"תקע בשופר לחירותינו"

גבי אקשטיין הבעלים של חברת ארט יודאיקה בשיתוף עם הרב יוסף אל נקווה החלו ביוזמה מיוחדת – להעביר לשלל יחידות צבאיות שופרות על מנת שיתקיים בקרב כולם המשפט "תקע בשופר לחירותינו", שורה שממחישה את הניצחון העתיד לבוא.תקיעת השופר המסמלת גם את התקווה לגאולה נחוצה לחיילים באשר הם כמו הרב גורן שחיזק את הלוחמים בירושלים , במלחמת ששת הימים. הרב יוסף אל נקווה הוא זה המעניק לשופרות את ההכשר ומודע היטב לחשיבותו של השופר בעיקר בתקופת מלחמה זו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

חברת woman cosmetics נרתמת

חברת woman cosmetics לה מערך אסתטיקאיות רחב , החליטה לפנק כל הזמן מפונות מהדרום והצפון אשר פונו לשלל בתי מלון ברחבי הארץ בטיפולים מיוחדים באמצעות מכשור מיוחד ומוצרים, כך שהנשים זוכות לטיפולי רוגע ומעידות על כך שבתוך כל המתח, הכאב והצער הטיפולים הם מעין קרן אור בחשיכה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

קונים כחול לבן

מליסרון יוצאת במגוון יוזמות לתמיכה במשק הישראלי, כחלק ממהלך "נובמבר כחול לבן". חקלאי הדרום וצפון הארץ ספגו מכה קשה בעקבות המלחמה,והחוסר בכוח עבודה, אשר ביחד מסכנים את היכולת לקטוף ולמכור את התוצרת החלקאית.במסגרת זו רשת קניוני עופר תתמוך בחקלאים,  בכך שתספק ל"ירק השדה" ו'דוב מרקט', להם שדות חקלאיים בדרום ובצפון, מרחב למכור את הסחורה בקניונים, ובכך להושיט יד ולנצח את התקופה הקשה החלקאים ימכרו מארזי ירקות ופירות תוצרת הארץ של 'ירק השדה' מדרום הארץ,  בעופר הקניון הגדול פ"ת, בעופר רחובות ובעופר רמת אביב בעופר גרנד קניון באר-שבע ועופר השרון נתניה כמו כן בקניוני עופר בצפון הארץ ימכרו מארזי משק "דוב מרקט":  בעופר גרנד קניון חיפה, בחוצות המפרץ, ובעופר נוף הגליל. מארזי 'דוב מרקט' ימכרו בימי שישי משעה 10.00 בבוקר עד 14.00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מיזם חדש למפוני עוטף עזה ודרום הארץ – 'כביסה למפונים

בעקבות המצוקה של מאות מפונים החליטה ד"ר להבית אקרמן להקים מייזם חדש: 'כביסה למפונים',  במסגרתו נרכשו מכונות ומייבשי כביסה. לטובת הנושא, כולל שינוע  עבור המפונים. כמו כן ד"ר להבית אקרמן גייסה למיזם החדש את צוות עובדיה, יחד עם כ – 50 מתנדבים מגבעת שמואל (עיר מגוריה) והסביבה,שיגיעו לאסוף את שקי הכביסה המלוכלכת מבתי המלון השונים בתל אביב, יכבסו וייבשו עבורם, ויחזרו להם שקים מכובסים וריחניים.

קבוצת קניוני עופר מזמינה את ילדי ישראל- לסרט קולנוע  – חינם! בשיתוף פעולה עם הוט-סינימה

את ההטבה לסרט ילדים במתנה ניתן להוריד באפליקציית  MY OFER  (מיי עופר) ולקבל עד  3 כרטיסים לכל משפחה. הפעילות כוללת את הסרטים הבאים:בעופר קניון פתח תקוה הגדול,  יוקרן הסרט "צוות לעניין" ביום חמישי ה- 6.11.2023 בשעה: 16:30 (המלאי מוגבל 285 כרטיסים). בעופר גרנד קניון חיפה, הסרט "צוות לעניין" בתאריך ה- 2.11.23 בשעה: 16:00 (המלאי מוגבל 300 כרטיסים) בעופר קניון נהריה, הסרט "מפרץ ההרפתקאות" בתאריך ה- 8.11.23 בשעה:  16:00 (המלאי מוגבל 150 כרטיסים). ובקניון בעופר רחובות, הסרט "מפרץ ההרפתקאות" בתאריך ה- 7.11.23 בשעה: 16:30 (המלאי מוגבל 390 כרטיסים).

