מולקולת הפלא”, והאופן בו היא תומכת בבריאות הקרדיו-וסקולרית (מערכת הלב וכלי הדם). תחמוצת החנקן מכונה רגולטור ביולוגי. התאים בעורקים ובוורידים שלנו מייצרים אותה כדי לסייע ל-50 טריליון התאים שלנו לתקשר זה עם זה. הרגולטורים הביולוגיים הללו מגנים על המערכת הקרדיו-וסקולרית שלנו מפני נזק והזדקנות; הם שומרים על בריאות הלב וכלי הדם שלנו, והם עושים זאת בעיקר באמצעות שמירה על גמישות העורקים. 

לדבריו: ” נשאלת השאלה: מדוע תחמוצת החנקן חיונית לשמירה על בריאות הלב? גמישות העורקים תומכת בזרימת דם תקינה המשפרת את זרימת הדם לכל האיברים. ייצור תחמוצת החנקן תומך בשמירה על רמות לחץ הדם בטווח התקין, כמו גם על גמישות כלי הדם. כמות תחמוצת החנקן בגוף מצטמצמת ככל שאנו מתבגרים. לכן, יש לעודד את ייצורה וישנן דרכים  להגדיל ולשמר את רמות תחמוצת החנקן בגוף ובכל לשמור על בריאות הלב.” 

ד”ר אינגרו מציע 5 דרכים לשמירה על בריאות הלב   

1. אכלו חלבון איכותי – חלבון מכיל חומצות אמינו המעודדות את ייצור תחמוצת החנקן. נסו חלבון סויה, משום שסויה מכילה את כל 9 חומצות האמינו החיוניות, ומזונות מבוססי סויה מכילים מעט או אינם מכילים כלל שומנים רוויים.

2. צרכו ירקות עשירים בחנקות – סלרי, חסה, סלק, תרד וארוגולה מכילים רמות גבוהות של חנקות. החנקות מומרות בגוף לתחמוצת החנקן.

3. הקפידו לשלב בתפריט שלכם חומצות שומן בלתי רוויות מסוג אומגה 3 – תוכלו למצוא אותן בדגים טריים מסוגים רבים. הם תומכים בבריאות הקרדיו-וסקולרית באמצעות הפחתת מצבי דלקת בגוף; דלקת עלולה להשפיע על כלי הדם ולגרום למחלות לב ולשבץ.

4. הקפידו על נטילת תוספי תחמוצת חנקן- הרמות הנמוכות ביותר של תחמוצת החנקן נמדדות בלילה; זו הסיבה שמומלץ ליטול את תוספי תחמוצת החנקן בלילה או לפני השינה. תוספי מזון אלה אינם מכילים את תחמוצת החנקן עצמה, אך מרכיביהן יסייעו ביצירת תחמוצת החנקן בגופכם.

שניים מהמרכיבים הנפוצים ביותר הם חומצות אמינו דוגמת ל-ארגינין ול-ציטרולין.

ל-ארגינין ול-ציטרולין תומכות בייצור תחמוצת החנקן ובזרימת הדם לשמירה על תפקוד בריא של המוח, הלב ואיברים נוספים. בנוסף, הן מסייעות בשמירה על חוזקם וגמישותם של כלי הדם, לשמירה על מערכת קרדיו-וסקולרית תקינה.

הוויטמינים C ו- E, כמו גם חומצה אלפא ליפואית, מעודדים אף הם את ייצור תחמוצת החנקן.

5. הקפידו לעסוק בפעילות גופנית באופן קבוע – ייצור תחמוצת החנקן עולה באופן דרמטי כאשר אתם עוסקים בפעילות גופנית בכל רמת עצימות, בין אם מדובר בהליכה, ריצה, אופניים, שחייה או טיפוס במדרגות.

 הכתבה באדיבות הרבלייף

תגובות

להשאיר תגובה