בסוף השבוע התקיים מצעד הגאווה ה-22 של העיר תל אביב-יפו עם הערכה של מעל 100,000 צועדות וצועדים, המצעד נערך השנה תחת הכותרת "קהילה יוצרת שינוי".

תהלוכת המצעד החלה בשעה 12:00 לאורך טיילת להט וכללה 6 משאיות של הליינים הגאים המובילים בעיר עליהן התנגנו סטים של מיטב הדי-ג'ייז ורקדנים שהלהיבו את המשתתפים. המצעד הסתיים בפארק צ'ארלס קלור, שם התקיים אירוע השיא על הבמה המרכזית.

את האירוע הנחו לוסי איוב וטום באום ובו השתתפו שלל אמנים ואמניות מובילים, בהם: נסרין, אלה לי ועדן חסון בשיר הגאווה הרשמי, נינט טייב, נגה ארז, עדן אלנה, נופר סלאמן, מרינה מקסימיליאן, אנה זק, רן דנקר, חן אהרוני ושפיטה עם שיר הגאווה לשנת 2021 – "שימי פס".

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי: "כמה שאני שמח להיות פה שוב ולחגוג איתכם! אבל אני לא מסתפק בחגיגות האלה. אני לא רוצה רק לחגוג איתכם על הבמה הזו, אני רוצה לחגוג איתכם את הזכויות שלכם! ואני יודע שרוב הציבור בישראל – רוצה גם הוא לחגוג איתנו. שאף אחד לא יספר לנו אחרת! זה לא עניין להט"בי ולא עניין תל אביבי. זה עניין דמוקרטי ואנושי. לכל אחד יש זכויות שוות. אז למה אתם מחכים שם בבית המחוקקים? חיכינו מספיק! אני מאחל לכולנו חודש גאווה נפלא, ולהתראות בשמחות!"

מצעד הגאווה הוא נקודת השיא בחגיגות הגאווה בעיר, תחת הכותרת "קהילה יוצרת שינוי", מתוך רצון לחזק מעורבות חברתית ופעילות משותפת בקרב קהילות שונות בתוך הקהילה הגאה וגם מחוצה לה.

השנה, לאחר שבשנה שעברו בוטל המצעד בשל הקורונה, נרשם מספר רב של אירועי גאווה בעיר, המונגשים לאנשים מכל קצוות הקהילה ומחוצה לה.

תגובות

להשאיר תגובה