אלמנטים של אהבה

רוצים לגלות על החופשה הכי רומנטית שאפשר לעשות עם בן או בת הזוג? קראו כתבה של עיתונאית בזוגיות חדשה. מה לעשות, זה השלב שבו הכל דביק ואף אחד לא מתרעם או מתלהם על כך וזה גם הכי אותנטי, היו בטוחים. אז ממני, אליכם, קבלו סיפור על החופשה הכי רומנטית שיכולתי לאחל לעצמי. לנו.

קמנו בירושלים ליום גשום במיוחד. יש אנשים שזה היה מדכא אותם, לי? זה נתן דרייב! אין משהו רומנטי מגשם. כל הסצנות הכי יפות בקומדיות הרומנטיות מתרחשות בגשם. אני בטוחה שאין הרבה מטורפים כמוני שאוהבים חורף, נכון, קר, אבל זה הזמן הכי טוב להיצמד זה לזו. להחזיק ידיים בלי חשש מזיעה ולהתחבק במיטה. וגם הנוף משרה אווירה קסומה- שמש שמבליחה מתוך העננים, ים סוער מלא בתכונה והכל ירוק מסביב. הנסיעה, מבחינתי, התחילה ברגל ימין.

מלון הבוטיק טמפלרס – שד' בן גוריון 36, חיפה

בלב המושבה הגרמנית בחיפה, בתוך מבנה נדיר לשימור שנבנה לפני כ-150 שנים, פועל מלון בוטיק טמפלרס. למי שלא מכיר את חיפה והאזור, המלון ממוקם למרגלות הגנים הבהאיים ומעל למפרץ חיפה. סוף דצמבר ותחילת השנה האזרחית הן זמן מעולה להתענג על יופיו של הרחוב, שעוטה אורות וצבעוניות לרגל "החג של החגים" החיפאי. הן בתחילת הרחוב והן בסופו שכנו עצי אשוח מוארים לצד חנוכיות ומגן דוד ענק, הכל בתאורה צבעונית ושמחה במיוחד.

אבל זו רק תפאורה, בחזרה למלון. טמפלרס כביכול נראה חסר ייחוד מבחוץ אבל כשנכנסים פנימה- אוצרות.מדובר במבנה טמפלרי עתיק, שעוצב מחדש. יש בו 17 חדרים, שכל אחד עוצב בצורה שונה. העיצוב נעשה בהקפדה תוך שמירה על המבנה המקורי, הכולל ריצוף מקורי מהמאה ה-19 שנמצא בחלק מהחדרים. עבור בחורה נוסטלגית כמוני, אין חופשה מושלמת מלדעת שהיא גם מלאה באותנטיות והיסטוריה. החכמה היא בלקחת מבנים ישנים צפופים בשכונה עתיקה ולהפוך אותן לפנינות חמד ובריחה מהעולם שבחוץ. יצירתיות היא שם המשחק.

ניכר שבטמפלרס חשבו על האורח מא' ועד ת' ודמיינו כל רגע בהתנהלות האורח מהרגע שנכנס בדלת ועד הרגע שעוזב את החדר: נעלי הבית בכניסה למקלחת, הארון הצמוד והחלוקים המפנקים, שני כיורים- לו ולה- ומרפסת עם גגון למעשנים גם בימים הגשומים.

המלון, כאמור, שוכן בלב המושבה הגרמנית בחיפה ומציע ארוחות בוקר במגוון מסעדות בסמוך למלון. המלצה אישית שלי היא מסעדת ה"גארדן" ממול למלון שארוחת הבוקר שלה הייתה הכי עשירה ומגוונת ביחס ליתר המסעדות. יש משהו יפה במסעדות של חיפה, יש להן שיק של מערב ואותנטיות של מזרח- המוסיקה והאוכל מתערבבים אלה באלה בסגנונות שונים ויוצרים הרמוניה מדהימה- אין ספק שזה תרם מאד לאווירה.

מלון טמפלרס. צילום: אסף גולדברג.

אפטר דארק- יפו 30, חיפה

לצד אורות הכריסטמס של המושבה הגרמנית, נכנסנו למסעדת דגים ובשרים מעושנים עם מלאי בירות שלא מבייש מבשלה באירופה. את פנינו מקבל בחמימות נתי טולוצ'ינסקי, הבעלים.

