חסר מילים. ככה יצאתי מהופעתו אמש של גיא מזיג בהשקת אלבום הסולו הראשון שלו – "השחור החדש" במועדון הבארבי בתל אביב.

בדרכי להופעה, ידעתי שאני הולך לראות הופעה טובה, הופעה סבבה והופעה כייפית, אולם לא העליתי בדעתי שהיא תהיה עד כדי כך טובה שתגרום לי לנקיפות מצפון שלא הייתי עד כה בהופעות קודמות של מזיג עם להקתו.

הבארבי היה מלא עד אפס מקום, בין ה"סלבס" שהגיעו לכבד, ניתן היה לראות את אלי פיניש, מריאנו אידלמן, גורי אלפי, אלון נוימן, רועי בר נתן, יאיר ניצני, קובי פרג' ועוד, ובעיקר קהל מכלל רבדי האוכלוסייה, מכלל הגילאים (צעירים בגילם וצעירים בנפשם) כשהמשותף הוא הכמיהה למוסיקה טובה לאוזניים.


עוד מהתו הראשון, ההופעה משכה את מלוא תשומת הלב: הלהקה ניגנה בגרוב וויבראציות טובות, הכימיה וההדדיות בין מזיג לנגנים מורגשת בזרימה עם החומרים, באלתורים האלגנטים וברקיעות הרגליים של הקהל המפזז לצלילי הFאנק, הסול והדיסקו שהרעידו את כל תל אביב בלילה.

מזיג, לבוש חליפה ופריזורת ברונו מארס הטבעית שלו, לא הסתפק בלהרים את הבארבי עם הוירטואוזיות שלו על הגיטרה החשמלית ( אותה החליף שוב ושוב כמה פעמים במהלך ההופעה) , אלא הקפיד על קטעי קישור (חלקם מוכנים מראש וחלקם ב"שלוף") מלאי הומור, חן וקלילות ששמרה על הקהל לא רק מכושף, אלא גם מרומם נפש, כשהוא מצליח לשעתיים להשכיח את המציאות הלא פשוטה שעוברת על ארצנו בימים אלה.  כמו כן, לאורך ההופעה הוא השכיל להגיש את השירים בתיאטרליות ובהבעות פנים שונות, בגישה שונה משיר לשיר והסאונד הנוסטלגי חדשני החזיר אותי מעט בפלאשבק ללהקות הקצב הישראליות של שנות ה-60 וה-70, למקצבי הדיסקו של ימיו הזוהרים ולמועדונים של וגאס. כל אלה יצרו תחושה של חו"ל בישראל.

מלבד שירי האלבום החדש (שהוא לדעתי אחד מאלבומי המופת של השנה הנוכחית)  שבוצעו "לייב" בהופעה ( והקהל רקד וצעק מילות השירים בעל פה) כגון : "קסם", "לבד במדבר", "מתעורר מאוחר", עושה קסמים ורוקנרול", "כמו פעם" והשאר, מזיג שלף מהכובע כמה וכמה הפתעות:

הראשונה הייתה מריאנו אידלמן שעלה לבמה כשלראשו פאת אפרו ג'ינג'ית א-לה סבנטיז ( שמותירה את יזהר כהן של "אבאניבי" מאחור) כשהוא נכנס לדמותו של מרווין סרטייט ( סוגשל ג'יימס בראון מדימונה) והשניים מבצעים את The Funky Zachn" שמלהיב את הקהל.

הפתעה נוספת, שהיוותה מעין מסמר הערב, הייתה כשאל גיא הצטרפו לבמה חבריו לימי הדורבנים: אחיו הקטן, אייל מזיג וחבר נוסף מימי ההלקה: עידו אופק. השלושה, שנכנסו אוטומטית להרמוניות בי ג'יז של "שגעון המוזיקה" ( בתקופה שהאגן של טרבולטה היה שווה משהו) ביצעו להיטיהם מימים עברו: "לא פוגע", "אח איזה בוקר" וכמובן "שוב הדיסקו כאן". בהמשך מזיג יבצע גם את "יצאנו לרקוד".

הפתעה שלישית הייתה עליית חבריו הותיקים של מזיג, "שלישית מה קשור" לבמה לדחקות וביצוע מחרוזת ישראלית שכללה מלבד "הוזה אותך מולי" של אייל גולן, מחרוזת נוסטלגית של שירי רוחמה רז, צביקה פיק, כוורת, הגשש החיוור, גידי גוב, עוזי פוקס, גבי שושן, שימי תבורי, אבנר גדסי ועוד.

ואם לא די בכך, ההדרן של המופע, נתכבד בגורי אלפי (שלבש חולצה עם תמונתו של מזיג)  שעלה לבצע במיוחד עם מזיג את "Superstition" של סטיבי וונדר ( לאחר מסכת קללות של אלפי על מס הכנסה, על המצב במדינה ועל איבר מינו) והכניס את הקהל ל"אטרף" אופטימלי.

לסיכום, מזיג הוא פרפורמר ענק, אשף גיטרה ונדמה כי פיצח את הנוסחא המושלמת ליצירת סאונד מתוק שמגיש רוקנרול עכשווי עם נגיעות נוסטלגיות שגורמות לכולם למצוא הזדהות עם יצירותיו, להקת הליווי ( "השחור החדש") דינמית, איכותית ומקצועית ביותר ובשורה התחתונה: מי שחובב מוסיקה ומעוניין בחוויית רוקנרול אמיתית שהיא בגדר תופעה : מוכרח להזמין עכשיו כרטיס להופעתו הבאה של גיא מזיג! הוא עושה קסמים ורוקנרול על אמת!

3 הערות

להשאיר תגובה