הצלם הפרובוקטיבי והאומן הבינלאומי ספנסר טוניק שמשתמש בעירום לצורך העלאת מודעות לבעיות סביבה נוחת בישראל ושוב מבקר בים המלח הפעם כדי לעורר מודעות לבעיית הבולענים שהולכים ונפערים “אני רוצה שהממשלה תקדיש יותר תשומת לב לנושא” הוא אומר בשיחה עמו בעת תערוכה חדשה שנפתחה לו בת”א

אומן מיצגי העירום, הצלם ספנסר טוניק נחת בשבוע שעבר בישראל וכבר הספיק להתגנב לחוף מינרל בצפון ים המלח שסגור לקהל הרחב בעקבות היווצרות הבולענים. שם בתוך אחד מאותם בולענים הציג מספר אנשים בעירום וצילם אותם. פגשנו אותו בפתיחת התערוכה שלו שתציג החודש ברביעיית פלורנטין

מה אתה עושה בימים אלו בישראל ?

“הגעתי לישראל במטרה להפיק מיצג סודי שעוסק באיכות הסביבה בכדי לעורר מודעות בנוגע לבעיית ההתייבשות של ים המלח ובדגש על הבולענים שנוצרים עקב כך. בעיית הבולענים חמורה מתמיד עקב נסיגת קו החוף. כרגע אין בכלל גישה אפילו לחלק הצפוני של ים המלח (טוניק קיים את המיצג שלו בחוף מינרל הסגור) . לקראת המיצג קיימתי שיתופי פעולה עם חוקרי סביבה וכמו ביתר הפעמים שוב עשיתי זאת באמצעות הגוף האנושי כדי לעורר מודעות לנושא”.

נראה כי אתה מגלה עניין בים המלח יותר מהרבה ישראלים ?

“הרבה ישראלים לדעתי מודאגים ממצבו של ים המלח ומבעיית הבולענים. זוהי למעשה זעקה לעזרה מהממשלה כדי שתעניק תשומת לב לנושא ותעורר דיון סביבו בכדי לפתור את העניין. אני מציע לעשות זאת אולי דרך מתיחת צינורות בין הים התיכון לים המלח”.

אני בטוח ששאלו אותך ובכל זאת מדוע אתה משתמש בעירום לצורך עבודות האומנות שלך ?

“אני אמן שעובד עם הגוף האנושי מאז תחילת דרכי כשאני מושפע באמנים שפעלו בשנות השישים כמו הפמיניסטית קרולי שנימן ואמנית הפופ- ארק היפנית יאיו קוסמה. כך אני משלב את אהבתי לאומנות המיצג ולאדריכלות נוף כמו האמן האמריקאי רוברט סמיתסון”.

טוניק החל לעבוד בצילום אומנותי החל משנות התשעים המוקדמות ובישראל החל לעשות זאת עוד בשנת 1994

ודעו

 

 

34 הערות

להשאיר תגובה