בני משפחתה וחבריה של רומי גונן החטופה בעזה ערכו לכבודה טקס קבלת שבת מרגש שכלל ריקודי מחול, תפילה להשבתה שחיברו חבריה וכן מסר מהרב של צהר
איתן אלחדז ברק
התקופה הזאת מפרקת מושגי יסוד, מערערת על כל מה שתפסנו כמובן מאליו אך בצד זה היא גם יוצרת חיבורים מפתיעים ומעוררי השראה: ביום שישי צפיתי בקבלת שבת שקיימו בני משפחתה של רומי גונן (23) שנחטפה לעזה מהמסיבה כשהיא פצועה ומדממת.
קבלת השבת נערכה במוזיאון 'אנו' ובחסות 'קידושישי' מיזם קבלות השבת הקהילתיות של ארגון צהר – כך הרב ד"ר ראובן טבול דיבר על האפשרות לחמלה בימים אלו.
הרקדן (וידידי הטוב והמיוחד) שמואל דביר כהן הדגים ריקוד מחול מרהיב כך שהצופים לא הרגישו שלבחור יש תסמונת נדירה שבגללה הוא נעזר הכיסא סקטור לניידות.

וגם רקדנית 'האינ-סופ' סאומהון טגבה (שמשמעות שם לידתה מאמהרית: 'להיוולד מחדש') היא יוצרת ומחוללת מחול אפריקאי – אתיופי והמחול הסופי (ראו תמונה) : "החיבור שלי למחול הסופי ולריקוד בפרט מגיע מתוך הרצון לשהות 'בחלל הפנוי' (מושג קבלי) מקום שבו מתקיים חיבור ממשי מחוץ לזמן, למחשבה, לתפיסת המציאות הרגילה".
טגבה (36) שמתגוררת במושב אלישיב התוודעה לקסם המחול הסופי דרך היצירה 'רביע' של להקת המחול של אורלי פורטל שם רקדה טגבה משך שבע שנים".

ראבעה אל-עדוויה, היא מיסטיקנית פורצת דרך באסלאם שחייה כמאה שנים לאחר מוחמד והיא נחשבת כקדושה מוסלמית אשר הוכיחה שנשים יכולות לעבוד את האל באדיקות ובמסירות זהה לגברים ולכן היא מוזכרת באסופות קלאסיות, מסגדים קרוים על שמה ואפילו יש רחוב שנושא את שמה בהר הזיתים, טגבה: "במפגש עם המחול הסופי ריתק אותי היכולת של הגוף הרוקד להתחבר לנקודת המרכז ולשהות בו אינסוף. מתוך הגילוי הזה התעורר אצלי רצון לחקור ולהעמיק ולגלות איך אפשר להתפלל מהמקום הזה, איך אפשר להשפיע מהמקום הזה, דרך הסיבוב האינסופי.
אני מאמינה שדרך הריקוד אפשר להשפיע מעבר לגבולות האפשריים ולעורר תקווה כי זה המקום בו מתמוססות ההבחנות בין הזהויות בין המגדרים".

מי שארגנה את קבלת השבת הפואטית היא חוקרת ויוצרת המחול שרון אסא שמקדישה זמן בימים אלו למיזם בשם 'הקדשישי' בו היא מארגנת קבלות שבת אומנותיות בהם היא מביאה את בשורת הריקוד כמחבר בין קהלים ושובר מחיצות: "כל שישי כזה אני מקדישה למען אחת ממשפחות החטופים" היא מציינת