הקונדיטורית המוכשרת מעוטף עזה מגיעה לעזריאלי תל אביב

במסגרת שיתוף הפעולה הייחודי בין ארגון "הג'וינט" וקניוני עזריאלי ומתוך תמיכה בתושבי הדרום והצפון, החל מהשבוע הקרוב יארחו הקניונים את העסקים ויעניקו להם סיוע בהקמה ובשיווק.אור שוקרון בת 34, פיינליסטית הקינוח המושלם מהעוטף תגיע לקניון עזריאלי תל אביב ביום שישי הקרוב ה3 בנובמבר,  בין השעות 9:00 עד 15:00 ותמכור: חלות, מארזי עוגיות, עוגות לשבת, פוקאצ'ות שונות, קראק פאי קרואסונים בורקסים ועוד.

קו חם להני הגיל השלישי

עמותת שניר פותחת בעקבות המלחמה קו חם לבני הגיל השלישי המעניק תמיכה וסיוע רגשי, סוציאלי ורפואי מידי, על בסיס התנדבותי, ללא תשלום,זאת לאור המצוקה הנפשית שבה שרויים רבים בישראל בימים אלה, ביניהם אוכלוסיית הגיל השלישי וניצולי שואה.לצורך כך, הקימה העמותה מוקד קשרי לקוחות שהוא הקו החם למען הגיל השלישי היוזם פניות לבני גיל זה אשר פתוח לשיחות ולריכוז בקשות לעזרה לאוכלוסיה זו ולמשפחותיהם הזקוקים לסיוע מיידי. צוות המוקד מתשאל, בונה פרופיל של מטופל ומלקט מידע לזיהוי צרכים אחרים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

קמפיין תרומות עולמי במסגרתו כל עובד יכול לתרום סכום כסף

מארוול (Marvell), מהחברות המובילות בעולם בתעשיית השבבים לתשתיות נתונים, נרתמת לאור המצב והצרכים בחזית ובעורף. החברה מקיימת קמפיין תרומות עולמי במסגרתו כל עובד יכול לתרום סכום כסף, ובסופו מוסיפה מארוול על הסכום שנאסף. בנוסף, מארוול אפשרה ומאפשרת לכל עובד המעוניין בכך לתרום עד 5 ימי חופשה ממאזנו. סך הכל נאספו עד כה כ-190,000 ₪ למגוון עמותות שונות, בין השאר "לקט ישראל", "נט"ל" ועוד. קמפיין ההתרמה ימשך עד סוף חודש נובמבר.

אאורה נרתמת למאמץ המלחמתי

החברה, תאפשר לפיקוד העורף להתאמן בפרויקט של החברה שהחל הריסה לאחר מספר ימי אימון תשלים אאורה את ההריסה ותחל בהקמת הפרויקט. טקס ההריסה התקיים השבוע במעמד יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלים של אאורה מחדשים את ישראל ומושיק גולדשטיין, משנה לראש עיריית גבעתיים.

default

מארז הקוקטיילים לזכר מנהלי הבר של הנובה בקניון עזריאלי תל אביב

ירין, עדן ואוראל נרצחו כשעבדו כמנהלי בר בפסטיבל NOVA. כעת, חברת דרים בר מנציחים אותם עם קוקטייל בוקס לזכרם, כשהמטרה: "לשמח אנשים ולהפיץ אהבה, זה מי שהם היו". ב-7.10.23 נרצחו בפסטיבל NOVA צעירים רבים שרק רצו לבלות. ביניהם, גם שלושה מנהלי בר של חברת דרים בר: ירין משה אפרים ז"ל, עדן ליז אוחיון ז"ל ואוראל אבוחצירה ז"ל. אלירן אפרים, אחיו הגדול של ירין, בן דודה של עדן, מבעלי דרים בר, והמשפחות החליטו להנציח אותם עם קוקטייל בוקס של כל אחד מהם ובו קוקטיילים שאפיינו אותם: את הקוקטייל בוקסים (99-249 ₪) של ירין, עדן ואוראל יהיה ניתן לרכוש בקניון עזריאלי תל אביב בימי חמישי ושישי הקרובים 2-3.11 יום ה' – 10:00-16:00 וביום ו' – 10:00-15:00

