מגלחים את השוק

רומן שבצ׳וק וואדים ציון, הם הבעלים של מותג סכיני הגילוח "דורקו"שעושה לאט אבל בטוח את הפריצה לשוק הישראלי ומציע חווית גילוח שונהף לא םחות טובה ובעיקר הרבה יותר זולה.

איך הכל התחיל?

"אז הכל התחיל באוניברסיטה, במהלך הפסקת צהריים מלאת מירמור על המחירים הגבוהים בארץ. חשבנו לעצמנו מחשבות – 'למה יש רק מותג גילוח 1 בארץ? ולמה הוא כזה יקר?' והחלטנו להקים אתר. התחלנו בקטן, קנינו קצת סחורה ומכרנו, עוד קצת ומכרנו… לאט לאט הפכנו להיות היבואנים הרשמיים של המותג דורקו בארץ וקיבלנו עליו בלעדיות. מאז אנחנו מגלחים לאט אבל בטוח את הדומיננטיות של המתחרה המוביל בארץ."

איך אתם חושבים שתצליחו לשבור את המונופול של גילט

"כי אנחנו צריכים להתמקד רק במשימה אחת – לגרום לאנשים לנסות פעם אחת את הסכין שלנו.הבעיה עם ג'ילט היא שהמוצרים שלהם איכותיים, לכן רק מוצר באמת איכותי יכול לתת תחרות רצינית. למזלנו, המוצרים של דורקו הם בדיוק כאלה, בערך 80% מהלקוחות שמנסים פעם ראשונה את דורקו – חוזרים וקונים שוב. קשה לי להאמין שיש אדם שהיה מוכן לקרב סכין לפנים שלו שעלולה לחתוך אותו רק כי היא זולה יותר, וזו בדיוק הנקודה – אנחנו נצליח לשבור את המונופול של ג'ילט לא כי הסכין זולה יותר אלא כי היא קודם כל איכותית, זה שהיא זולה יותר זה רק מחזק את ההחלטה.וכמובן! משלוח לבית חינם זה אמריקה"

איך שני אנשים צעירים החליטו להכנס בתחום שנשלט ברובו על ידי ג׳ילט

"דווקא בגלל שהוא נשלט ע"י ג'ילט זה היה מאוד מפתה. ראינו חברות כמו ה'דולר שייב קלאב' בארה"ב שברגע שהצליחו להנגיש את הסכינים בצורה נוחה ומעניינת לקהל האמריקאי הם סחפו אחריהם אומה שלמה (אגב הסכינים איתם הם התחילו, היו של דורקו). דווקא בשוק כזה קל יותר לעשות שינוי, אחרי עשרות שנים של שליטה מוחלטת בשוק עם אחוזי רווח של מאות אחוזים, הגיע הזמן שמישהו ייתן להם פייט."

מהו המודל שמאפשר למכור מוצרי איכות במחירים שוברי שוק

"המודל שמאפשר למכור מוצרי איכות במחירים טובים הוא די פשוט האמת אבל מצריך הרבה עבודה (מה שלא מאוד פופולרי היום) – להיות היבואן הרשמי של המוצר וגם למכור אותו ללקוח. היום, בזכות האינטרנט, מאוד קל להגיע לתפוצה רחבה מאוד, במיוחד במדינה כמו ישראל בה הקניות באינטרנט הוא תחום מפותח מאוד. לכן אתה גם היבואן, המשווק וגם המפיץ, בזכות כל זה אנחנו יכולים ממש לשנות לאנשים את חוויית הגילוח."

תוכניות לעתיד?

"בעתיד אנחנו מתכננים להביא מוצרים נוספים, אך ורק מוצרים איכותיים, ולמכור אותם במחיר הוגן. לדוגמא – ג'ל וקצף גילוח שיגיעו בקרוב, מוצרי נשים שהתחלנו למכור השנה, מוצרי מניקור/פדיקור שנכניס למכירה בתקווה כבר החודש. כמו שאתה רואה, תכוניות גדולות לפנינו"

האם אתן מוכרים מוצרים נוספים?

"יש לנו נתח יפה גם בשוק המספרות, שם אנחנו מוכרים לקמעונאיים סכיני גילוח חד פעמיים (של פעם), מראות, ידיות ועוד"

תגובות

להשאיר תגובה