בלי ניסיון, בלי אודישנים, בלי הוראות מלמעלה – כשלימור כץ וסיגל דראל החליטו שהן רוצות ליצור ביוטיוב תוכנית לייף סטייל בהנחייתן, הן פשוט עשו את זה עם תכנים מקוריים וצוות ששכרו, וההצלחה לא איחרה לבוא

ההחלטה התרחשה בן רגע. ובשנייה שזה קרה, כשלימור כץ וסיגל דראל החליטו להפוך למנחות תוכנית הלייף סטייל החדשה "Sheek & More", הן לא היו צריכות ללמוד עמידה מול מצלמה, לעבור אודישנים מפרכים ואפילו לא לקבל הוראות מעורך שיגיד להן מה ומתי לעשות. שתי החברות הטובות, שמגיעות מרקעים שונים לחלוטין, לקחו את העניינים לידיים, העסיקו צלם, עורך וידאו, מנהל יחסי ציבור, עמלו קשה ויצרו תוכן מקורי לחלוטין שהצליח לשלהב ולצבור אלפי צפיות ופרגונים מיידיים. אין צורך להתכוונן לשעה מסוימת או ללחוץ על השלט אלא פשוט לגלוש לערוץ היוטיוב שפתחו וליהנות בזמנכן החופשי. בראיון הן מספרות איך הן עשו את זה.

"יש ערך"

לימור כץ וסיגל דראל הן שתי חברות טובות שמלוות זו את זו כבר שנים. לימור (43), נשואה פלוס שלושה ילדים, היא יזמית בתחום האופנה ובעלת ירידי האופנה לקהל הדתי Sheek Me, ואילו דראל (47) היא יועצת ומטפלת זוגית מוסמכת, נשואה פלוס שלושה. שתיהן החליטו לקחת את החברות המשותפת צעד אחד קדימה ולהנחות יחדיו תוכנית אינטרנטית חודשית חדשה שעוסקת בכל תחומי הלייף סטייל המעניינים נשים, כזו שמביאה טיפים, המלצות וראיונות עם מומחים ואושיות שונות, ללא מחסומים וללא גבולות לטענתן. את התוכנית מלווה עמוד פייסבוק, ובקרוב הן מתכננות להשיק גם בלוג משלים.

"הרעיון ליצור תוכנית אינטרנטית הוא משהו שמתבשל אצלי כבר זמן רב", מספרת כץ, "כאדם אני טיפוס מאוד חברתי. בירידי האופנה שאני מפיקה עבור נשים, בעיקר במגזר הדתי, אני פוגשת אלפי נשים מכל המינים והסוגים. במשך הזמן נוצרה ממש קהילה מלוכדת סביב העניין שרק הולכת וגדלה מיום ליום, כשעמוד הפייסבוק של היריד לבדו מונה יותר מ-10,000 חברות נאמנות. לאותן נשים מכנה משותף רחב. ראשית, עצם היותן נשים ובפרט כאלה שמתעניינות באופנה, ביוטי ולייף סטייל. רציתי לקחת את הקהילה שנוצרה צעד אחד קדימה ולהעניק לה תוכן נוסף. כשעלה הרעיון שאלתי, התייעצתי וגיששתי בקרב הסביבה האם יש בכלל ביקוש לעניין ואיך נשמע הרעיון, וההתלהבות בדרך כלל היתה רבה ומיידית. השלב הבא היה להתייעץ עם בעלי שתמיד זורם עם השיגעונות שלי ומפרגן. לאחר מכן פניתי לסיגל שתצא איתי לדרך המשותפת והעניין התפתח במהרה וצבר תאוצה עד כדי מימוש".

