עשרת אלפים משתתפים במחאת הענק של עולם התרבות, האירועים והמופעים: "אל תכבו עלינו את האור"

הערב התקיים אירוע המחאה הגדול ביותר של תעשיית התרבות, האירועים והמופעים בכיכר רבין למען הצלת התעשייה. אביב גפן: "אדוני ראש הממשלה, אני קורא לך מכאן, בוא ניפגש"; יוני פיינגולד: "תחום התרבות והאירועים שנפגע פעם אחר פעם בעקבות משבר בטחוני או חרם בינלאומי קיבל הפעם את המכה הקשה ביותר!"

בשבועש עבר התקיים אירוע המחאה הגדול ביותר של תעשיית התרבות, היא בכיכר רבין עצרת המחאה ענקית של מטה המאבק להצלת עולם התרבות והאירועים תחת הכותרת 'לא מכבים את האור על התרבות'. במסגרת האירוע הגיעו כ-10,000 אנשי התעשייה וחתמו על קיר ענק בו מופיעה העצומה, עליה כבר חתמו ביממה האחרונה אלפים רבים ובהם למעלה מ-200 מבכירי האמנים בישראל.

באירוע הוצג לראשונה בישראל מיצג תאורה ייחודי המורכב ממאות פנסי תאורה עוצמתיים המרכיבים את המספר 150, לציון 150 אלף אנשי התעשייה המובטלים. מדובר במיצג רחב אשר נראה למרחקים של עשרות קילומטרים מכיכר רבין. בתחילת האירוע, הצהירו מובילי המאבק של מטה עולם התרבות, האירועים והמופעים כי לא יתנו שיכבו את האור על עולם התרבות בישראל. 

יוני פיינגולד, יו"ר איגוד האמרגנים ומפיקי הבמה: "תחום התרבות והאירועים שנפגע פעם אחר פעם בעקבות משבר בטחוני או חרם בינלאומי קיבל הפעם את המכה הקשה ביותר! לא ניתן שהענף יישאר מאחור כשכל ענפי המשק מקבלים מענה, לא ניתן למחוק את התרבות והאירועים בישראל ולא נכבה את האור על 150,000 עובדים!"

הזמר אביב גפן: "חבל התלייה מתהדק סביב צוואר התרבות בישראל, תשעה חודשים זה זמן בלתי אפשרי אם רוצים שקט אין לנו בעיה, אם זה שקט מאורגן. שקט לא מאורגן יהפוך לרעש של כאוס ברחובות. אדוני ראש הממשלה, אני קורא לך מכאן, בוא ניפגש".

אלירן ברדוגו, מפיק אירועים: "אדוני ראש הממשלה, ענף שלנו תמיד היה שם התייצבנו ראשונים כשנקראנו, בין אם זה שמחה או אסון, בימי חג או בימי אבל, בהתנדבות לצד עבודתנו היומיומית. תמיד הינו שם בשבילכם והיום אנו מבקשים שאתה תהיה שם בשבילנו. למעלה מ-150 אלף מובטלים מתעשיית התרבות והאירועים ללא אסטרטגיית יציאה. אנחנו הטכנאים, התאורנים המפיקים, הברמנים, הבמאים, המאבטחים, האמנים, הנגנים, עובדי הניקיון, הנהגים וכל מי שאחראי לשמור על השפיות הלאומית. אנחנו היינו הראשונים להסגר ונהיה האחרונים לשוב ולעבוד. היום אנחנו אלו שבצרה ומבקשים ממך לעזור. אדוני ראש הממשלה שלי אנא. אל תכבה עלינו את האור!"

עופר שיטרית, יו"ר חברת כפיים: "150,000 זה לא סתם מספר! 150,000 זה 150,000 משפחות; 150,000 מובטלים שלא יכולים לפרנס את משפחתם; 150,000 עובדים שאין להם אסטרטגיית יציאה ושרואים בלב כואב את מטה לחמם נמחק! אל תתנו לכבות את האור על תעשיית התרבות והאירועים."

רמי בז'ה מפיק: "רק בגלל הרוח! בתוכי בדמי בנשמתי! התרבות היא צורך קיומי ואסור שאף אחד יכבה את האור על תעשייה שמייצרת ויוצרת עבור האומה כולה והעם בישראל את המורל הלאומי. המחאה הבוקעת היום מהרמקולים הרועמים והאורות הבורקים מפנסי התאורה בכיכר העיר הגדולה, הינם קריאת השקמה דחופה ומיידית להזרמת כסף לתחום התרבות ההפקות והאירועים. העולם כולו מחבק את התרבות וכאן בישראל לא מבינים את גודל השעה והמצוקה. בשם נשמת אפו של הציבור אנחנו זועקים זעקת היוצרים והמייצרים."

תגובות

להשאיר תגובה