ב- 13.7.1941  נולד אהוד מנור ז"ל, הוא היה התמלילן הישראלי הפורה ביותר בישראל והוא כתב אלפי שירים שהיו ללהיטים. מנור זכה בפרס ישראל בשנת 1998 וקטף פרסים רבים, כולל זכייה בתחרות האירווזיון עם השיר "אבניבי" בשנת 1978. מערכת TlvTimes בוחרת את  עשרת השירים הטובים ביותר של מנור במלאת 22 שנים למותו.

בן אדם – ירדנה ארזי 

בשנת 1988 נבחרה ירדנה ארזי לייצג את ישראל בתחרות האירווזיון שנערכה באירלנד. אהוד מנור כתב לה את השיר "בן אדם" ששילב מילים מתפילת "ונתנה תוקף" שנאמת ביום כיפור. השיר סיים בתחרות במקום השמיני.

אבניבי- יזהר כהן 

אהוד מנור העיד על עצמו שהוא אדם תחרותי ושהוא אוהב את האדרנלין בתחרויות. בשנת 1978 הוא חבר לנורית הירש והשניים יצרו את "אבניבי" ליזהר כהן שקטף את המקום הראשון בתחרות האירווזיון בשנת 1978 והביא את האירווזיון הראשון לישראל.

אחי הצעיר יהודה- אהוד מנור 

אחיו הצעיר של אהוד מנור, יהודה שנהרג במלחמת ההתשה. השיר בוצע במקור על ידי להקת גייסות השרון ובגרסה מאוחרת יותר על ידי מנור עצמו שביטא את כאבו כאח שכול במילים המצמררות.

אמא-אילו יכולתי- ריקי גל 

ריקי גל שגדלה במנזרים ביטאה את הכאב האישי שלה בשיר הזה שנכתב עבורה בהזמנה מיוחדת על ידי מנור.

אין לי ארץ אחרת- גלי עטרי 

השיר נכתב בעקבות מותו של יהודה, אחיו של אבוד שנפטר במחלך מלחת ההתשה, השיר ביטא את התסכול והכאב של מנור ועם השנים הפך להיות סוג של המנון פוליטי. לשיר יש שלל ביצועים, אולם הראשון והמקורי של גלי עטרי הפך להיות המוכר ביותר.

חי- עפרה חזה 

תחרות הקדם אירווזיון של שנת 1983 שמה במקום אחד את ירדנה ארזי ואת עפרה חזה. האגדה מספרת שירדנה ארזי קיבלה את השיר "חי" ולא אהבה אותו והוא זכה לביצוע של עפרה חזה שהגיעה איתו למקום השני בתחרות האירווזיון שנערכה באותה שנה במינכן שבגרמניה. השיר סלל לחזה פתח לקריירה בינלאומית וזכה להצלחה ענקית מאז ועד היום.

יש לי ארץ טרופית יפה- יהודית רביץ 

בשנת 1987 יצא האלבום "ארץ טרופית משגעת" שאיגד בתוכו שירים ברזיליאיים למילים מתורגמות של אהוד מנור, לקחו בו חלק יהודית רביץ , קוראין אלאל ומתי כספי ושירי המחזמר אף צולמו למופע מיוחד ששודר בערוץ הראשון.

בשנה הבאה- אילן ואילנית

אחד השירים הראשונים של הצמד אילן ואילנית (אילנית ושלמה צח) שנכתב על ידי מנור והולחן על ידי נורית הירש. השיר שביטא את זכרונותיו של מנור מהבית בבנימינה תוכנן להיות שיר עצוב אבל הלחן המשמש של הירש הפך אותו ללהיט שמתנגן עד היום.

לשיר איתך- שושנה דמארי ובעז שרעבי 

בשנת 1987 כתב אהוד מנור את "לשיר איתך" לבעז שרעבי  והשניים חיפשו זמרת שתצטרף לדואט. שרעבי ומנור החליטו לפנות לשושנה דמארי והיו בטוחים שהיא תסרב, אלא שלמרבה ההפתעה היא הסכימה וזה הוביל לדואט יפיפיה ששילב שני קולות ענקיים בזמר העברי על במה אחת,וביחד.

זה רק ספורט- דפנה דקל 

תחרות הקדם אירוויזון בשנת 1992 הביאה את דפנה דקל לבמה עם "זה רק ספורט"  שיר שנכתב על ובמיוחד לתחרות האירווזיון שנערכה באותה שנה בשבדיה. דפנה דקל ביצעה את השיר על הבמה הגדולה והגיעה למקום השישי באותה שנה.

תגובות

להשאיר תגובה