סדנאות למפוני העוטף

יקב יתיר, השוכן בחבל יתיר שבהרי יהודה, מתגייס בשבועות האחרונים לאירוח סדנאות יין חווייתיות למפונים הכוללות טעימת יינות יתיר, תוך הרחבה על תהליכי ייצור היין ועל העבר העשיר של ייצור יין בישראל ובמדבר.הסדנאות מועברות למפוני יישובי העוטף והחזית הצפונית ללא עלות, ומתקיימות הן במרכז המבקרים של היקב והן במרכזי אכלוס מפונים מרכזיים. על מנת לשמור על אווירה אינטימית ונינוחה, הסדנאות מוגבלות ל-30 משתתפים בכל סבב ומותנות בהרשמה מראש.
מרכז מבקרים יתיר:ניתן להמשיך לתאם סדנאות במרכז המבקרים של יקב יתיר במהלך חודש נובמבר, אשר יפתחו על פי דרישה ותיאום מראש.להרשמה לסדנאות יש לפנות: שירי 054-4715494 | סמדר 0545747561.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מתגייסים למען משפחות העוטף

קניון TLV בשיתוף עמותת "המלאכים של ערן" חברו יחדיו למען משפחות העוטף ופותחים חנות של העמותה בה יימסרו ללא עלות בגדים ומוצרים נלווים ללא עלות למשפחות המפונים מבתיהם.במסגרת שיתוף הפעולה, העניק קניון TLV חנות בגודל של 100 מ"ר בקומת המסחר התחתונה, בה יימסרו בגדים ומוצרים נלווים ללא עלות למשפחות המפונות מבתיהם.בחנות יוצעו מגוון רחב של מוצרים, בגדי תינוקות, צעצועים לתינוקות, עגלות, לולים, בגדים לנשים, נעליים, תיקים ועוד.בסמוך לחנות תוקם עמדת איסוף תרומות לחיילים ולמשפחות שפונו מבתיהם.החנות ממוקמת בקומת מסחר תחתונה (מול חנות SUPERDRY)

חילוץ תחת אש

לאחר שביום שלישי האחרון צוות חילוץ מיוחד של קבוצת שלמה ירד לכפר עזה וחילץ 35 כלי רכב פרטיים לתושבי הקיבוץ, הוחלט להמשיך במבצע "חילוץ תחת אש" ולחלץ רכבים נוספים. הבוקר יצאה משלחת כפולה בגדולה למבצע חילוץ נוסף עבור תושבי קיבוץ נחל עוז. צוות המשימה יצא בהתנדבות מלאה ובתחושת שליחות  וכלל 13 מוביליות (משאיות להובלת רכבים), 4 רכבי סיוע נוספים, צוות מכונאים, צוות חילוץ, נהגים וצוות לוגיסטי. כמו בפעם הקודמת, צוות מכונאים של הקבוצה בצעו בדיקות כשירות למען בטחון בעלי הרכבים בטרם העברתם אליהם, בנוסף כל תושב קיבל גם שובר שטיפה לרכב במתנה.

חברת סנו ממשיכה בתרומה – "המכבסה"

סנו מקסימה בשיתוף עם רשת מוצרי החשמל "אבי סופר" מפעילים מכונות כביסה ומייבשי כביסה בבסיס מרכזי בעוטף עזה. "המכבסה" תסייע בניקוי וייבוש הכביסה לחיילים ולחיילות ותעניק תחושה ביתית ורעננה גם בתנאי שדה

למען החזרת החטופים מעזה

בנייני האומה ירושלים מצטרף לקמפיין ההסברה העולמי The Red Balloon ויוזם מיצג ייחודי באודיטוריום אוסישקין במרכז האומר לא לטרור וקורא להחזרת החטופים מעזה. במסגרת המיצג, יוצבו 3000 בלונים אדומים על כל מושב באודיטוריום אוסישקין בבנייני האומה ו-240 תמונותיהם של החטופים יוצבו על המושבים בשורות הראשונות ותצא קריאה חד משמעית:"אומרים לא לטרור וכן להחזרת החטופים מעזה עכשיו". המיצג בבנייני האומה ירושלים יתקיים באודיטוריום אוסישקין במרכז ביום חמישי ה-2/11/23 בשעה 15:00.

