זה מה שאני רוצה" ( מילים ולחן: נועה יצחקי, עיבוד וניהול מוסיקלי: פיני שפיגלר) , כך בחרה נועה יצחקי, יוצרת וזמרת, לקרוא לסינגל הראשון והמצוין שלה מאלבום הבכורה הפופי שלה- "הקוביה". מה שמשך את אוזניי לראשונה בנועה זה הגרוב שלה, הפשטות והכנות בטקסטים ובביצועים והשימוש בערב רב של צלילים כדי ליצור פאן בהאזנה!

על "הקוביה" עבדה נועה עם מיטב המוחות המוסיקליים פיני שפיגלר, אבי סינגולדה, אשר פדי ואבי יפרח.

נועה – ספרי קצת על עצמך.

"קוראים לי נועה ואני בת 28. אני זמרת יוצרת. חוץ מהיותי אמנית אני גם קלינאית תקשורת במקצועי ומטפלת ביום-יום באנשים בעלי קשיים בדיבור."

מתי גילית שמוסיקה זו אהבת חייך והחיידק עומד ללוות אותך עד קץ ימייך?
"חיידק המוסיקה נכנס בתוך חיידק יותר גדול שהוא 'הבמה'.  אני רוקדת מגיל 5, וכשעמדתי על הבמה בפעם הראשונה ידעתי שזה המקום הנכון לי. שם אני באמת מצליחה להיות אני ולבטא את עצמי בלי מחסומים ובלי מסכות. אחרי הצבא התחלתי לכתוב שירים ולמדתי לנגן בגיטרה. מפה לשם כתבתי שירים שמאוד אהבתי ובשנה האחרונה החלטתי להוציא אותם לאור."

מתי התחלת לעבוד על ה-EP הראשון ("הקובייה") – תארי קצת את תהליך העבודה.
"אז בעצם את הכתיבה התחלתי כבר אחרי הצבא, כתבתי המון חצאי שירים וקטעים קצרים שמבוססים על תקופות שונות בחיי או על סיטואציות מיוחדות שהיה שווה לכתוב עליהן. לפני כשנה, אמא של חברה טובה המליצה לי לעבוד עם פיני שפיגלר וכבר בפגישה הראשונה איתו היתה בינינו כימיה והפכנו לחברים טובים. תהליך העבודה על האלבום היה מהנה ומאתגר עבורי. במהלך המפגשים העליתי הרבה רעיונות (לאו דווקא קשורים) ופיני ידע לתרגם אותם למוסיקה."

מה מביא לך את המוזה?

"לא נעים להודות, אבל בעיקר משברים. אמרתי לעצמי במהלך השנים שאם כבר אני חווה משהו שלא נעים לי, לפחות להפיק ממנו את המיטב ולתעל את זה לכיוון של כתיבה. אני יכולה לומר שהשירים שלי מזכירים לי בכל פעם שיעורים חשובים שלמדתי בחיים ועוזרים לי להרגיש טוב. "

השיר החדש – "אשכח אותך", ספרי קצת עליו.

"השיר מספר על שברון לב אבל הוא נכתב דווקא ממקום של השלמה ביום שאחרי האכזבה. הוא מדבר על ההבנה הזאת שהכל בסדר איתי ושמה שצריך לקרות קורה גם אם באותו רגע זה לא נראה כך."

מה החלום הכי גדול שלך?
"לעזור לאנשים דרך המוסיקה".

היכן ניתן לראותך מופיעה?

"כרגע אני לא מופיעה, אני בונה את עצמי לאט לאט ואני מקווה בקרוב להרגיש בשלה לעלות על הבמה עם השירים החדשים שלי בדיוק כמו שאני אוהבת."

 

24 הערות

להשאיר תגובה