לכבוד שבוע מניעה והטיפול באובדנות בחברה הישראלית נחשפנו נתונים המראים על עלייה בשיעור ההתאבדויות בקרב ילדים מגילאי עשר עד 14 "אנחנו תולים זאת בהתגברות זמן המסכים" סיפר חגי חרמש ממקימי עמותת 'בשביל החיים' שבנו אסף שלח יד בנפשו כשהיה חייל "כפי שהצבא הוריד את נתוני המתאבדים בקרבו כך גם אנחנו יכולים לעשות". 

הנה כמה נתונים מפתיעים לגבי התאבדויות בישראל : בישראל מתאבדים כמעט 500 איש בשנה, פי אחד וחצי מאשר ההרוגים בתאונות דרכים רק שבמקרה הזה האפשרות למניעה היא הרבה יותר סבירה "95% ממקרי ההתאבדות ניתן למנוע" מספר ד"ר סמי חמדאן, שחוקר את הנושא כבר שלושים שנה והוא חבר במועצה הלאומית למניעת אובדנות. עוד נתון מעניין : נשים מנסות להתאבד פי שניים מאשר גברים אך וכאן "הפרדוקס המגדרי" – בקרב המתאבדים שסיימו את חייהם ישנה בולטות ניכרת שעד פי ארבע בקרב הגברים. החוקרים מסבירים זאת בעובדה שאצל נשים הניסיונות נתפסים כאיתות למצוקה וכך גם העובדה שהן יותר פוקדות את בתי החולים הנפשיים. 

עוד נתון מעניין : בקרב המגזר הערבי נתוני ההתאבדות נמוכים ביחס לשיעורו באוכלוסייה כך גם בקרב החרדים (בני ברק היא העיר שבה יש הכי פחות מקרי התאבדות בישובים יהודים) זאת הודות לגורמי הקהילה התומכים, הסטיגמה והיחס הדתי והתרבותי לתופעה. 

תגובות

להשאיר תגובה