כשהגיעה הקורונה אל חיינו לפני כחצי שנה נשמטה הקרקע היציבה מתחת לרגליהם של רבים. וירוס אחד קטנטן טרף את כל שגרת חיינו.כל המובן מאליו, כבר לא היה מובן מאליו עוד.היו שנפגעו והיו שפחות אבל על דבר אחד אין ויכוח, העולם חווה טלטלה גדולה.מה שנפגע אצל רבים שאיבדו מקומות עבודה, מקורות פרנסה, שיגרה ויציבות הוא הדימוי העצמי.הוא הראשון שסופג חבטה גדולה.כשמקורות הפרנסה נפגעים, נפגעת תחושת הערך העצמי.

אצל רוב בני האדם קיים פער בין המצוי לרצוי וברור שהם מנצלים חלק יחסי  בלבד מהפוטנציאל שלהם.לעיתים הפער נובע מחוסר התאמה בין חלומות ואידאלים לחיים בפועל מעשה.רבים לא מאמינים שהם מסוגלים לחיות את החלום.

את הפער הזה בין אמונות וערכים להתנהגות לא קל לצמצם ולכן אקרא לכם לתרגל שינוי דפוסי חשיבה ותרגומם להתנהגות בזכות הכלים שפיתחתי, צעדים קטנים על עבר השינוי.

המטרה האמיתית היא לצאת מחוזקים אל העולם ולהאמין בעצמנו וביכולות שלנו. הצלחה מתחילה ביכולת שלנו להאמין בה.

אספר לכם, ש”מתנת הקורונה שלי”, למשל, הייתה ההזדמנות לקבל זמן שבו התפניתי לכתיבה ופיתוח מוצרים והפכתי את הכלים שלי לערכות לעיצוב התנהגות. מתנות עם ערך במקום חפיסת שוקולדים או תכשיט, מזון לנשמה.

אנו מתחזקים את הרכב, מתחזקים את הבית אבל לתחזק חוסן מנטלי ותחושת מסוגלות, רבים מאתנו לא מתפנים לעשות.

אם ננצל את הסגר הקרוב להתבוננות עצמית וליצירת הרגלים התנהגותיים מנצחים – נוכל להגביר את הווליום של החיים שלנו ולצאת מחוזקים וחיוביים יותר. 

במהלך הסגר הקרוב, כל אחד מאיתנו יוכל בבית לתרגל אימון מנטלי שיסייע בפיתוח תחושת מסוגלות ובניית דימוי עצמי גבוה, מתוך התבוננות בארבעת היסודות האישיותיים המרכיבים את תמצית הפוטנציאל של כל אדם ואלו משולים לארבעת קודקודי היהלום:

נראות ודימוי עצמי

הקול שלי

הערכים האישיים

המשאבים הפנימיים

אז מה עושים ואיך מתחילים? 

קודם כל מבינים שארבעת קודקודי היהלום הם התחנות במסע הדיוק וההעצמה העצמית בדרך לצמיחה אישית. בוחרים מצב תודעה שבועי ומתחייבים בפני עצמכם לתרגל אותו מדי יום תוך התבוננות בקשיים ובהצלחות.

תרגיל לפיתוח שריר החשיבה החיובית:

חשיבה חיובית הוא משאב יקר ביותר בעתות משבר.

לכן חשוב לתרגל את היכולת לראות את הכוס המלאה על בסיס יומי.

מזמינה אתכם לבחור פנקס קטן ויפה והפכו אותו למקום בו תרשמו בסוף כל יום שלושה דברים טובים שהתרחש באותו יום.

החל משיר ישן שמזכיר ילדות, קינוח נפלא שטעמתם ועד פגישה מקרית ברחוב עם אדם יקר.

תוך מספר שבועות יצטברו לכם המון רגעים קטנים שמעלים שמחה ובאמצעותם תתחיל להתגנב למציאות חייכם אופטימיות וחשיבה חיובית שבאמצעותה ניתן ליצור מציאות חדשה.

לתרגל אושר: 

חשוב לאסוף רגעי אושר על ציר הזמן

בחיפוש האינסופי אחר אושר רובנו מפספסים את הכאן ועכשיו, את ההווה.

אני שייכת לאותה אסכולה שמאמינה שאושר הינו רצף של רגעים קטנים,  הבזקים של התרגשות והתרוממות נפש בשגרת היומית.

אותם רגעים קטנים נערמים לחוויית אושר כוללת.

כל שעלינו לעשות הוא לאפשר לעצמנו להרגיש ולהיפגש עם רגשות.

מזמינה אתכם לנהל רישום של רגעי אושר.

לאסוף אותם.

תתפלאו לגלות שאתם מאושרים יותר ממה שהבנתם.

תרגול העצמת התודעה:

שינויים מתחילים בצעדים קטנים וביצירת הרגלים מעצימים.בחרו מצבי תודעה מעצימים והתחייבו לתרגל אותם כשאתם בוחרים מצב תודעה שבועי.

למשל:

השבוע אני משימתי ומקדם

השבוע אני קלילה ואופטימית

השבוע אני סובלני ומכיל

תתבוננו במצבי התודעה, בקשיים, בהתנגדויות ובהצלחות.

שימו לב מה יקרה.

רושמים תובנות ביומן המצורף.

וראו איזה פלא, שינויים גדולים מתחילים בצעדים קטנים, אך עקביים ונחושים.

זכרו, אם תבחרו להיות אופטימיים וחיוביים גם בזמן משבר תהנו מלהיות מגנט חברתי שאנשים חפצים בחברתם ותאפשרו לעצמיכם שליטה מרבית במציאות החיים שלכם.

ורד גרנדיר פרוכטמן היא מאמנת אישית המתמחה באימון מנטלי ו NLP, מקהילת סמבאדי ת’רפי – אתר המבצע התאמה בין מטפל למטופל בעולמות הרגש והנפש.

תגובות

להשאיר תגובה