לדברי דראל, "לימור היא מפיקה בנשמה, וידעתי שברגע שננעלה על פרויקט וההחלטה נפלה – היא תעשה אותו בצורה הטובה והמקצועית ביותר. קסם לי הקונספט של ליצור דבר שהוא עצמאי, שאנחנו יוזמות ולנו יש במשותף את המילה האחרונה. הפלטפורמה של האינטרנט מאפשרת נגישות, חופש יצירתי, חוסר במגבלות ואת האפשרות להגיע לקהלים רבים".

איך הכרתן?

לדברי לימור, "עוד לפני שהייתי מפיקת ירידים, התחלתי את דרכי בתחום האופנה בבוטיק מעצבים ביתי שנשים היו מגיעות אליו מכל קצוות הארץ. יום אחד הייתי בגינה וסיגל, שלא הכרתי בזמנו, עברה במקום ושאלה אותי אם אני יודעת היכן ממוקם הבוטיק. סיפרתי לה שהבוטיק הוא שלי, הלכנו אלי והתחלנו לדבר ולקשקש. היא היתה בין הלקוחות הראשונות שהגיעו לבוטיק כשרק נפתח. גילינו ששתינו למדנו בתיכון הראה ברמת גן, ששתינו פחות או יותר באותו הגיל, שהגילאים של הילדים שלנו מאוד קרובים – וכמעט באופן מיידי נוצר קשר שהתפתח לחברות עמוקה על כל משמעויותיה. שתינו הבנו זו את זו, הכלנו, עזרנו, ייעצנו והיינו האחת בשביל השנייה גם בתקופות קשות".

"יחד עם זאת", מוסיפה סיגל, "אנחנו מאוד שונות ואולי מפה גם מגיעה המשיכה. לימור היא טיפוס אנרגטי וקופצני, אפילו אימפולסיבי נורא, בעוד שאני יותר רגועה ושקולה. כל אחת תרמה לשנייה פרספקטיבה אחרת על החיים, זווית ראייה שונה שתרמה לה והשלימה אותה".

מה תפקידה של כל אחת בכוח?

כץ: "כשהתחלתי לגלגל בראשי לראשונה את הרעיון של התוכנית, הייתי מגובשת על מה אני רוצה להביא לעולם, אך עדיין לא על איך אעשה זאת. חשבתי על אופציה של הנחיה לבד, אך היא נראתה לי מעט משעממת וחשבתי לייסד את 'הפרלמנט של לימור' עם קבוצה של נשים, אך הדבר נראה לי המוני מדי. לבסוף הגעתי למסקנה שאולי אני צריכה שותפה לדרך ששונה ממני ושניצור יחדיו חיבור מעניין. סיפרתי זאת לסיגל, בהתחלה בלי להתכוון שהיא תהיה זו שתנחה איתי, ותוך כדי שיחה נפל לי האסימון. הסתכלתי עליה ואמרתי 'אולי את?'".

"עוד בתקופת הבוטיק רצינו לעשות משהו ביחד ולא ידענו מה", מספרת דראל, "פתאום כשהגיעה ההצעה מלימור היא היתה בול במקום וסגרה מעין מעגל. אני מגיעה מתחום הייעוץ, הטיפולי, האינטימי יותר, ואילו לימור מעולם הפאשן והסטיילינג, וביחד אנחנו די משלימות את מה שמעניין נשים – זוגיות, אהבה, מיניות, יופי, אסתטיקה, אופנה ובריאות. הסכמתי, ומפה העניינים זרמו די מהר. כל אחת מביאה את אופייה לתוכנית – ניתן לראות זאת לפי השאלות שכל אחת שואלת ובאופן טבעי כל אחת מובילה בשאלותיה את האייטמים הקרובים יותר לתחום שממנו היא מגיעה. יש אנשים שיתחברו ויזדהו יותר איתי, ויש כאלה שדווקא לימור תדבר אליהן יותר".

