מתנת הלידה היוקרתית ביותר שהוענקה השנה בשווי 2,000 שקלים, פי 5 מהסכום הממוצע שמושקע במתנת לידה בישראל, העומד על כ-382 שקלים. הקורונה הולידה מהפכה דיגיטלית בקרב הציבור הבוגר ששילש את כמות הרכישות המקוונות. אירית גולדברג: “אם בעבר מרבית מתנות הלידה נועדו לאפשר לזוג ההורים להתאוורר בנופש זוגי ובארוחת שף רומנטית, הרי שבתקופה האחרונה אנחנו רואים שמתנות הלידה מתמקדות יותר במתנות לתינוקות; קורסים מקוונים להורים הטריים וארוחות בריאות שנשלחות עד הבית”

בנוסף להתרגשות ולשמחה שמביאות עימן לידות, אחד הסימפטומים הנפוצים בקרב המשפחה והחברים הוא דילמת המתנה, פעולה שבימינו מתלווה אליה גם אתגר של שמירת המרחק. בימים בהם נבצר מאיתנו להגיע לבתי החולים ולפגוש את ההורים המאושרים ביחד עם האוצר החדש, חייבים למצוא פתרונות יצירתיים לציון המאורע. פלטפורמת המתנות BUYME ריכזה את כל מה שצריך לדעת על המתנות שהכי ישמחו את היולדות, האבות והתינוקות, מתנות שניתן להעניק גם מרחוק.

על רקע השינויים בהנחיות וההקפדה היתרה על בריאות היולדות והתינוקות, בימים אלה מסתמן שהדרך המועדפת לשליחת מתנות היא באמצעות כלים דיגיטליים. מבדיקה שערכה מחלקת דאטה ואנליזה ב-BUYME  עולה כי בחודש אפריל 2020, נרשם גידול של 33% בכמות המתנות שנשלחו ליולדות, בהשוואה לאותה התקופה בשנת 2019. 

אירית גולדברג, סמנכ”לית שיווק BUYME: “גם כאשר ההנחיות לא מאפשרות בשלב זה ביקור ומגע, הענקת מתנות לידה היא הדרך שלנו להבעת שמחה ולקיחת חלק בחגיגת ההצטרפות של בן או בת המשפחה החדש/ה. בשונה מאותה תקופה אשתקד, אפריל 2019, ההנחיות המתחלפות והמציאות החדשה שלנו, השפיעו גם על אופי המתנות. כך, אם בעבר מרבית מתנות הלידה נועדו לאפשר לזוג ההורים להתאוורר בנופש זוגי ובארוחת שף רומנטית, הרי שבתקופה האחרונה אנחנו רואים שמתנות הלידה מתמקדות יותר במתנות לתינוקות; קורסים מקוונים להורים הטריים וארוחות בריאות שנשלחות עד הבית. למעשה, מתוך מתנות הלידה נמצא כי 34% הן מתנות עד הבית – קטגוריה חדשה שהשקנו לאחרונה ומאפשרת ליהנות מהיצע של מתנות שוות מבלי לצאת החוצה.”

מבדיקה של פלטפורמת BUYME עולה שמתנת הלידה המושקעת ביותר שקיבלה יולדת ב-2020 הוא גיפטקארד לרשת מוצרי תינוקות ידועה, בשווי של 2000 ₪, פי 5 מהסכום הממוצע שמושקע במתנת לידה בישראל, העומד על כ-382 ₪. מתנת הלידה הפופולארית ביותר (35%) לשנת 2020 הוא גיפטקארד לשימוש חופשי ברשתות אופנה וטקסטיל לאמא ולילד/ה. במקום השני, (21%) בישראל בחרו להעניק גיפטקארד של BUYME baby במסגרתו מעניקים לאמא ולתינוק מתנות לידה וחוויות שוות, כגון: מארזים, בגדי הריון והנקה ועוד. 16% ממתנות הלידה השנה התמקדו בשליחת אוכל עד הבית עבור הזוג המאושר ו-6% העניקו במתנה סדנאות מקוונות להורים הטריים שיוכלו ליהנות מהם ברגעי המנוחה. 

נתון מעניין נוסף שעולה מהמחקר הוא מהפכה דיגיטלית של ממש שהתרחשה בקרב האוכלוסייה הבוגרת בחודשיים האחרונים. בעוד שעד לאחרונה רכישות מקוונות היו רווחות יותר בקרב קהלים צעירים, נראה שתקופת ההסתגרות בבתים יצרה אצל קהלים חדשים אפשרות להיכרות טובה יותר עם יתרונות המרחב המקוון. כך, בעוד שב-2019 האוכלוסייה בגילאי 65 ומעלה היוותה רק 3% מסך רוכשי מתנות הלידה באתר ובאפליקציה, הרי שב-2020 אוכלוסייה זו יותר משלשה את עצמה והיא מהווה כ-10% סך הכל. גם בקרב בנות ובני 55-64 נצפתה עלייה בגישה לטכנולוגיה כשבתקופה האחרונה הם ביצעו כ-8% מסך רכישות מתנות הלידה, בעוד שבשנה שעברה עמדו על 6.5% בלבד.

תגובות

להשאיר תגובה