כשאנה שוורץ היתה בת חמש היא ניסתה לתפור בגדים לבובות והרסה לאמא שלה את מכונת התפירה. כיום, בגיל 53, היא סוגרת 25 שנה בתחום עיצוב האופנה, מהן 15 שנה כמעצבת במותג קרייזי ליין. בראיון היא מספרת על אמהות לצד קריירה, מסבירה מדוע בחו"ל היא לא מתבוננת במותגים אלא בנשים ברחוב ומספרת על הקולקציה החדשה לחורף הקרוב
כשאנה שוורץ, אז עוד קראו לה חנה, היתה ילדה – כבר אז נבטו בה ניצני האהבה לאופנה. "הגעתי לתחום מתוך אהבה לעיצוב אשר התגלתה בגיל חמש תוך ניסיונות לתפור בגדים לבובות ותוך כדי כך להרוס את מכונת התפירה של אמא שלי", היא נזכרת בשנות ילדותה בחדרה. כיום, בגיל 53, כשהיא אמא לשלוש בנות – גאיה (25), דנה (21) ונועה (15) – היא סוגרת 25 שנה כמעצבת אופנה, כאשר 15 שנה מתוכן כמעצבת של מותג האופנה קרייזי ליין לצד המעצבות חוה שלמן וסיגל דקל שהצטרפה העונה. בראיון ל"הכי תל אביב" היא נזכרת בתחילת דרכה ומגלה איך נולד המותג, מה מיוחד בקולקציית החורף החדשה שמתעדכנת מדי שבוע ומה היא מחפשת כמעצבת.
"אמא שלי טענה שאמנות זה לא מקצוע"
הקריירה האמיתית של אנה שוורץ התחילה באיטליה, אבל שורשיה נטועים שנים קודם, בילדותה. חוץ מלנסות לתפור שמלות בובתיות היא ציירה הרבה, מה שסימן את הכיוון הכללי: אמנות. "הגעתי לעיצוב מתחום האמנות", היא מספרת, "כילדה ציירתי, והכוונה היתה ללמוד אמנות בתיכון ויצ"ו צרפת. למגמת האופנה בוויצ"ו הגעתי כשאמא שלי טענה שאמנות זה לא מקצוע, וכך הגעתי לעיצוב אופנה. בדיעבד הסתבר שהיא צדקה. אני היחידה מהמחזור שלי שעוסקת בעיצוב אופנה".
איך התחלת להשתלב בתחום?
"את הקריירה המקצועית התחלתי ברומא, שם למדתי במשך ארבע שנים באקדמיה ברומא "Istitiuto Europeo ei Design". את תקופת לימודי באיטליה אני מגדירה כתקופה המדהימה והפורה ביותר בחיי, ואני ממליצה על כך לכל מי ששואף ללמוד עיצוב. משם עברתי לעבודה בצפון איטליה, בחברה לבגדי ים מהגדולות בתחום בשם liberti, וזו היתה חוויה בלתי נשכחת".
מדוע חזרת לארץ ולא המשכת להתפתח באיטליה?
"החזרה לארץ לא היתה פשוטה, אבל הרצון לגדל כאן את ילדי ולחיות כאן גבר".
בארץ עבדה שוורץ בכמה חברות מקומיות בתחומים שונים, ולפני 15 שנה התגלגלה לשורות העיצוב של קרייזי ליין. שנתיים אחר כך, כשהיתה בת 40, שינתה את שמה מחנה לאנה. בד בבד עם קריירה מצליחה היא מגדלת במסירות את בנותיה, ובנסיעות העבודה התכופות לחו"ל היא רואה כחינוך לעצמאות.
"זה לא פשוט", היא מעידה, "כאם חד הורית לשלוש בנות, שכיום הן כבר גדולות, ריבוי הנסיעות שלי לחו"ל לצורכי עבודה גבה מחיר שאותו אני רואה כתוצר חיובי. הבנות גדלו להיות עצמאיות שמנהלות את הבית גם כשאמא לא נמצאת לידן, ועל כך אני גאה".
מהיכן הכוחות?
"בזכות האהבה והתשוקה שלי למקצוע עברתי את כל המכשולים, והמוטו הוא שצריך רק לחלום וכל השאר יגיע ואפשרי".
