רגע אחרי החזרה לשגרה,  טיפים מפי DIMA FIT מאמן כושר ואורח חיים בריא

 

  • סדר יום – 

 

בתקופת הקורונה היה מאוד קשה לשמור על הסדר יום ביום יום בגלל המון סיבות כמו ההגבלות, ילדים בלי מסגרות, חלת או עבודה מרחוק ועוד. בתקופה האחרונה השגרה חוזרת ואיתה הסדר יום שלנו. חשוב לבנות סדר יום נכון שיתרום לאורח חיים נכון ובריא. סדר יום נכון יכלול זמן לפעילות גופנית, אכילה נכונה, התאוששות ומנוחה. בחרו את הדברים החשובים לכם והציבו בראש סדר עדיפויות.

 

  • פעילות גופנית – 

 

לאחרונה מועדוני הכושר והסטודיו, חוזרים לפעילות הרגילה וזאת הזדמנות נהדרת לחזור לשגרת הכושר. חשוב לזכור את עיקרון ההדרגתיות מכיוון שחזרה לא נכונה לכושר עלולה לגרום לעומס גדול מדי ולפציעות. יש להתחיל לחזור בצורה הדרגתית לאימונים ולעלות את העומסים בצורה מבוקרת. להוסיף נפח לאימון משבוע לשבוע ולדאוג להתאוששות מספקת. אם כל הרצון לשפר את היכולת מהר ככל הניתן, צריך לזכור שטעות קטנה יכולה להשבית אותנו מפעילות לתקופה ממושכת לכן צריך המון סבלנות.

 

 

  • תזונה נכונה – 

 

הרבה יותר קל לשמור על תזונה נכונה כשיש לנו סדר יום קבוע. דאגו לאוכל איכותי ובריא לאורך היום בכמות הנכונה לכם. אם יש לכם יעדים או מטרה מוגדרת, תדאגו שהאוכל יהיה זמין בשביל להימנע ממצבים בהם אתם רעבים ואין לידכם שום דבר בריא. אם יש לכם יעדים ברורים ומטרות חשוב לשים לב לכמויות ולא רק לאיכות המזון אותו אתם אוכלים. במהלך הקורונה חלק גדול מהאוכלוסייה עלה במשקל וזה זמן טוב להתחיל לצמצם כמויות ולשנות את הרכב הגוף.

 

 

  • מטרות ויעדים – 

 

חשוב להבין מה המטרה שלכם ולקבוע יעדים בהתאם למטרה. כשיש מטרה הרבה יותר קל לבנות תוכניות מתאימות ולא לשנות תוכניות כל שבוע, מה שיפגע בתוצאות ובמוטיבציה. דאגו לקבוע יעדים קצרי טווח וראליים בשביל לשמור על מוטיבציה גבוהה לאורך הדרך. דאגו להגיע ליעדים ולא סתם לקבוע אותם, בסופו של דבר צריך להבין שאם לא משיגים את היעדים משהו בתוכנית לא עובד וצריך לעשות שינוי

 

 

  • עזרה מקצועית

 

במקרים רבים עזרה נכונה מאיש מקצוע יכולה להפחית לנו המון סבל ותסכול בנוסף לקיצור התהליך. בימים האלה כשכולם חזרו לשגרה הרגילה וניתן להיפגש עם אנשי מקצוע אם זה מאמנים, תזונאים או מטפלים אחרים על מנת לדייק את החזרה לשגרה באופן מקצועי ובטוח. רבים מהמתאמנים נמנעים מאותה העזרה בעיקר בגלל הפחד וחוסר מודעות לתהליך. תהליך נכון עם איש מקצוע מתאים יביא לתוצאות הרבה יותר משמעותיות ובהרבה פחות זמן.

תגובות

להשאיר תגובה