לפני כשנתיים נסגר מועדון החשפנות הידוע 'פוסיקט' בעקבות מאבקן של ארגוני נשים. מאז עמותת 'המרחב החברתי' מקיימת בו סיורים בנושא סחר בנשים וזנות. החודש עלה במקום מופע בשם 'שושנות במחוכים' בו לוקחות חלק שלוש נשים מתחומי המשחק, המחול והקרקס "זוהי חגיגה נשית של ריפוי והעצמה" מספרת במאית המופע
מועדון החשפנות 'הפוסיקט' הידוע לשמצה. עבר לכיכר אתרים לפני עשור שנים במקומו של מועדון הקולוסיאום המיתולוגי. המקום הפך לאבן שואבת לבליינים מפוקפקים וקופה שמגלגלת מיליונים. בשנת 2017 בעקבות עתירה של המטה למאבק בסחר בנשים וזנות נגד עיריית ת"א נשלל רישיון העסק של המקום ונפתחה חקירה משטרתית שלא הולידה דבר. בעקבות זאת בשנת 2019 הודיעו הבעלים שאין אינם מעוניינים בחידוש החוזה והמקום נסגר. במהלך יוצא דופן החליטו בעלי הקרקע שנחשבת כאחת היקרות במרכז להועיד אותו עד להריסתו לטובת פעילות חברתית מעצימה. כך עמותת קיבלה עליו חסות עמותת 'המרחב החברתי' שפועלת למען מרחב בטוח של שיויון חברתי ומגדרי ומחברת בין יזמי נדל"ן שיש להם חללי שיכולים להכיל פעילות של עמותות וארגונים

מאז מתקיימים במקום סיורים חינוכיים עם הדרכה קולית על מה שנותר מהמועדון המפוקפק. בחודש זה עלה במקום מופע ייחודי של שלוש נשים שמשלבות משחק, מחול ואת אומנות הקרקס "אם הסיור שנערך פה מדבר על הדיכוי של הנשים, על החולשה שלהן, אז אנחנו באות ואומרות דווקא על הבמה הזו – אנחנו רוצות לחגוג את הנשיות שלנו. וכאן במין היפוך תפקידים אנחנו נעשה את האומנות שלנו.אנחנו לא מצטערות ולא מתנצלות על מי שאנחנו".
המופע במיקום של הפוסיקט מהווה הצהרת כוונות חזקה של הטרויקה הנשית וגם של עמותת 'המרחב החברתי'. על הבמה המרכזית בחלל העגול של המועדון מחליפות את ריקודי 'הלאפדאנס' המפתים ריקודי חישוק ומחוכים ענקיים מהם 'משתחררות' הנשים כדימוי לכבלים הפיזיים והתודעתיים שכובלים אותן. גם נשות המופע וגם נשות הפוסיקט רקדו לצלילי שירים אך נשות 'שושנות במחוכים' מבצעות את האומנות שלהן ולא נאלצות בעל כורחם למכור את גופן לכל דיכפין במה שיותיר משקעים בלבם.
המופע מלהטט בין צירי זמן בהן עוברת כל אישה. החל מהיותה אישה צעירה שיכולה 'שהיא ניצוץ חיים בלתי מוסבר. שמטפטפת את החופש ומחפשת מודעות. נאמנה לכולם ולא תלויה באיש. נחושה ולחלוטין חסרת דאגות לא דופקת חשבון ועפה על עצמה". ומנגד כאשר 'השעון מתקתק' ומתקטק' ואז עולות תהיות ושאלות ודילמות "הקפאת עוברים, הקפאת יצרים, אנדרוגן ואסטרוגן, סימני מתיחה, רצפת אגן ודליפת שתן".


"אנחנו צללנו לתוך השאלות הללו" מסבירה קידר אברהם "ניגשנו לזה גם באופן אישי. המופע אינו בא לומר 'הנה זו התשובה'. הוא אומר בעצם 'אלו השאלות שלנו'. 'זו המורכבות איתה אנו חיות. ואנחנו מאפשרות את המקום הזה שלא גם לא לדעת ולשהות בתוך המורכבות.
בתום הסיור בתוככי מה שהיה פעם הפוסיקט מתקיים במקום שיח בנושאי מיניות, אינטימיות ומערכות יחסים ו"איך זה מתחבר לאחריות חברתית" כמו שמציינת טל סגיסמן, שמנהלת את השיח ומשמשת כפסיכולוגית חברתית














