מגיל צעיר אייל הר-נוי חי ונושם מוזיקה. בתיכון הפכה הגיטרה לחלק בלתי נפרד מזהותו ומאז הוא כותב, מנגן ומלחין. במהלך השנים הופיע על במות רבות ובמקומות מגוונים ואף עסק בעיבוד והפקת אלבומים למוזיקאים ויוצרים. “זיכרון של ילדות”, אלבום הבכורה שלו ראה אור לפני כשנתיים אחרי עשור של עבודה. כעת לרגל יציאת “רחוק אבל קרוב”, אלבום אי.פי לייב אקוסטי חדש תפסנו אותו לשיחה. 

אז מי אתה אייל הר נוי?

“גדלתי במושב בצפון, ובתיכון מצאתי את עצמי בגיטרה, שהפכה להיות חלק בלתי נפרד מהזהות שלי. מאז לא הפסקתי לכתוב, להלחין ולהופיע עם השירים שנבעו מתוך מסע החיים שלי וליוו אותו. לפני שנתיים הוצאתי את האלבום הראשון שלי, “זיכרון של ילדות” –וכעת יוצא “רחוק אבל קרוב” אלבום איפי אקוסטי שכתבתי והלחנתי.  

המוזיקאי שבי בא לידי ביטוי גם בבית ספר למוזיקה שהקמתי ושדרכו אני מרחיב את המעגלים של האהבה שלי לתחום, וגם בהפקה מוזיקלית כחלק מיצירות של אחרים, הלחנה לתיאטרון ופרויקטים נוספים שלקחתי בהם חלק לאורך השנים.”

מה הייתה ההשראה לכתיבת השירים באלבום?

האלבום נכתב מתוך נקודת מבט חדשה שנפתחה לי בשנים האחרונות על הדברים הקטנים בחיים – מתוך ההבנה העמוקה שהם בעצם החשובים ביותר. השירים עוסקים בגעגוע לפשטות של ילדותי, במערכות יחסים ממקום של כבוד לאהבה ולזוגיות, בעצם שמתי זרקור על כל מה שחשוב לי להוקיר ולשמור קרוב ללב.“רחוק אבל קרוב” כולל ביצועים בלייב שהקלטנו בלילה אחד באולפן עם צוות של נגנים מהחלומות (ערן מיטלמן – קלידים, אשר פדי – תופים, אבי יפרח – בס ואני כגיטריסט וזמר, כמובן) לחמישה שירים.  

איפה ניתן להשיג אותו?

את האלבום ניתן יהיה לשמוע ביוטיוב, בספוטיפיי, באפל מיוזיק, ובכלל פלטפורמות הסטרימינג השונות.

איך תקופת הקורונה משפיעה על היצירה והעשייה המוזיקלית שלך?

היצירה והכתיבה היא תמיד חלק מחיי בכל תקופה. הקורונה דווקא פינתה אותי לשבת עם עצמי לחשבון נפש מעמיק שממנו נבע חלק משמעותי מהשירים באלבום הזה (בהם “יום יפה” שיצא כסינגל ונכתב על הסגר הראשון שעברנו בכל המדינה). האלבום מלווה במופע חדש שבניתי עבור השירים האלה ואני מחכה בקוצר רוח לרגע שיתאפשר לנו לבצע אותם מול קהל. 

 נגנים מובילים הקליטו לצידך את האלבום. ספר על החוויה של ההקלטות ומאיפה ההיכרות איתם.

המתופף אשר פדי – שהוא קולגה ותיק שלי וחי באל איי – הודיע שהוא בא לארץ. לשנינו דיגדג לעשות משהו ביחד ומשם בא הרעיון להרים הפקת לייב לחמישה שירים. גייסנו לצוות נבחרת חלומות, ובלילה אחד באולפן הקלטנו את כל הביצועים בגרסה חיה. אני חושב שבביצועים החיים האלה יצקנו יחד לתוך השירים עוד רובד מעניין ומיוחד שנובע מהסאונד העשיר של כל אחד מהם. האווירה המיוחדת שהייתה שם גם צולמה וכל אחד מהשירים מלווה בקליפ לייב.

בנוסף אתה מוביל את בית הספר למוזיקה “רוקסטאר” כיצד התמודדת עם התקופה המאתגרת הזו שם ואילו שינויים נדרשת לעשות כדי להתאים את עצמך למצב?

הסגר הראשון הגיע אלינו בהפתעה, אבל מהר מאוד הבנו שהמשימה שלנו היא לשמור על הרצף עם התלמידים ולשמר את ההמשכיות של התהליכים שלהם. בעזרת כמה שדרוגים טכנולוגיים הצלחנו לעבור את התקופה הזאת ואני חושב שגם למדנו לא מעט. 

תגובות

להשאיר תגובה