"את משוגעת"
אורך חיי מדף של 30 שנה זה לא מובן מאליו, אבל זה בדיוק הסיפור של קרייזי ליין. המותג הוקם על ידי בקי לוין, שבשנות ה-40 לחייה הגיעה למסקנה שהשוק הישראלי לא נותן מענה מספק לנשות קריירה שוחרות אופנה כמותה והחליטה להקים קו אופנתי. על הרעיון הזה השיב לה בעלה: "את משוגעת", ומנהלת שיווק ענתה לו: "מצוין! מצאתי שם לחברה! אקרא לה Crazy Line". כך לוין יצאה לדרך עם אהבה לתחום והבנה בו, בשילוב תעוזה ודבקות במטרה. כיום, שלושה עשורים לאחר מכן, לרשת 90 חנויות ברחבי הארץ לצד אתר אונליין שבו מוענק שירות משלוחים חינם לכל רחבי הארץ.
מה מיוחד בקולקציית החורף?
"קולקציית החורף עשירה ומגוונת במבחר של מעילים מחומרים שונים כמו מעילי עור צמר טוויד וז'מש, סריגים בטקסטורות שונות, חליפות מחויטות המחמיאות ויוצרות צללית אלגנטית ועוד", מספרת שוורץ, "קולקציית בגדי הערב עשירה ומגוונת העונה עם בדי קטיפה מרהיבים, חלקים ומודפסים, בשמלות, חולצות, חצאיות וז'קטים שניתן לשלב ביניהם. בנוסף אנחנו מציעים את קולקציית הפנאי שעיצבה סיגל דקל שמתאימה לא רק לחדר כושר אלא נותנת מענה גם לשעות הפנאי".
איך הרשת מצליחה להחזיק הרבה שנים ובהצלחה גדולה?
"סוד ההצלחה הוא להפתיע בכל עונה בקולקציה חדשה ומרהיבה שמגישה את הטרנדים העולמיים באופנה בתמהיל נכון – שילוב של מראה אלגנטי עם בגדי פנאי. הקולקציה מתחדשת בכל שבוע, מה שמסקרן בכל פעם את קהל הלקוחות. נשים במידות 38 עד 52 מוצאות את עצמן אצלנו ונהנות מקולקציה מגוונת בגזרות שונות, כולן מחמיאות ומחטבות ומבדים איכותיים, והן יודעות שלכל שעה ביום ולכל מטרה הן ימצאו לעצמן בגד מתאים".
ברשת שמים דגש על מידות גדולות והגברת המודעות. ספרי על כך.
"זהו תהליך חשוב והכרחי בעולם שאנו חיים בו, שבו אנחנו נשים שונות ומגוונות, וזה היופי שבכך. אני מכנה זאת 'נשים בכל המידות' ולא אוהבת לקרוא לזה 'נשים רגילות'".
והבחירה בגלית גוטמן כפרזנטורית?
"גלית היא אמא משקיענית ומנהלת קריירה מצליחה, בדומה לנשים של קרייזי ליין שמנהלות אורח חיים של 'גם וגם' ומג'נגלות בין ניהול התא המשפחתי לבין קריירה מקצועית".
מהם העיצובים המועדפים עלייך?
"כשאני מעצבת, לנגד עיני עומדת מטרה אחת: שביעות רצון הלקוחה. מושקעת המון מחשבה בגזרות מחמיאות ומחטבות ובבדים שיהיו איכותיים, רכים ונעימים, ובכך שהמבחר וההיצע יתאים לכל לקוחה בכל רגע ביום – לעבודה, ליציאה בערב, לספורט ולשעות הפנאי".
מהיכן את שואבת את ההשראה שלך בחו"ל?
"אפתיע בכך שאומר שהנסיעות לחו"ל הן לא כדי לקבל השראה ממותגים בינלאומיים אלא ממה שקורה ברחוב, מהשינויים שקורים בכל תחום בחיים. לצד אלה אני גם מתמקדת בחיפוש אחר טכנולוגיות חדשות לפיתוחי בדים עם נוחות ומראה מקסימלי. הקהל כיום מחפש נוחות לפני טרנדים ולצד האופנתיות, כמו בדים קלילים יותר, כביסים ונוחים לשימוש. שם המשחק היום הוא להתאים את האופנה בדיוק ללקוחה שלך ולא לפנטזיות אלה או אחרות".