חלק מהמתכונים הוא מקבל בירושה מהסבא, בעיקר שיטת העישון, וחלק- הוא עושה בעצמו. למנה ראשונה אנחנו מקבלים דגים מעושנים טעימים בצורה בלתי רגילה. מי שמעוניין אוכל אותם עם גבינת לאבנה ומי ששומר בין חלב ובשר, כמוני, עם מיונז מתובל במיוחד. לאחר מכן, מגיעה הכלה- פלטת בשרים מכל הטוב והטוב- צלעות טלה, בשר עגל במרינדה מיוחדת שנתי מכין (מתקתקה מעט ופשוט טעימה), כנפיים, חזה עוף ובקר מעושנים נקניקיית מרגז שהוא מכין בעצמו, הכל מחומרי הגלם הטובים ביותר. עצה שלי במסעדה: טעמו הכל מהכל, ובמיתון. אל תערבבו לחם (יש מספיק בירות טעימות במקום בשביל השמרים) ותתמקדו בטוב שיש למקום להציע. ואם בטוב עסקינן, סיימנו את הערב בקינוח תפוחים בבירה שדמה לספינג'ים מיוחדים ומפנקים במיוחד. מתכון ייחודי שלו.

הדגש העיקרי באפטר דארק הוא כאמור, תפריט הבירות. בבר העץ 30 ברזי בירה, רובן בירות ממבשלות בוטיק ברחבי העולם. מאחורי הבר מותקן חדר קירור ייחודי ומתקדם המאחסן כ-2 טון בירה מכל העולם- יפנית, בלגית, גרמנית, צ'כית, לטבית ועוד. זה הזמן לציין שבמקום מתקיימות סדנאות בירה ומדי פעם גם הופעות מוזיקה חיה.

לקראת סוף הארוחה נתי בא ויושב לשתות איתנו בירה ולהסביר לנו קצת על המקום. הוא מספר שאחרי פאב ומסעדה באזור הכרמל, מחליט נתי לרדת אל העיר התחתית לפני שלוש שנים. את המקום הוא בוחר בשל התקרה הגבוהה והמקומרת המדהימה,  את היתר הוא עושה בעצמו עם בנו ומשפץ חלל, שלטענתו היה מפורק לגמרי. האיש, שבכלל היה חשמלאי כל חייו, זונח את המקצוע לטובת אהבה. אהבה אותה הוא מכנה 'התרגלות': "סבתא שלי אמרה לי: 'אל תתנסה בדברים שתתרגל אליהם'. והנה, התרגלתי", הוא מספר בחום מתובל בהומור. הפגישה עם נתי הביאה טוויסט אדיר לחופשה והוא לימד את שנינו מחדש מהי אהבה, ואולי הוא קורא לזה 'התרגלות' אבל לפי הניצוץ בעיניו, כשהוא מדבר על בירות ועישון בשרים, אין ספק שמדובר ב"התרגלות עם סיפוק".

דגים מעושנים

ספא פנינה בכרמל- שדרות הצבי 3, חיפה

מהעיר התחתית עולים למעלה. "פנינה בכרמל" לא נקראת ככה סתם. היא באמת פנינה בין רחובות ומרכז מסחרי שנראים פשוטים למדיי, אבל כשנכנסים פנימה- גן עדן. אזורי ישיבה חמימים, פינת קפה מפנקת עם משקאות בריאות, סאונת עץ יפיפייה, מפלי מים עתיקים וחדרי עיסוי וג'קוזי מענגים כמו המטפלות שבהם.

את פנינו מקבלות בחמימות קורל וטניה. כשנותני שירות מחייכים אליך, עוד בטרם פסעת לכיוונם, אתה יודע שאתה במקום הנכון. נכנסנו לעיסוי זוגי של 60 דקות עם אבנים חמות. עיסוי זוגי זה דבר מקסים וחוויה בפני עצמה- לדעת שבן או בת הזוג שלך קרובים אליך ועוברים את אותה החוויה שאתה עובר- זה דבר מאד משמח ומהנה לדעת. קיבלנו שתי מטפלות מקסימות שהיו קשובות אלינו לאורך כל הטיפול. מיד לאחר העיסוי עמד בפנינו ג'קוזי פרטי עם שתי כוסות יין וכיבוד קל (יש לתאם מראש ולבדוק אם הוא פנוי). בשורה התחתונה- אם אתם באזור, כנסו לטיפול- תצאו כמו חדשים.

ספא פנינה בכרמל.

השווארמה של נזאר סבאח- אלנבי 37, חיפה

בחופשה רומנטית צריך למצוא פעילויות שיתאימו לשני בני הזוג, אז מיד בתום טיפול מפנק בחלק העליון של חיפה- הכרמל- ליבנו כמה לעוד קצת בשר בעיר התחתית (מה לעשות שמדובר בשני אנשים חובבי בשר?). המלצה אחת שחזרה על עצמה מכמה אנשים על השווארמה של נזהר סבאח והאוטו כבר התדרדר מטה לוואדי ניסנס- עוד מקום קסום ומופלא!

