בימים אלה, בהם חיי הנישואין שלו נכנסו לכל בית בישראל והפכו אותו למפורסם (שוב), מציין הזמר שימי תבורי 40 שנות קריירה  ו-40 שנה לאלבום הבכורה שלו – "חיפשתי שירים לצאת לעולם" שכלל להיטים כ"הלנה" ו"לילה בלי כוכב" והפך את תבורי לאחד הזמרים השרמנטיים במוסיקה הישראלית בשנות ה-70 ושנות ה-80 ופתח צוהר לקריירה מצליחה שכללה אינספור להיטים בהם "אין לי אהבה", "עוד סיפור אחד של אהבה", "תני לי את הלב", "אל תשליכני לעת זקנה",  "אתמול היית שונה", "כינור דוד", "אלירן שלי" ועוד.

הרבה לפני שתבורי נכנס לכותרות בשל חייו הפרטיים, היו לו כל הנתונים להפוך לאחד הזמרים המשפיעים והמובילים בישראל, ולתקופת מה הוא אף היה: בחור צעיר שהגיע מעוני כבד ופילס דרכו אל צמרת המוסיקה הישראלית: הוא החל דרכו במועדונים השונים ברמלה ("קליפסו", "הכריש") ויום אחד פגש אותו המוסיקאי אלי קניאל, שאהב את גוון קולו. תבורי סיפר לקניאל, כך קניאל מעיד, כי הוא מעוניין להוציא תקליט אך אין לו כסף. קניאל החליט לתת לו שיר שמוטי פליישר ("עפרה", "אבשלום", "החיים היפים") לא רצה אך לשימי לא היה כסף לשעות אולפן. בשלב מסוים, אחד העשירים שפקדו את המועדון, החליט לתת לתבורי הלוואה ולממן לו שעות אולפן, וכך נולד התקליטון הראשון עם השיר "הלנה", סלואו רוק מלא נשמה שמיד עם צאתו הפך את תבורי, כסיפור סינדרלה, לכוכב ענק. ההצלחה של השיר הולידה הופעות, כסף ואלבום בכורה מצליח. אחרי כן באו השתתפויות בפסטיבלי הזמר המזרחיים שהפכו אותו לאחד הסטארים הגדולים בסוף שנות ה-70 ותחילת ה-80 והלהיטים באו בשרשרת.

תבורי זמר ענק, פרפורמר מצויין ויודע להגיש כל שיר באינטרפרטציה הייחודית לו. בשנות ה-80 נסע לניו יורק, וכגודל החלום גם גודל הנפילה, ובזמן שהותו שם, בארץ התחוללה מהפכה במוסיקה עם עליית כוכבים כזוהר ארגוב וחיים משה שמשכו את הפוקוס, וכשתבורי חזר, המעמד לא היה אותו המעמד. כמו כן, חיי הנישואין של תבורי הפכו בשלב מסוים יותר מעניינים מהמוסיקה שלו (יהודית באומן היא אשתו החמישית) והנסיונות להמציא עצמו מחדש בתחרויות כמו "האח הגדול" או "התבוריס" הצליחו לזמן קצר אך נמוגו כמו שבאו.

בימים אלה, תבורי מפורסם יותר בשל דמות הסלב הפרובוקטיבית שהוא מאשר בדמות הזמר הענק שהיה ועדיין. לציון 40 שנות הקריירה לתבורי, בואו ניזכר בלהיטיו הגדולים:

לילה בלי כוכב

הלנה

אתמול היית שונה

 

עוד סיפור אחד של אהבה

אין לי אהבה

כינור דוד

אל תשליכני לעת זקנה

 

34 הערות

להשאיר תגובה