קרן מלגות למגויסים בצו

מנכ"ל המכללה האקדמית אשקלון, ד"ר פנחס חליוה, הודיע על החלטת הנהלת המכללה להקים קרן מלגות מיוחדת ע"ס 5 מיליון ש"ח לכל הסטודנטים והסטודנטיות של המכללה, אשר גויסו לשירות מילואים בצו 8 במסגרת מלחמת "חרבות ברזל"  כל מי שמגויס בצו 8 ומשלם שכר לימוד, יקבל ללא קשר למצבו הכלכלי 2,000 שקלים מענק. אם מדובר בסטודנט שלומד במתכונת חלקית ומגויס בצו 8, הרי שיקבל מענק של 1,000 שקלים. מדובר ביוזמה ייחודית במוסד אקדמי בדרום הארץ, כאשר הכספים המנותבים לכך הוקצו מקופת המכללה.

מפגשים אינטראקטיבים והרצאות

מוז"א – מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב,ממשיך לערוך סדרה של מפגשים אינטראקטיבים והרצאות בזום לילדים ולמבוגרים – ללא תשלום. בין הפעיליות: אוצר מרצה בזום – עזה: עיר נמל בראי הארכיאולוגיה יום ראשון, 5.11, בשעה 18:00, כף האיזון: סדנת אמן עם תמר אור יום שני, 6.11, בשעה 17:00, מפגש שלישי בסדרת המפגשים עם אמני הביאנלה לאומנויות ולעיצוב תל אביב 2023: מסע באיים הוורודים עם האמנים אלון שיקאר ורינת יצחק.יום שלישי, 7.11, בשעה 21:00 לפרטים נוספים:https://www.eretzmuseum.org.il/

"ידיים עובדות":  חניכי המכינות הקדם צבאיות וקק"ל נרתמו לסייע לחקלאי ישראל

חניכי המכינות הקדם צבאיות וקרן קימת לישראל בשיתוף משרד ההתיישבות והמשימות הלאומיות ומשרד הביטחון נרתמו למשימה הלאומית לסייע לחקלאי ישראל, שנותרו עם מחסור קשה בידיים עובדות מאז מתקפת הטרור הרצחנית בעוטף והלחימה שפרצה אחריה בדרום ובצפון. חקלאים רבים וכך גם עובדיהם נרצחו, נחטפו, נפצעו או שהינם בגדר נעדרים. בנוסף לכך, הלחימה הביאה למנוסתם מהארץ של אלפי עובדים זרים, זאת בנוסף למחסור של עשרות אלפי עובדים בחקלאות שהיה עוד לפני הלחימה.

חברת הדרמו קוסמטיקה 'סבוקלם' נרתמת ויוצאת ביוזמה לחיזוק עסקים 'כחול לבן' מהצפון והדרום

 סבוקלם מחבקת עסקים קטנים מהדרום והצפון שעבודתם נעצרה עקב המלחמה ומזמינה את קהל הלקוחות של המותג לרכוש באתרי האונליין של העסקים כחול-לבן בצפון והדרום, להזין קוד קופון SEBOISRAEL המקנה הנחה מיוחדת ללקוחות סבוקלם בנוסף, סבוקלם מתחייבים להעביר לבית העסק תרומה על כל רכישה עם קוד הקופון.

שיווק בזמן מלחמה

על רקע המלחמה, כ-200 אנשי ונשות שיווק השתתפו במפגש הזום השני מתוך סדרת מפגשים שמקיים איגוד השיווק הישראלי תחת הכותרת 'מותגים תחת אש'. במסגרת המפגש, הרצו בכירים ובכירות מעולם השיווק שהדגישו את החשיבות של אנשי השיווק בהובלת המשק, בתמיכה בעובדים ובהרמת המורל בקרב הציבור הרחב בכלל ולקוחות ועובדי החברות בפרט, תוך דגש על אנושיות ורגישות. בנוסף, המרצים העניקו כלים וטיפים למנהלי השיווק להתמודדות ולהתנהלות נכונה בתקופת המלחמה.

