לקראת חג הפסח שאותו מנצלות הרבה מסעדות לביצוע שיפוצים ושדרוגים עיצוביים, ליאת אליאב (29) מעצבת פנים המתמחה בעיצוב בתי אוכל קטנים והזוכה במקום הראשון בתחרות עיצוב הקונטיינר (בהשתתפות כ- 40 משרדי אדריכלות)  בוועידת הנדל"ן, מספרת לנו על עיצוב, אוכל ומה שביניהם.

ליאת,מה הוביל אותך להתמקד בעיצוב בתי אוכל?  

העולם הקולינרי הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלי, מעבר לאהבה הגדולה שלי לאוכל, מסעדות וטעמים חדשים, אני חיה את העולם מקרוב באופן יומיומי מהסיבה שבעלי הבעלים של מספר מסעדות ולכן תמיד נמשכתי לתחום, כשהמטרה לייצר ללקוחות חוויה שתגרום להם להנות מכל הגעה למקום ותחזיר אותם שוב ושוב.

מדוע לדעתך חשוב להשקיע בעיצוב בתי אוכל אפילו אם הם קטנים? קודם כל לזהות  הפוטנציאל הקיים בחלל. פעמים רבות אנשים נבהלים כשהם רואים נכסים במצב רעוע או בצורה שהיא לא סטנדרטית. הם מתפלאים לראות את הניצוץ שיש לי בעיניים כשאני כבר מצליחה לדמיין בדיוק איזה מקום מדהים אפשר לייצר שם. עיצוב הוא כלי נהדר להפוך כל סוג של נכס למסעדה עם קסם וייחודיות.

מה חשוב לכל יזם בתחום המסעדנות לדעת כשהוא ניגש לתכנון ועיצוב מסעדה? בעיצוב כמו באוכל חשוב להפקיד את העבודה בידי מקצוענים בתחום. אני ממליצה להתייעץ עם מעצב\ת בשלבים מוקדמים של בחירת הנכס והקונספט כדי לממש את החזון בצורה הטובה והיעילה ביותר. וכמובן לחסוך את ההוצאות המיותרות כפי שהרבה פעמים שקורה כשמכניסים לתמונה מעצב\ת לעבודה בשלבים מאוחרים יותר כשכבר נקבעו עובדות בשטח. דבר נוסף הוא ניהול לוח זמנים מדוייק. ברוב המקרים באם מדבר במסעדה חדשה שנפתחת או על אחת כמה מסעדה שעוברת שיפוץ כשהיא כבר עובדת וכל יום שהיא סגורה זה הפסד כספי משמעותי. חשוב לנהל מראש את הפרויקט ולנצח על עבודות בעלי המקצוע בצורה מדוייקת ובכך למנוע פגיעה ברווחיות.

בית קפה בעיצוב ליאת אליאב זוכה בפרס הקונטיינר בועידת הנדלן

מה מקורות ההשראה שלך?

מקורות ההשראה שלי מגיעים מהארץ ובעיקר בחו"ל שם אני תמיד מחפשת שווקים ומסעדות אותנטיות. מכירים את התחושה הזאת בבטן כשאתם מטיילים בחו"ל ופתאום באחת הסמטאות הצרות מגלים מקום קטן ששובה את הלב? רק כמה שולחנות, תאורה אינטימית, ניחוחות שפותחים את התיאבון ונותני שירות שרואים שכיף להם לקום כל בוקר לעבודה, הרגע הזה שברור לכם ששם אתם נכנסים לאכול את מנת הבית או אפילו רק לשתות את הקפה, כי את הקסם של המקום הזה לא תוכלו לשכוח, אלה רגעי ההשראה שלי. וכמובן שאני מתעדכנת מידי יום במדורי עיצוב ואוכל בארץ ובעולם.

מהו שירות שירות העיצוב און ליין  הייחודי באתר שלך ולמי הוא מתאים?

עיצוב אונליין הוא שירות חדש, מהיר, מקצועי ומהנה ללא התחייבות לתהליך ליווי מלא של מעצבת. מושלם עבור לקוחות מאזורים שונים של הארץ שרוצים לחסוך כסף וזמן יקר בהתרוצצויות ונסיעות, אך בכל זאת חשוב להם לספק ללקוחות שלהם מקום מעוצב. כל האינפורמציה הנדרשת מועברת ללקוח ישירות לתיבת המייל. הלקוח מעביר דרך האתר שלי מידות, תמונות של המקום ולוח השראה שמייצג את מה שהוא היה רוצה והוא מקבל תכנית העמדה, לוח חומרים וכתב כמויות סופי כולל הנחיות לבעלי מקצוע. כל שנותר לו הוא להזמין את הפריטים ולתת לבעלי המקצוע לבצע את מלאכתם.

עד כמה תהליך עיצוב און ליין עשוי להיות חסכוני?

זה משתנה ממקרה למקרה אבל עד כ- 50% מתהליך ליווי מלא.

חלומות לעתיד?  

להמשיך לעצב בתי אוכל ייחודיים בארץ ובעולם ולבקר בהם כשיש תור ארוך של ממתינים מחוץ למקום.

https://www.liateliav.com/

27 הערות

להשאיר תגובה