נעים להכיר: נטע ברקמן

הכירו יוצרת צעירה ומוכשרת בשם נטע ברקמן (23) מרמת השרון. ברקמן, הלומדת ברימון, יוצרת ומלחינה שירים מגיל 11 ומילדותה המוקדמת מבלה על במות, מופיעה ומקליטה שירים. בתיכון, פגשה במפיק המוסיקלי גל פדה שזיהה את הפוטנציאל בה ועם שחרורה מהצבא החלו השניים לעמול על אלבום הבכורה שלה מתוכו יצא בימים אלה סינגל ראשון, מעולה ופולקי במיוחד – "אם יוצאים" (מילים ולחן: נטע ברקמן). ראיון היכרות.

נטע, מתי החל הרומן שלך עם מוסיקה?

"מאז ומתמיד מוזיקה ליוותה אותי ביום יום שלי ובכל עשייה. את השירים שלי התחלתי לכתוב בגיל 10 בערך ומרגע שהתחלתי לנגן על גיטרה כתבתי עוד ועוד שירים וידעתי שזה הכיוון שארצה לעסוק בו בחיים".

מה הזמן האידיאלי עבורך ליצור?
" אין באמת זמן אידיאלי. המוזה תופסת אותי כל פעם במקום אחר. זה יכול להיות באמצע יום לימודים שפתאום תגיע לי מנגינה לראש וזה יכול להיות בזמן ארוחה, או בעבודה או אפילו במקלחת. וזה גם הכיף, שפתאום אני מוצאת את עצמי שרה משהו שמגיע לי לראש ואני מבינה שיש שיר חדש בדר"ך.

על איזו מוסיקה גדלת? מאין שואבת השראה?

" גדלתי בעיקר על מוזיקה ישראלית. ההורים שלי שמעו בבית משרית חדד ועד שלמה ארצי והאחים שלי אהבו יותר מוזיקה שחורה ולהקות היפ הופ ישראליות כמו הדג נחש ושב"ק ס'. אז יצא שאני אוהבת מגוון רחב של מוזיקה גם ישראלית וגם לועזית. היום אני יכולה להגיד שאני מושפעת הרבה ממוזיקה שבאה מחו"ל. מהסטייל של אד שירן וקייגו ועד לכריס סטפלטון שהוא אמן קאנטרי שאני מאד אוהבת".

ספרי על השיר החדש – "אם יוצאים".

"את השיר "אם יוצאים" כתבתי לפני שנה בערך, על המטוס בדרך ל'טיול הגדול' שלי. זה שיר שמדבר על תחושות שעולות אחרי פרידה ולקוח מחוויות שלי וגם של אחרים.  והמסר שלו הוא שבסופו של יום, כשאתה יוצא ממקום שלא עשה לך טוב ואתה נפתח לעולם חדש, אתה מגלה המון על עצמך ואתה חווה חוויות שאם היית נשאר תמיד באותו מקום, כנראה לא היית חווה".

מדוע בחרת שיר עם מוסר השכל כמעין המנון לאישה המשוחררת ולא בחרת בשיר אהבה סטנדרטי נורמטיבי כסינגל ראשון?

"כשאני כותבת אני לא מחליטה מראש על מה יהיה השיר, אני כותבת את מה שאני מרגישה באותו רגע. ובחרתי להוציא אותו כשיר ראשון כי הוא בעצם שיר עידוד ,שמדבר על זה שכולנו חווים פרידות וכולנו חווים חשש מהעתיד. אבל בעצם אין סיבה לחשוש כי אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים".

מה החלום שלך?

"החלום שלי זה שהשירים שאני כותבת יגיעו להרבה אנשים. יגרמו להם להרגיש, יגרמו להם לחשוב וילוו אותם בתקופות שונות. וגם שיהיה קהל שיאהב את המוזיקה שלי ויגיע להופעות ויתרגש יחד איתי".

היכן מופיעה?

"אני עובדת על הופעה ממש בימים אלו ובעוד כמה ימים אפרסם בעמוד אומן שלי בפייסבוק את תאריכי ההופעות הקרובות"

1 תגובה

להשאיר תגובה