המכללה שדואגת לצוותים הרפואיים

בימים כתיקונם מכללת רידמן לרפואה משלימה ואינטגרטיבית מכשירה דורות של מטפלים במגוון תחומים – עיסוי הוליסטי, שיאצו, רפלקסולוגיה, רפואה סינית, פסיכותרפיה ועוד, אבל החל משבוע שעבר המכללה לקחה על עצמה לטפל באנשי הרפואה. אלה שעושים ימים כלילות, מטפלים ומצילים את חיי הפצועים ובמקרה של צוותי אבו כביר – מזהים את אלה שנרצחו. עד כה, הצוותים הרפואיים לא הרשו לעצמם לפנות את הזמן ולעכל את מה שעברו ואת המראות הקשים אליהם נחשפו, לנוח מהאינטנסיביות של עבודתם ולטפל גם בעצמם. המטפלים המתנדבים של מכללת רידמן הגיעו לבתי חולים ולמכון לרפואה משפטית אבו כביר, הקימו מתחמי טיפול והעניקו לצוותים כמה רגעים של שפיות. עד כה טיפלו מתנדבי המכללה בכ-300 עובדים במיזם שהולך ומתרחב.בנוסף לפעילות זו, מכללת רידמן פתחה עבור הציבור הרחב מגוון של הרצאות ומפגשי זום ללא עלות בנושא הקשורים לחרדה ולטראומה.

שיתוף פעולה למען הקהילה 

למעלה מ-50 מפונים מיישובי הצפון והדרום, מבוגרים וילדים בעלי צרכים מיוחדים, מתארחים בימים אלו במוסדות ארגון "פרח" המפעיל עשרות מסגרות חינוך מיוחדות בפריסה ארצית. עבור אוכלוסייה זו, המתקשה למצוא מקום מתאים להתפנות אליו באופן עצמאי מיישובי העוטף והצפון, יצאו ב"פרח" בקמפיין קליטת מפונים הכולל מעטפת שלמה של תמיכה וסיוע, מקום בטוח לשהות בו כל עוד התותחים רועמים.בנוסף, מארח הכפר הקהילתי "פרח" בראש העין, בשיתוף פעולה ובתרומת התנועה למלחמה באנטישמיות-CAM, ימי כיף והפוגה לאנשי הצוות ובני המשפחות המגיעות להתרענן משגרת החירום הלחוצה. התנועה למלחמה באנטישמיות-CAM יצאה לגיוס תרומות מיוחד לצורך הפעלת מיזמים מסוג זה בימי המלחמה. במסגרת הפעילות, התארחו השבוע (29/10) בכפר "פרח" בראש העין האנשים המיוחדים של "בית היוצר עדי אופקים", מפעל שיקומי שמעסיק אנשים עם צרכים מיוחדים מאופקים וממושבי הסביבה.

עמותת איילים נרתמת לסייע לתושבי הדרום

עמותת איילים הקימה במלון לאונרדו אין בים המלח גן לילדים המפונים שנקרא "גן איילים". בגן, שמיועד לילדים בגילאים משנה עד 6, הסטודנטים של העמותה מייצרים לילדים פעילות שגרתית כמו משחקים, שעת יצירה, שעת סיפור ועוד לצד פעילות חיצונית כמו ליצן, קוסם ועוד. גן איילים במלון לאונרדו אין בים המלח נותן מענה לעשרות ילדים והוא פעיל בשעות: 10:00-12:30 ו-17:00-19:00.במלון רויאל ים המלח יחד עם משרד החינוך ותוכנית חותם סטודנטים מעמותת איילים מתנדבים ומסייעים במערך החינוכי בבית ספר של שדרות שהוקם שם.איילים בשיתוף עם המפונים הקימה במלון אואזיס ים המלח מתחם חינוכי לילדים בגילאים א'-ו' וסטודנטים של העמותה עובדים עם הילדים על החומר הלימודי שלהם רק בצורה יותר מהנה.

