לראשונה: מהלך חברתי פורץ דרך של חברת תחבורה ציבורית שנועד לחבר בין הנהגים לנוסעים, שנפגשים באוטובוס על בסיס יומי אבל לא באמת מכירים.

אם עליתם לאחרונה על אחד האוטובוסים בקו תל אביב – הרצליה, יש מצב שצילמו אתכם במצלמה נסתרת. מדובר בקמפיין חברתי חדש של חברת התחבורה הציבורית "מטרופולין", שנועד לחבר בין הנהגים לבין הנוסעים, שנפגשים על בסיס יומיומי באוטובוס אבל לא באמת מכירים.

הקמפיין נולד מתוך הבנה כי נוסעי התחבורה הציבורית מבלים זמן רב בדרכים ופוגשים על מדי יום נהגים ונהגות, מבלי שיכירו אותם ומבלי שתתפתח ביניהם אינטראקציה אמיתית.

לדברי ליבנת כהן דן, סמנכ"לית השיווק של מטרופולין, הרעיון לקמפיין נולד מתוך הצורך לייצר שיח חיובי ונעים באוטובוסים, בין הנהג לנוסעים, ו"על הדרך" גם להודות לכלל הנהגים שעושים עבודה חשובה בהסעת מאות אלפי אנשים בכבישי הארץ מדי יום. "היה לנו ברור שמספיק להכיר ולו במעט את הנהג, ואת תמצית סיפור חייו, כדי לקרב לבבות ולהפוך את שגרת הנסיעה לחמה ונעימה".

"אנו פוגשים במהלך חיינו רבים מנותני השירותים במסגרות השונות, ולא אחת נוטים שלא להתייחס. מטרתו של הקמפיין נועדה להביא אותנו לידי הכרה כי מילה טובה, יחס או אפילו חיוך הם הפידבק החשוב והיקר שנותן השירות ישמח לקבל, והם שיהפכו את חוויית השירות בכללותה לחיובית יותר, עבור כולם" דברי כהן-דן.

על הקמפיין אמונה חברת התוכןKOG  אשר יצרה מעין ניסוי חברתי במהלך נסיעה שגרתית באוטובוס. במסגרת הנסיעה השגרתית, הותקנו מסכי טלוויזיה לצד מצלמות נסתרות בקווי האוטובוס הנוסע בין תל אביב להרצליה. במהלך הנסיעה הוקרנו סרטונים המציגים את סיפור חייהם של הנהגים, ובהם רואיינו גם בני משפחותיהם. ההקרנה הייתה הפתעה גמורה, גם עבור הנוסעים וגם עבור הנהג. תוך כדי הקרנת הסרטונים, תיעדו המצלמות הנסתרות את תגובות הנוסעים: "כולם היו בהלם. העלו חיוך. היו כאלה שקמו במיוחד לנהג ובאמת "זרקו" מילה טובה. בסיום הסרטון הנוסעים ממש מחאו כפיים לנהגים וזה ללא ספק היה רגע שיא , מרגש במיוחד" אומר יוגב עזריאל מהפקת הסרטון.

בסרטונים שהוקרנו, נחשפו הנוסעים לסיפור חייהם של ארמנדו שגב וגבי בן משה, נהגי חברת מטרופולין. ארמנדו שגב, בן 85 , היה בעברו שומר הראש של בן גוריון ועדין לא מוכן לצאת לגמלאות. גבי בן משה מתנדב במד"א ובמשטרה ומקדיש את חייב להתנדבות חברתית במקביל לעבודתו כנהג.

אז בפעם הבאה שתעלו על האוטובוס, אל תשכחו: #זורקים_מילה_טובה

תגובות

להשאיר תגובה