תקופת הקורונה והסגר הביאה עמה ישיבה ממושכת של כל בני המשפחה בבית. עם ההקלות היחסיות  ויציאה חופשית יותר מהבתים מגיעה עמה גם תקופת התובנות. לאחר ישיבה ממושכת בבתים ישראלים רבים מוצאים את עצמם עם מסקנות ולקחים אודות עיצוב הבית, הפונקציונאליות ורצון לעשות שינוי במרחב הפרטי. הלל אדריכלים מסמנים את 10 התובנות העיצוביות שעמם יצאו הישראלים מההסגר לקראת שיפוץ הבית

  1. 1. פרטיות– כשנמצאים כל כך הרבה בבית ללא הפסקה גם הביחד המשפחתי יכול להיות יותר מידי, כולם רוצים קצת פרטיות ובעיקר ההורים מהילדים, במיוחד הורים עם ילדים בגיל ההתבגרות. בעקבות הורים רבים החליטו לעשות שינוי עם המיקום של יחידת ההורים ולהעביר אותה למקום מרוחק בבית בכדי לזכות  בעוד קצת פרטיות וזמן זוגי. 
  2. אוויר– החצר או המרפסת היו ה-מקום להתאווררות בתקופת הסגר מקום המפלט היומי אליו בורחים לנשום קצת אוויר וליהנות מקרני השמש. פתאום החלל הזה מקבל משמעות עליונה והישראלים הבינו עד כמה חשוב להשקיע בפינה זו אם באמצעות פינות ישיבה, צמחיים או אקססוריז משלימים. 
  3. פינת עבודה– המעבר לעבודה מהבית הביאה עמה צורך ממשי לפינת עבודה שבה ניתן יהיה להתרכז, לרכז את החומרים ולתת מענה אפקטיבי למעסיקים. פתאום פינה זו הפכה להכרחית בכל בית.
  4. מקומות אחסון–  ישיבה ממושכת בבית ואגירת מזון ומצרכים לאורך זמן הביאה עמה את ההכרה במחסור במקומות אחסון. פתאום מבינים כמה הכרחיים חללי האחסון, במיוחד כשצריך למקום 3 חבילות של נייר טואלט..
  5. המטבח- כל יום כל היום בילינו במטבח עם הצורך להכין 3 ארוחות במינימום בכל יום, שהייה זו הביאה עמה שלל מסקנות אודות מחסור במשטחי עבודה, עיצוב שאינו מעורר השראה, מחסור במקומות אחסון ועוד. המטבח בוא בילינו הכי הרבה זמן יהפוך לחלל הראשון אותו נרוץ לשפץ. 

6.חדרי רחצה– כל אסלה היא ברכה… וככל המרבה הרי זה משובח. כשכולם בבית הפרטיות הזאת במקום הכי אינטימי מוערכת פי כמה ויצרה את החשק בקרב ישראלים רבים להוסיף תא שירותים בכל בית.

7.חדר הכביסה לא מתוכנן מספיק טוב!!! בתקופה בה מכונת הכביסה עבדה שעות נוספות גילנו שגם בחלל זה חשוב להשקיע הן ברמת הנראות והן ברמת הפונקציונאליות. 

8.עוד מסכים… כבר ברור לנו שלא כולם רוצים לראות את אותו הדבר בכל זמן נתון. כמה טלוויזיות בבית פותרות הרבה בעיות.. במיוחד בתקופה זו עולה הצורך בטלוויזיה במטבח ובמרפסת.

9.ספה מפנקת- ישיבה הממושכת בבית בחלל המשותף הדגישה את הצורך בספה נוחה עליה מבלים זמן איכות משפחתי.

10.חדר השינה שלנו… מעולם לא בילינו בו כל כך הרבה. עכשיו כשיוצא גם לנוח בו מתחשק להפוך אותו לחדר במלון בוטיק,מרגיע ומפנק עם אקססוריז ומצעים מפננקים.

 

תגובות

להשאיר תגובה