הפוגה טעימה מהלחימה- בירושלים מצדיעים לחיילים העולים

מאות חיילים וחיילות בודדים מרחבי העולם, שמשרתים בצה"ל, זכו להפוגה טעימה מהלחימה. בצה"ל משרתים כיום אלפי חיילות וחיילים בודדים שעלו מאזורים שונים בעולם. אותם חיילים, שעלו לבדם, משרתים בכלל היחידות, לרבות יחידות קרביות שנמצאות עכשיו בחזית הלחימה. כהוקרה על פועלם ותרומתם לחברה ולמדינה, ובמטרה לפנק, להרים ולחזק אותם, התוכנית לחיילים בודדים של "נפש בנפש" וארגון FIDF החליטו להפתיע את העולים וערכו עבורם ארוחת ברביקיו ענקית. באירוע, שהתקיים בירושלים, השתתפו כ-350 חיילים בודדים, הנמצאים בשלב ההכשרה במחו״ה אלון, ומפקדיהם שנהנו מ׳על האש׳ עשיר ומפנק שהוכן עבורם על ידי Grilling for the IDF שחברו ליוזמה זו.

החברים לרפואה

"חברים לרפואה" (ע"ר), העמותה הגדולה ביותר בישראל האוספת תרופות ומחלקת אותן למי שנזקק, נרתמה מאז פרוץ המלחמה והקימה מרכז לוגיסטי מיוחד לאיסוף תרופות וציוד רפואי במטרה לסייע לאזרחים תושבי הדרום שפונו מביתם ונזקקים לתרופות וציוד רפואי מיידי אותם הם מתקשים להשיג, ומסייעים גם בהשגת ציוד רפואי מתקדם לכוחות הביטחון. עד כה, העבירה העמותה למפוני הדרום ולכוחות הביטחון כ-3 טון ציוד רפואי ותרופות, למעלה מ-100,000 פריטים שונים ויותר מ-1,150 משלוחי ציוד לחיילים ולכיתות כוננות.

עובדי ועובדות מרחב דן השרון ״כללית סמייל״ מתגייסים למען המאמץ המלחמתי

עובדי ועובדות ״כללית סמייל״ מרחב דן השרון התגייסו מיוזמתם למאמץ הלאומי והמלחמתי ובישלו ארוחת ערב מגוונת ועשירה ואף הגישו אותה למאות חיילי פלוגת מילואים בחיל השריון. יוזמת ההתנדבות המרגשת קרתה בזכות ביצוען של צוותי מרפאות הסיבים פתח תקווה, הוד השרון, אלעד, ומרפאת סירקין פתח תקווה.בנוסף תרמו עוד מרפאות כגון: פתח תקווה מרכז, כפר גנים ובני ברק. לצד זאת, לקחו חלק הן בהפקת היוזמה והן בתפעולה בעלי תפקידים בכירים ב״כללית סמייל״ כגון צוות הנהלת המרחב ובכירים במחלקת לוגיסטיקה.


על חלונות הראווה

30 תינוקות, ילדים, ילדות, בני ובנות נוער מגיל תשעה חודשים ועד 17 נחטפו באותה שבת אכזרית של השביעי באוקטובר. המיזם מתמקד בילדים החטופים ובתמימות שנקטפה, במטרה להעלות את המודעות להשבתם.ארבעה עשר חלונות ראווה ושילוט, הפרוסים ברחבי פארק שרונה ועל רחוב קפלן, בו נמצאות מדי יום משפחות החטופים הפכו בימים אלה למיצב אמנותי. כל אחת מהויטרינות מתייחסת לגילם הצעיר של החטופים.

המועדון – בית המלון שהפך לבית אבות למפונים

עם פינויים של תושבי שדרות מהעיר הראשונים להיות מפונים באופן מאורגן היו הזקנים, הנכים וילדי החינוך המיוחד.כך נוצר במלון רויאל בים המלח מעין בית אבות של מפוני שדרות עם 800 אזרחים וותיקים מתוך 1,300 דיירים במלון. חלק משמעותי מהם לא מדברים עברית.תנועת דרור-ישראל התחילה להפעיל מועדון במלון יחד עם נציג ממשרד הרווחה. המועדון פעיל מידי יום ע״י מדריכים מוסמכים בעלי ניסיון בעבודה עם האוכלוסיה הוותיקה וכחלק ממנו מצב המפונים הלך והשתפר.