גם כאן הרחובות התמלאו אווירת כריסטמס, למרות שתושבי האזור גם מוסלמים. וואדי ניסנס, אם נתעכב עוד קצת על התפאורה, המה אנשים שרק ציפו לרכוש מתנובתו- הבקלוואות מסביב הדיפו ריח משכר, אבל השווארמה האפילה על הכל.

סבאח הוא דור שני בשווארמה של אביו,תאופיק, שנפתחה בשנת 87'. 31 שנים של בשר משובח במקום נקי ומטופח.  הוא עצמו רק בן 40 ולא חושב על דור העתיד, אלא על כאן ועכשיו. כל מה שהוגש לפנינו מרגע שנכנסנו הוא תוצרת המקום-מהפיתות, החמוצים (מהטעימים שאכלנו בחיינו), החומוס עם הטחינה וכמובן- מנת הבית המורכבת מכל טוב- שווארמה אליה מוסיפים עגבנייה ובצל צלויים, עם רוטב הבית, רוטב שום, חריף ביתי ופטרוזיליה טרייה. פשוט טעים.

כשמסתכלים על וואדי ניסנס והשפע שבה, לא מבינים למה התיירים הפכו את חיפה לתחנת מעבר ותו לא. חיפה כל כך קסומה שבמרחק עשר דקות נסיעה באוטו ממקום למקום משתנה לך הנוף ומשתנים האנשים. לכולם סיפור מעניין, כמו לסבאח, רק לשבת ולהקשיב.

מנת הבית של נזאר סבאח

מלון חוף נחשולים

ל"חוף נחשולים" הגענו בשישי בערב. 24 שעות ששנינו ננצור לשנים ארוכות. המלון שוכן על אחת מרצועות החוף היפות של ישראל ומציע לאורחיו ליהנות מחופשת חלומות קסומה.

השתכנו באחת הסוויטות השוכנות למרגלות החוף. הסוויטות המפנקות של חוף נחשולים גורמות לך לחשוב שאתה בירח דבש. לכל סוויטה יש בריכה צמודה (לא שמישה בחורף), מרפסת רחבה עם ספה זוגית מפנקת, מיטות ענקיות מעוצבות בהוד והדר ואמבטיה רחבה עם מקלחון צמוד.

תקשיבו, סוויטות מפנקות בארץ הן חובה לפחות פעם בתקופה. נכון, זה לא משהו שעושים כל יום, לפעמים לא כל שנה, אבל פינוק שכזה משתלם בכל מחיר. עם תפאורה נכונה ופינוקים מסביב, אפשר בהחלט להתאהב מחדש באדם שלידך. ומבטיחה לכן, נשים יקרות, גם הוא, אדיש ככל שיהיה, יסתכל בך בערגה ויתענג מכל רגע.

הארוחות במלון הן ברמה מאד גבוהה, אבל אני, כהרגלי, מתאהבת באנשים. הצוות, כך שמתי לב, מורכב רובו ככולו מאנשים מעל גיל 40. בהתחלה זה הרגיש לי מוזר- כמי שרגילה לסטודנטים או חיילים משוחררים שרק עושים כסף לטיול הגדול- אבל הצפון שונה- כאן אתה עוסק בעיסוק בגלל אהבה, כמו עם נתי מחיפה כך גם פה- האהבה, כנראה, מנצחת. התחושה בחוף נחשולים מההתחלה ועד הסוף, הייתה משפחתית, מקיפה, חמה ואוהבת. הרגשנו בבית.

בין לבין יצאנו לטיול על החוף- שם שוברי הגלים מדהימים וניתן לצפות בשחפים יפים מתעופפים מעליהם. כן, גם ים הוא תפאורה מושלמת לאווירה רומנטית וקסומה. עוד לא הכרתי זוג שנותר אדיש לרעש הגלים המתנפצים והציפורים המצייצות.

מלון חוף נחשולים

בשורה התחתונה, החופשה הקצרה שלנו כללה את כל האלמנטים הנכונים ליצירת אווירה רומנטית וקסומה, גם (ואולי בעיקר) בימות החורף הקרים: ים, גשם, מבנים ישנים מלאי היסטוריה ותכונה, אוכל טוב ופינוקים לגוף ולנשמה. ולמרות שיש מי שמתעב את החורף, בעיניי זו ה-עת להתקרב. להתחבק במזג האוויר הקריר ולהחזיק ידיים, להדליק איזו אח (ואפילו מזגן על חימום), לאכול יחד מאותה צלחת ולהכיר אנשים חדשים, שכן "מכל מלמדיי השכלתי". חופשה נעימה.

תגובות

להשאיר תגובה