פולק ישראלי או אם תרצו "קאנטרי"  זו לא מילה גסה, זו מוסיקה יפה, טהורה, נוגעת ומחממת לב. כך גם להקת ג'יין בורדו, שהשנה ללא ספק הייתה השנה היפה בחייה אלבום חדש שזכה לתשואות ותשבוחות, להיט הכי מושמע בגלגל"צ ("איך אפשר שלא") וסיבוב הופעות מוצלח ברחבי הארץ – ג'יין בורדו היא ללא ספק אחת ההפתעות הנעימות שזכתה להן המוסיקה הישראלית בשנים האחרונות.

השבוע הוציאה הלהקה ( דורון טלמון, מתי גלעד ואמיר זאבי) סינגל חדש ויפהפה – "כוויות", אותו כתבה והלחינה דורון טלמון , וזו סיבה מצוינת עבורי לתפוס איתם שיחה צפופה על השנה שהייתה ומה שצפוי. ג'ין בורדו, נסו לתאר לי במילים (וזה קשה) את השנה המטורפת שעברה עליכם שנה מוצלחת מאוד בלשון המעטה..

 


"השנה הזו בהחלט הייתה שנה מאוד אינטנסיבית לא צפויה ומשמחת. להרבה אנשים זה מרגיש כאילו הכל קרה בבום אבל למען האמת אנחנו כבר שלוש ארבע שנים שמופיעים ומשקיעים עבודה רבה בלהקה. עברנו תהליכים רבים בהם גם צבירת נסיון וצבירת קהל, לכן מרגיש לנו שתמיד היינו במגמת התקדמות אבל בהחלט השנה הייתה קפיצה משמעותית. אנחנו מרגישים שהקפיצה התחילה בעצם מפרוייקט ההדסטרט של אלבום הבכורה שלנו, אותו השקנו במסיבת השקה עצמאית שם הופתענו לראות את האימפקט בכמות הקהל שהגיעה, לאחר מכן הסינגלים שנכנסו לרדיו עזרו לחשיפת ההרכב לקהלים רחבים יותר (אגב לא במיידי, הסינגל הראשון שהוצאנו ״עינב״ לא קיבל הרבה תגובות, לאחר מכן הסינגל השני ״איך אפשר שלא״ פרץ את הדרך גם לראשון)ותוך כדי כל זה סיבוב הופעות בכל הארץ שעדיין בעיצומו. זו בעצם השנה שעברה עלינו. "

דמיינתם הצלחה כזו ללהקת קאנטרי פולק ישראלית? סגנון שהוא לא בדיוק הכי "פופולארי" בארצנו ועם זאת, ניצחתם את המערכת.

"לא דמיינו, אבל האמנו שאנחנו עושים את מה שאנחנו אוהבים ומה שיקרה עם זה, יקרה. חווינו לא מעט דחיות והמשכנו בדבקות למרות זאת. אפשר לומר שהיה לאנשים קשה למקם את המוסיקה שלנו, בשביל סצנת האינדי לא פעם הסתכלו עלינו כמיינסטרים ובשביל המיינסטרים היינו יותר מדי אינדי ובשוליים. אותנו ממש לא מעניין הגדרות וסצנות. שירים יפים זה שירים יפים. "

מאיפה האהבה לקאנטרי? מי האמנים המשפיעים עליכם?

"לכל אחד מאיתנו יש סיפור אחר לאהבתו למוסיקת הקאנטרי. דורון גדלה עם הרבה קלאסיקות קאנטרי בילדותה, אמיר העמיק בזה בעת לימודיו בניו סקול בניו יורק כגיטריסט ומתי גם נחשף למוסיקת פולק אמריקאית דרך להקות אינדי שהיה מקשיב להם.קשה לנו לומר מי האמנים שמשפיעים עלינו כלהקה אבל לכל אחד יש את ההשפעות שלו מאומנים שהוא אוהב להקשיב להם. "

דורון – ספרי, כיצד נולד "כוויות" ?

"זה היה בתקופה שהקשבתי הרבה ללורה מארלינג, מוסיקאית שאני מאוד מאוד אוהבת. מרגיש לי שקצת ממה שהשירים שלה גרמו לי להרגיש נכנסו בשיר הזה. השיר נכתב בהמשכים ובאמת כמו בבתים שלו המסקנה שלי בשיר הגיעה עם הבית האחרון."

איפה אתם רואים את עצמכם בעוד שנתיים מהיום?

"בסיבוב הופעות אחרי אלבום שני שאנחנו מרוצים ממנו עם גיחות לאוסטין לפסטיבל הblues on the green"

מתי אלבום שני?

"בחודשים הקרובים נתחיל להקליט את האלבום השני שלנו."

היכן ניתן לראותכם בימים אלה?


"הופעות אול אובר :
24.11 ברקה, באר שבע
9.12 נאפו פו אשדוד
19.12 רדיו בר בית קשת
26.12 בארבי תל אביב
2.1 ברלה להבות חביבה"

90 הערות

להשאיר תגובה