הגרעינים המשימתיים התגייסו למען חיזוק העורף והחזית גם בתחומי התרבות והאמנות:

מאות חברי הגרעינים המשימתיים, חברי תנועת תרבות מקבוצת מקו"ם (מועצת הקבוצות והקהילות המשימתיות בישראל), התגייסו למען חיזוק העורף והחזית גם בתחומי התרבות והאמנות. השבוע ייצאו מספר משלחות של מטפלים, אמנים, ומדריכים אשר יעניקו מענה לילדים, בני נוער, ומבוגרים במרכזי המפונים מיישובי העוטף. כמו כן, יתקיימו מופעים מוזיקליים וסדנאות אומנות למשפחות של צוותים רפואיים וכוחות הצלה, אנשי מילואים, קשישים בודדים, ילדים ונוער. אופיר בן ארי, סמנכ"לית תרבות: "לאמנות ולתרבות יש יכולת עצומה לתרומה לחוסן החברתי-לאומי ובמיוחד בימים קשים אלה יש לכך חשיבות רבה להתמודדות עם הטראומה. ניתן גם להגיע להתנדב וגם מפונים שיכולים להזמין פעילות דרך האתר "תרבות בחירום" או בכתובת מייל: [email protected]

אליצור שומרון מחבקת את תושבי העוטף וילדי כפר מימון

בצד חזרה לשגרת אימונים של קבוצת הבוגרים מהליגה הלאומית, ובשיתוף פעולה עם עיריית ירושלים וחברת רייסדור, זכו היום את ילדי העוטף מכפר מימון בפעילות ספורטיבית מהנה ומושקעת באולם ימקא שבירושלים. לאחר הפעילות הספורטיבית המשותפת, קיבלו הילדים את מדי המשחק הרשמיים של הקבוצה וציוד ספורט נוסף לשמירה על הכושר.

ארגון המורים חילק בירושלים מאות מחשבים למורים המפונים כדי לאפשר למידה מרחוק

ארגון המורים מחלק מחשבים למורים מפונים בכל רחבי הארץ* ארגון המורים מחלק בימים האחרונים מחשבים וציוד קצה למאות מורים שפונו מבתיהם, בין היתר נציגי הארגון ציידו מורים שפונו לאילת ירושלים ובאיזורים נוספים בארץ. יו״ר ארגון המורים, רן ארז: ״בשעותיה הקשות ביותר של מדינת ישראל תפקידנו כאנשי חינוך הוא לאפשר, עד כמה שניתן, מסגרת חינוכית לתלמידינו, זו חובתנו כלפיהם, *גם אם אנו צריכים להכנס למשימות במקום משרד החינוך.

בעלי חיים שנותרו מאחור בפינות החי בקיבוצים רעים וסעד, טופלו על ידי החיילים ששהו באזור והועברו כעת לטיפול במדבריום פארק החיות בבאר שבע

בעלי החיים שנותרו מאחור בפינת החי בקיבוצים רעים וסעד, טופלו תחילה על ידי החיילים ששהו באזור ולאחר מכן הועברו לטיפול במדבריום – פארק החיות ע"ש ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל בבאר שבע. בעלי החיים שנשארו ללא טיפול והשגחה בעוטף עזה, נקלטו בפארק וקיבלו מחדש בית חם וטיפול מסור במיוחד. שמחנו לקבל אלינו חברים חדשים, ביניהם, עזים, ארנבונים, שרקנים תרנגולות, ברווזים, צ'ינצ'ילות ונחשים. המטפלים המנוסים והמקצועיים של מדבריום דואגים להרעיף אהבה על בעלי החיים המקסימים בארוחות דשנות וטיפול מכל הלב.

אנו מוזיאון העם היהודי עוטפים את מפוני הדרום והצפון באהבה

אגודת ידידי אנו מוזיאון העם היהודי (לשעבר בית התפוצות) מזמינה את משפחות העוטף והצפון אשר התפנו מבתיהם, לביקור במוזיאון ללא תשלום. האגודה מעמידה לרשות המפונים מערך היסעים להגעה. המוזיאון נמצא בקמפוס אונ' תל אביב ברמת אביב ויש בו מרחבים מוגנים ופועל על פי הוראות פיקוד העורף. כמו כן  ביקור בגלריית קודקס ששון –  ספר התנ"ך העתיק והשלם בעולם המהווה עדות נדירה ויקרת ערך לתולדות הטקסט התנ"כי. סיפורו  של הקודקס עצמו מאפשר הצצה לפרקים מרתקים בתולדות העם היהודי. ספר התנ"ך הגיע למוזיאון יום לפני פרוץ המלחמה ונרכש לפני מספר חודשים במכירה פומבית בסכום עתק של 38.5 מיליון דולר. להזמנת קבוצות הכוללות הסעה :  www.anumuseum.org.il , 050-8351097

