פסטיבל חיפה הבינלאומי ה- 30 להצגות ילדים של תיאטרון חיפה יתקיים בין התאריכים 12-14 באפריל, השנה תיאטרון חיפה בחר לציין את 30 הפסטיבלים בהפקת משחק תיאטרון בנושא קומדיה דל ארטה וכן, חוברת מיוחדת שתיתן פוקוס על התפתחות הפסטיבל במשך שלושה עשורים., הוא יכלול שש הפקות מקור חדשות בבכורה בפסטיבל  וכן שפע של מופעי רחוב באוויר הפתוח של אמני רחוב מרחבי העולם, הצגות תיאטרון מונגשות וקוגניטיביות לקהל צעיר ולילדים על הספקטרום וגם הצגות עם תרגום בשפת הסימנים, הצגות מגוונות ובמגוון שפות – עברית, ערבית ורוסית וכן הצגות הילדים הטובות ביותר ממיטב התיאטרונים בישראל, חלקן בבכורה בפסטיבל.הצגת הדגל שתפתח את הפסטיבל אליו צפויים להגיע השנה קרוב ל 70 אלף מבקרים : "הכל זהב"- מחזה מקורי בהשראת שירי להקת התרנגולים משירי חיים חפר וסשה ארגוב.

מתוך מאות ההצעות שהוגשו בשלבים המוקדמים של התחרות נבחרו חמש הצגות מקור לתחרות בפסטיבל הבינלאומי להצגות ילדים ה-30. הוועדה האמנותית, בראשותו של איציק  ויינגרטן, המנהל האמנותי של הפסטיבל, וחברים בה פרידה שהם, יעל טל ויואב בר-לב, בחרה בהצגות שבלטו באופן מובהק, בעלות שפה תיאטרלית ייחודית ועשירה. ההצגות שנבחרו יקבלו תמיכה וליווי אמנותי ויועלו בבכורה עולמית בפסטיבל.

ניצה בן צבי, מנכ"לית תיאטרון חיפה: "הפסטיבל חוגג 30 ואני גאה ושמחה להוביל את המוסד התרבותי החשוב הזה הפועל ממחויבות ואחריות לדור העתיד, במיוחד ברוח התקופה בה הגבולות בין המציאות לבדיה מיטשטשים  והפסטיבל מהווה אי של תרבות במיטבה." 

תיאטרון חיפה מפיק את פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים ביוזמת ובתמיכת עיריית חיפה ובתמיכת משרד התרבות ומפעל הפיס.

הפסטיבל הפך למסורת של עשרות שנים ומושך אליו מידי שנה עשרות אלפי מבקרים מכל הארץ ומהעולם. הפסטיבל מעלה הצגות מקור איכותיות ומספק חוויה תרבותית מעשירה אשר מחזקת את המודעות לעולם התיאטרון ולהצגות הילדים.  

אירוע בינלאומי ססגוני ובו כ-200 הצגות ומופעים מ-7 מדינות שונות, בהם 10 הפקות מקור שיופיעו בבכורה עולמית. הצגות אורחות ממיטב התיאטראות לילדים בישראל, ביניהן הצגות בשפות שונות, הצגות רגישות לילדים על הספקטרום האוטיסטי, הצגות בליווי תרגום לשפת הסימנים. ובנוסף, יתקיים בכל שנה תיאטרון רחוב באוויר הפתוח ובו מיטב אמני רחוב מכל העולם: הולנד, צרפת, ספרד-קטלוניה, איטליה, גרמניה, אוסטריה וישראל. הפסטיבל מופק על ידי תיאטרון חיפה ובניהולה של מנכ"לית התיאטרון והפסטיבל ניצה בן צבי, המנהל האמנותי של התיאטרון משה נאור ומנהלו האמנותי של הפסטיבל איציק ויינגרטן.

הפסטיבל יתקיים בחוה"מ פסח בין ה 12.4-14.4, ראשון-שלישי בין השעות 10:00-18:00 . לפרטים נוספים: https://www.haifakids.co.il/

 

תגובות

להשאיר תגובה