חולמת בפרסית

הכירו את רוני שקלים, יוצרת וזמרת צעירה הפעילה מספר שנים בתעשייה המקומית. ב-2012 הוציאה את אלבום הבכורה שלה ( "ימין ושמאל") ומאז עובדת רוני נון סטופ על שירים מיוחדים אותם כותבת ומלחינה בעצמה ומנסה לפלס דרכה בעולם המוזיקה התובעני והקשוח.

לאחרונה עשתה שקלים מעשה אצילי למשפחתה ולשורשיה הפרסיים, והקליטה דואט מיוחד, חציו בעברית וחציו בפרסית, יחד עם סבה, רחמים שקלים.

השיר – "פרח אדום לבן" נכתב ע"י רוני שקלים וגל שריג, הולחן ע"י חן הררי והופק מוסיקלית ע"י תמיר קליסקי ואהרוניקו קמיגרוב ( אולפני "תנין") . שיתוף הפעולה עם סבה החל במהלך העבודה על אלבומה של רוני, עת החליטה להגשים לסבה חלום ישן ולהקליטו שר. חלפו כמה שנים ורוני אזרה אומץ ותעוזה חזקים דיים בכדי להוציא את השיר שקיבל מעטפת אתנית ואוריינטלית מבית היוצר הפרטי שלה.

קודם כל מי את רוני שקלים ?

"אני זמרת יוצרת בת 24 מרעננה. כל חיי מוזיקה הייתה מקום המפלט שלי. האמת שהלכתי עם זה כל כך רחוק עד שהחלטתי שאני הולכת ללימודי תואר במוזיקה (שהשנה אני מסיימת). הבמה היא חלק ממני וחלק מהסיבה שבגללה אני עושה מוזיקה. אני חושבת שזו מצווה וברכה לרגש אחרים עם התחושות שלך והסיטואציות שאתה חווה, במיוחד אם הם מצליחים לקחת את השירים שלי למקום הפרטי שלהם."

הוצאת דואט עם סבך , חלקו בעברית וחלקו בפרסית – כיצד הוא נולד?

"לפני כמה שנים אבי ואני לקחנו את סבי להקליט באולפן של תמיר קליסקי ואהרוניקו כדי לשמח אותו ולהנציח את הפיוטים והשירים שלו. מאז ומתמיד הוא אהב לשיר. האמת שבכל ברית או חגיגה הוא היה חוטף את המיקרופון ומתחיל לשיר ולברך את החוגגים, אז חשבתי שלתת לו שוב את המיקרופון ולהקליט אותו יעשה לו טוב, ובאמת ככה זה היה.

מבין כל השירים שהוא הקליט היה אחד שממש תפס לי את האוזן. זה היה השיר "פרח אדום לבן". כבר כמה שנים שאני חושבת ומנסה לכתוב לו מילים בעברית בעצמי ולהחיות את השיר הזה, אבל משהו לא נותן לי לכתוב מילים על הדף באופן מוזר. אז פניתי לחברים טובים שלי גל סריג וחן הררי שיבואו לעזרתי והתוצאה הייתה מרגשת מאוד! סבא שלי כל כך התרגש ולא הפסיק לחייך, וזה תענוג צרוף!"

מה יש במוסיקה הפרסית שמשך אותך אליה ( נוסף להשפעותייך הרגילות) ?

"אני חושבת שהמוזיקה הפרסית היא שפה יפיפה ולירית כל כך. מוזיקה פרסית מרגיעה אותי. יש משהו בשפה שגורם לי להישען אחורה ולהירגע. וחוץ מזה השפה הפרסית בנויה בעיקר מדימויים ושפה גבוהה, וזה משהו מיוחד לדעתי שאני אשמח אם נוכל לאמץ בשפה העברית. אולי לחזור לימים של אהוד מנור, לאה גולדברג ועוד רבים וטובים שהיו כותבים בשפה דומה."

ספרי קצת על האלבום החדש עליו את עובדת. מתי צפוי לצאת ? עם מי עובדת עליו?

"האלבום השני צפוי לצאת בחודשים הקרובים וזה מרגש אותי כל כך! אני מחכה לזה בקוצר רוח ועובדת קשה כדי שזה יקרה במהירות האפשרית. האלבום יהיה אלבום מצומצם ואיכותי עם טעם המשלב פופ ואתני, אני מקווה שהוא יפתיע גם אותך! אני עובדת עליו עם תמיר קליסקי ואהרון קמיגרוב. אני מאמינה שסוס מנצח לא מחליפים, תמיר ואהרוניקו מדהימים, רגועים, הם קשובים לי, הם מבינים שאמנים הם אנשים שהופכים קשים כשזה מגיע לבייבי שלהם, והם מאוד סבלניים איתי."

מה השאיפה הכי גדולה שלך בתחום?

"זאת שאלה מפציצה.. כי יש לי המון שאיפות ומטרות שאני רוצה לממש אז קשה לי לבחור.. אם הייתי צריכה לבחור אחת היא הייתה להמשיך ליצור ולעסוק במוזיקה ולהמשיך לרגש אנשים ולקבל פידבקים טובים מאנשים שהתרגשו מהמוזיקה שלי והצליחו להתחבר אליה מהחיים האישיים שלהם. הייתי גם רוצה להמשיך לתרום מזמני לקהילה כמו עם Make A Wish ועם הורים שכולים שלהם כתבתי שיר, ולעולם לא לוותר על זה, כי בסופו של דבר זאת הסיבה הראשונית שבגללה אני בכלל עוסקת במוזיקה."

 

30 הערות

להשאיר תגובה