מוקד חירום חינמי להכוונה פיננסית

קפטן קרדיט, אפליקציית הפיננסים ודירוג האשראי, מקימה מוקד חירום חינמי להכוונה פיננסית שיהיה פתוח לכלל הציבור. המוקד נפתח בעקבות המלחמה ומאויש על ידי יועצים פיננסיים מנוסים ומומחים בתחומם. ניתן לפנות למוקד באמצעות שיחה טלפונית , הודעת וואטסאפ או בפניה ישירה דרך האתר ואפליקציית קפטן קרדיט. המוקד פתוח לפניות בכל תחום אם כי עד כה הפניות ממוקדות בשלושה נושאים: מיצוי זכויות מול רשויות, משרדי הממשלה והבנקים, עקרונות להתנהלות פיננסית במהלך המלחמה. מוקד החירום להכוונה פיננסית בטלפון:  073-3679056 או 023764762

מנוי ללא הגבלה לתיקון תקלות ברכב לתושבי קו העימות 

פנגו (Pango), אפליקציית התחבורה החכמה מחזקת את תושבי קו העימות בדרום ובצפון, ומעניקה להם במתנה ללא עלות לחצי שנה שירותי דרך לרכב ותיקון פנצ'ר שיתנו להם מענה אמין ואיכותי במידת הצורך.השירותים המוצעים בטיפול מהיר בכל זמן וללא הגבלה כוללים בין היתר התנעה של הרכב במידה והמצבר התרוקן, מילוי דלק והחלפת גלגל רזרבי. במקרה שהרכב עבר תאונה, ידאגו למונית לאיסוף עד הבית.בנוסף כוללים השירותים מנוי ללא הגבלה לתיקון פנצ'ר בכל אחת מהתחנות השירות הפרוסות ברכבי הארץ.תושבים המתגוררים בישובי קו העימות בדרום ובצפון יכולים להגיש בקשה לקבלת ההטבה באתר פנגו

רשת ״עולם הקולנוע״ נרתמת למען תושבי הדרום ותתרום מוצרי חשמל למשפחות המפונים

רשת מוצרי החשמל והאלקטרוניקה ״עולם הקולנוע״ משיקה מיזם למען תושבי עוטף עזה והמפונים מכל אזורי הלחימה, במסגרתו תספק מוצרי חשמל לשיקום הבתים של תושבי עוטף עזה והמפונים מכל אזורי הלחימה. עולם הקולנוע תתרום 10% מהכנסותיה בתקופה זאת למען מוצרי חשמל למפונים במטרה לאפשר להם לשקם את בתיהם בצורה קלה יותר.הפרויקט ימשך לאורך תקופת הלחימה, ויספק למפונים מיישובי עוטף עזה מוצרי החשמל מקטגוריות חיוניות למטבח ולבית. המוצרים יסופקו בשיתוף פעולה עם  עמותות אשר יעדכנו על הביקוש למוצרים וכתובות של התושבים.

לטובת עיגול לטובה

קבוצת Aman פיתחה מערכת ניהול ידע שתסייע בהעברת נתונים בין כל קופות, בתי החולים ומוקדי החירום בישראל. בימים אלה הקבוצה מחברת באופן מידי את מוסדות שירותי הבריאות ומוקדי החירום למערכת ניהל ידע ארצית כדי לזרז את הטיפול הרפואי בפצועים. כמו כן, החברה מגייסת 100 עובדים חדשים למשרות שונות ותתרום 500 שקלים לעמותת "עיגול לטובה" בעבור כל ראיון עבודה שיתואם. בנוסף, הקבוצה הקימה חמ"ל במשרדי החברה ובו 2,500 עובדיה השתתפו בגיוס תרומות עבור חיילים והמשפחות האבלות, במסגרת היוזמה נתרמו חבילות תמיכה למשפחות, ציוד אלקטרוני רב, ביגוד, מזון ומוצרי היגיינה.

 

תגובות

להשאיר תגובה