משיכה זוגית, האם מעורבים בה גם גורמים תת הכרתיים?

שנות ה -70, מסיבה רבת משתתפים באולם גדול רווי בעשן סיגריות סמיך. מוסיקה רועשת

מתנגנת ברקע. חלק מהנוכחים רוקדים וחלק עומדים ליד הבר הגדול ושותים משהו. גלעד מגיע בגפו

למסיבה, הוא קבע שם עם כמה חברים אך מלא אנשים חוסמים את שדה הראייה שלו…

בקצה השני של האולם עומדת מיכל, קצת אבודה. גם היא קבעה עם כמה מחברותיה להעביר את הערב, במסיבה הזאת אך אינה מוצאת אותן. מבטו של גלעד נופל על מיכל. היא בולטת ביופייה אך נראית קצת נבוכה ובודדה. הוא מפלס את דרכו לעברה. המוני אנשים בדרך, עשן, רעש…..

גלעד מגיע אל מיכל, נעמד לצידה ומציג את עצמו. "אני גלעד, קבעתי עם חברים פה אך לא מוצא אותם..תרצי לשתות משהו אולי"? "כן", עונה מיכל "דווקא מיץ יכול להיות רעיון מצויין"…..

"אין בעיה", עונה גלעד ואץ רץ לפלס את דרכו לעבר הבר בין המוני החוגגים ובתוך מסך העשן.

הוא מבקש כוס מיץ תפוזים מהברמן וכשזה מושיט לו את הכוס, גלעד ידידנו עושה דרכו בחזרה אל עבר מיכל המצפה מן העבר השני של האולם.

"בבקשה", הוא מושיט לה את כוס המיץ בגאווה, לאחר שצלח את דרכו לעברה."מיץ תפוזים"? מעווה מיכל את פניה, "וואוו, שכחתי לומר לך שאני שונאת תפוזים", "אין בעיה", עונה גלעד, "אשכוליות את אוהבת"? "מאד" עונה מיכל ומחייכת בביישנות.

"מיד יגיע" הוא אומר לה ומפלס שוב את דרכו בין המוני האנשים והעשן.הוא מגיע מתנשף אל הבר, מבקש מיץ אשכוליות ושוב עושה את דרכו חזרה לעברה. בחיוך גדול מושיט את כוס מיץ האשכוליות ואומר בגאווה: "וואלה…., עד חצי המלכות".מיכל מחייכת לעברו ומודה לו. נוצר קליק והם מתאהבים. זה אולי קצת פשטני לחשוב שמאז הם חיו באושר ועושר אך זו דוגמא נהדרת לאיך בעצם קורית אותה

משיכה בין זוגית ועד כמה מעורבים בה כל מיני גורמים תת הכרתיים שגורמים לה להתרחש.

למשל, בסיפור שהבאתי פה, כאשר נבדוק לעומק את התנאים והמשפחות בהן גדלו גיבורינו, נמצא הרבה פעמים סגנון חיים שיסביר את המשיכה הזאת.

גלעד גדל במשפחה בה תחושת הערך שהוא קיבל מינקות היא שהוא ילד טוב ומרצה. בכל פעם ששלחו אותו

להביא משהו או לעשות משהו, ציינו באוזניו איזה ילד טוב ומקסים הוא ונתנו לו תחושת הערכה מאד גדולה על כך. הוא גדל בתחושה שכדאי לרצות את הוריו ומשפחתו וכן את הסובבים אותו מכיוון שכולם מעריכים אותו על כך והתחושה בעקבות זה, היא תחושה מאד טובה.

לעומתו, מסתבר, שמיכל דווקא גדלה כנסיכה שהכל מגיע לה. היא היתה הבת הקטנה במשפחתה, כולם פינקו אותה ועשו מה שרצתה. היא גדלה בתחושה של פינוק, תחושה שמגיע לה והיא רק צריכה לחייך ולהתחנחן כדי לקבל את מבוקשה.

אנו מניחים שלא היתה קורית ביניהם משיכה או עניין אילמלא היה גלעד חוזר וממלא את מבוקשה של מיכל, שוב ושוב. גם מיכל, יש להניח, לא היתה מוצאת עניין בבחור שהיה מביא לה מיץ שלא רצתה ולא היה עושה מאמץ לרצות אותה,מפני שאנחנו נמשכים למצבים מוכרים, למשהו שגורם לנו לתחושת שייכות כפי שהתרגלנו לקבל במשפחתנו הגרעינית. גלעד סיפק למיכל את תחושת הריצוי אליה התרגלה בבית הוריה ואילו הוא הרגיש תחושה של ערך עצמי גבוה כאשר מילא שוב ושוב אחרי רצונותיה. זה מה שגרם להם למצוא עניין זה בזו.

הרבה פעמים אנו מוצאים בחיי הזוג או בתכונות של כל אחד מהם משהו מהזכרונות המשפחתיים שלנו, שלפעמים אפילו איננו מודעים להם.בטיפול זוגי, אנחנו מחזירים את הזוג למפגשים המשמעותיים שלהם ומנסים להראות להם את הקשרים הנ"ל. שהבחירה איננה אקראית. שמעורבים בה הרבה גורמים, ריחות ותכונות שגורמים לבני הזוג להרגיש טוב ובטוח אחד עם השני.

לפרטים נוספים כנסו לאתר –  talip.co.il‎‎

תגובות

להשאיר תגובה