במסיבת הבחירות של ארה"ב בתל אביב שארגנה השגירורת האמריקאית פגשנו בחור חרדי שהצביע לטראמפ ואזרח שחושב שלאנשים עדיין קשה להשלים עם העובדה שאישה מועמדת לנשיאות ואת השגריר עצמו שסיפר לנו שלמרות הכל הוא בוטח בשיטה ובדמוקרטיה האמריקאית

הבחירות לארה"ב הפכו לאייטם העולמי המרכזי וכצפוי גם בתל אביב רצו לחגוג את הדמוקרטיה. אז שגרירות ארה"ב ארגנה 'מסיבת דמוקרטיה' כשכוכב הערב היה שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו "מערכות הבחירות שלנו הן שונות זו מזו" דיבר מול מאות האנשים שהגיעו והוסיף "אבל הן דומות בכך שהם חופשיות, פתוחות, הוגנות". שפירו ציין שלא משנה מה יהיו תוצאות הבחירות האמריקאים יתמכו בבטחון וביחסים במיוחדים שיש בין ישראל לארה"ב".

בראיון קצר עם השגריר לtlvtimes    שאלתי את השגריר לגבי מחשבותיו בעניין מערכת הבחירות יוצאת הדופן ? "היה בהחלט מתח. היה אולי בלאגן וככה זה בקמפיין בחירות. אבל מה שחשוב הוא שיש לנו תהליך דמוקרטי מכובד שבו רשאים להשתתף כל אזרחי ארה"ב. בסוף כולם יכבדו את התוצאות".

יש כאלו שאומרים שאמריקה צריכה לעשות חשבון נפש לאחר מערכת בחירות כל כך טעונה ?

"אני יודע שיש אזרחים אמריקאים שלא כל כך מרוצים מהקמפיין וזה היה קשה אי אפשר לשקר פה. אני לא מודאג מהתהליך הדמוקרטי. יש לנו מוסדות. מסורת ומחויבות לאומית לערכים הללו ואני גאה בדמוקרטיה האמריקאית".

בין החוגגים פגשתי את יוסי לנדאו , אדם דתי שהצביע עבור טראמפ "אני אוהב אותו בגלל שהוא אדם מאוד ססגוני" הוא מציין את הבחירה הלא מובנת מאליה "

לא מרתיע אותך כל החשיפות שהיו עליו. אני רואה שאתה אדם דתי ובכל זאת הוא עשה כמה דברים לא הכי צנועים וזאת בלשון המעטה ? "על שני המועמדים אמרו דברים ואני מעדיף דווקא את טראמפ שנתפס בעיני כיותר אמין".

אתה חושב שהוא יהיה יותר טוב עבור ארה"ב ? "לב מלאכים ושרים ביד השם". ה' ממליך ואנחנו עושים את המינימום".

מן העבר השני של המתרס הפוליטי פגשנו את יובל מועד שתומך במועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון "היא הבן אדם המוכשר ביותר כיום שיכול להנהיג את ארה"ב ואת העולם כולו באומץ ותבונה". לדעתך היא טובה יותר מטראמפ ? "אני משוכנע ללא כל ספק ומחשבה שנייה שהיא יותר מוכשרת ומתאימה להיות נשיאה ממר טראמפ".

נדמה שהבוחרים בארה"ב לא מרוצים משני המועמדים וזוה  בחירה בנוסח מי שפחות גרוע ? "נכון. אי אפשר להכחיש זאת. אני חושב שאחת הסיבות היא מכיוון שלאנשים קשה מגלל שזו אישה. וגם כל הסיפור של  המיילים לא היה קל. אבל זה כבר מאחורינו וגם העובדה שמולה התמודד אדם לא פשוט כלל".  

תגובות

להשאיר תגובה