"עם השונות, יש לנו כמובן תחומי עניין משותפים", מוסיפה לימור, "ולפיהם אנחנו בוחרות את האייטמים. שתינו נשים בנות 40 פלוס, נשואות, שתינו נאבקות בנושא המשקל, לסיגל יש חייל בבית שהתגייס לא מזמן והבן שלי לפני גיוס, שתינו התמודדנו עם מרד הנעורים של ילדינו. יש המון נושאים שאנחנו רוצות לדבר עליהם כי חווינו אותם ואנחנו עדיין חוות באופן אישי. הרעיון של התוכנית הוא המציאות היומיומית של נשים, השאלות, התהיות וההתלבטויות שכולנו עוברות, יחד עם אסקפיזם כייפי וטיפים שונים. הבנות מקבלות ידע וכלים. בתוכנית השנייה שכבר צולמה, למשל, ראיינו הומאופטית ורוקחת טבעית שלא רק דיברה 'באוויר' על תכשירים קוסמטיים, אלא הראתה והדריכה איך ליצור אותם בעצמנו ממרכיבים שיש לנו בבית. יש ערך".

"אשה היא אשה היא אשה"

"יש כמה סיבות שבגללן האינטרנט הוא המקום המושלם למה שרצינו להעביר", מספרת כץ, "ראשית, האינטרנט הוא מקום נגיש, לא רק בשל העובדה שכל אחת יכולה לגלוש ולראות את התכנים בו, אלא גם בגלל שהוא לא כובל אותך לזמן ומקום מסוימים. אנחנו פונים לקהל נשי, וכנשים יש לנו הרבה כובעים ביומיום, והרבה מאיתנו עסוקות וחסרות זמן פנוי. סרטוני היוטיוב, בניגוד לטלוויזיה, ניתנים להרצה אחורה וקדימה ומתאימים גם לאלה שאין להן זמן. הרבה נשים פנו אלי ביריד האופנה האחרון שהפקתי, למשל, ואמרו שראו חלקים מהתוכנית, עדיין לא את כולה, ושבכל פעם שיש להן חצי שעה פנויה הן נכנסות לראות עוד אייטם. זה גם מאפשר לצופות להריץ לאייטמים שמעניינים אותן באופן ספציפי. ניתן לפתוח את התוכנית ולצפות מכל מקום – מהמחשב, מהאייפון או מהטאבלט, גם תוך כדי בישול, למשל. פשוט להניח על אדן החלון או במקום קרוב אלייך ולצפות. מעבר לכך, התכנים נשארים בו לנצח ואפשר תמיד לחזור ולראות את אחד מפרקי התוכנית אם נזכרנו למשל במדריך שמעניין אותנו ואנחנו רוצות לצפות בו שוב".

"עוד דבר חשוב", מוסיפה דראל, "הוא שבאינטרנט אין כללים שאנו כפופות אליהם, אין צנזורה, לא צריך צוות הפקה שלם, אין גורמים מסחריים שמתערבים ואומרים מה מותר, מה אסור ומה צריך. אנחנו בוחרות בעצמנו את התכנים, את ימי הצילום וכן הלאה. המטרה היתה גם ליצור תוכנית שהתכנים בה משלבים את בחירות הקהל. הצופות בעצם עוזרות לנו לבחור את האייטמים הבאים והמרואיינים שנביא לתוכנית דרך תגובות ביוטיוב, בפייסבוק, וכמובן גם כאלה שאנו פוגשות פנים אל פנים ברחוב. כך למשל, קיבלנו המון פניות מנשים שמבקשות שנעזור להן בדרכים למציאת בן זוג ובכלל שמעניין אותן לצפות בתכנים שקשורים לנושא הזוגיות. חשוב להדגיש שאנחנו מגיעות עד הבית כדי לצלם אצל אנשים שונים ובכל פעם מתארחות בסלון אחר. זוהי הסיבה שלא רצינו תוכנית אולפן. אנחנו רוצות לחוש את האנשים, להגיע לקהלים שונים בארץ ולתת להם ביטוי, סגנונות שונים של דרכי חיים וכן הלאה. אנחנו גם לא פוסלות את האפשרות של לטוס לקהילות יהודיות בחו"ל. הרעיון הוא לפרוץ החוצה אל קהל רחב. לכן הוספנו כתוביות נגישות לתוכנית. אנחנו לא ממוקדות בקהל מסוים, נצלם מבחינתנו פרק אחד בתל אביב, שני בהתנחלות ואחר בחו"ל. אני דתייה, לימור דתייה לשעבר ומסורתית בהווה והתוכנית מדברת לכל הקהלים, בכל הדתות ובכל המגזרים. אשה היא אשה היא אשה".

עם יד על הלב, פחדתן מהתגובות?

"פחדנו, התרגשנו, נלחצנו", מספרת כץ, "אני חושבת שלא היה סוג רגש אחד שלא עבר בגופנו כשהעלינו לאוויר היוטיוב את הפרק הראשון. כמעט התעלפתי! לא רק ההתרגשות היתה עצומה, אלא גם מהירות התגובות. תוך יום וחצי הספיקו לראות את התוכנית אלפי אנשים והשמועה התפשטה כאש בשדה קוצים. קיבלו תגובות מפרגנות ואוהבות, החל באנשים שכתבו לנו שעשינו להן את היום, דרך כאלה שראו בנו השראה ועד הצעות לפינות ותכנים נוספים לפרקים הבאים".

"אני חושבת שפחדנו מעיקר מהתגובות לתכנים שבחרנו", מוסיפה דראל, "הרבה מהצופות שייכות לזרמים דתיים שונים ואת הפרק הראשון פותח ראיון בנושא סקס, מיניות ובעיות בזוגיות עם המטפלת המינית המוסמכת לי ראובני. פחדנו שאולי הרחקנו לכת, אבל גילינו שעשינו את הבחירה הנכונה והקהל הרבה יותר פתוח, מקבל וצמא לידע משחשבנו".

אפרופו תכנים, במה עוסקת התוכנית הראשונה?

לדברי כץ, "כאמור, התוכנית בגדול עוסקת בתכנים שמעניינים נשים כדוגמת אופנה, ביוטי, בריאות, זוגיות ומיניות, כאשר בכל פרק נתארח בבית חדש שבו נארח אושיות ומביני עניין בתחומים שונים במטרה לשמוע מהם המלצות, טיפים, מדריכים ולנסות לעשות זאת מזווית קצת אחרת. כך לדוגמה, בתוכנית הראשונה אירחנו את בעלת בית הספר לסטיילינג אסתי וקס. במקום לדבר על אופנה באופן כללי או טרנדים ומגמות שניתן למצוא בכל עיתון, היא הסבירה כיצד כל אשה יכולה להתלבש נכון בהתאם למבנה גופה. עוד אירחנו את לילך אברג'ל גוריון, מייסדת קבוצת הפייסבוק 'מאופרות ב-7 דקות' שאחריה עוקבות אלפי נשים ואת אפרת כץ, בעלת בית סדנאות ללימוד סריגה ועוד".

מה הצעד הבא?

"להמשיך לפרק שני, כמובן. אנחנו כבר עומלות על התכנים לתוכנית השנייה וצפויות הפתעות רבות. אנחנו משתדלות להקשיב לרצונות הצופות בפייסבוק ולהתחשב בבקשות ובנושאים שאותם הן מבקשות לראות. נוסף על התוכנית, שמגובה כמתבקש בעמוד פייסבוק פעיל, אנחנו כותבות בלוג שנשיק בקרוב ובו ניתן יהיה לקרוא תכני לייף סטייל מהנים נוספים".

האם בקרוב תפרשו כל אחת מעבודתה?

"הצעד הבא הוא הוליווד", צוחקת כץ, "כרגע אנחנו נהנות מהעשייה ומתרגשות ונראה לאן יובילו אותנו החיים".

תגובות

להשאיר תגובה