גליה גדליהו, תל אביבית בת 57 ששבה לעיר לאחר 35 שנה באירופה, גילתה במקרה את "שיטת התדר" שמבוססת על הרחת תמציות אתריות, ומטפלת באמצעותה בגברים, בנשים ובזוגות במשבר: "התפקיד של המשבר בחיינו הוא לקדם אותנו בתהליך ההתפתחות והזדמנות מצוינת לרפא חלקים בתוכנו"

לאחר 35 שנים שבהן התגוררה בפריז, בלונדון ובכפר מרדכי, ניהלה חנות מיתולוגית לקליעת קש,  העבירה סדנאות למודעות עצמית לאלפי גברים ונשים, גליה גדליהו מאמנת גברים ונשים וזוגות במשבר להתחבר לרגשות ולשחרר מועקות באמצעות שיטת אבחון ואימון רגשי בשם "התדר".

מה קרה פתאום?

"כאשר חיי עלו על שרטון, החלטתי להתגרש אחרי 17 שנות נישואין. כל המילים והמשפטים היפים מהסדנאות למודעות עצמית שהעברתי בעצמי לאלפי אנשים לא עזרו לי אישית כשהייתי במשבר. כך, בחודש אחד עזבתי בעל וגם מקום עבודה קבוע. למרות שאני בחרתי בזה והייתי שלמה עם צעד זה, הכאב שלי היה כל כך גדול וחוויתי תחושת כישלון. בבוקר הייתי שולחת את הילדים לבית הספר ובוכה בבית".

בשנים האחרונות, לאחר שמצאה זוגיות מאושרת עם אהבה מהסרטים, היא מסייעת לנשים ולגברים רבים מאזור המרכז ומרחבי הארץ לצאת ממשברים, להרגיש תחושת סיפוק בעבודה, לחזק את הזוגיות ולהתאהב מחדש, והכל באמצעות אבחון ואימון רגשי בשיטת התדר.

 

"להרגיש את תחושת הריק בלי לפחד"

גדליהו, בת 57, היא במקור תל אביבית, אך במשך 35 שנה לא התגוררה בעיר ללא הפסקה אלא בשתי בירות אירופיות: פריז ולונדון, וכן במושב כפר מרדכי. במשך שנים רבות העבירה סדנאות להתפתחות אישית שמספר המשתתפים בכל אחת מהן הלך וגדל עד ל-50 איש ואף יותר. לפריז הגיעה במסגרת הטיול אחרי השירות הצבאי כפקידה של מח"ט הצנחנים מתן וילנאי, לימים סגן הרמטכ"ל ושר התרבות, אך עיר האורות כל כך מצאה חן בעיניה עד שנשארה בה חמש שנים. מאז ומתמיד היתה מחוברת לאנשים, ולכן במהלך שהותה בחו"ל שמרה על קשר טוב עם חברים וחברות מילדותה.

לישראל חזרה בעקבות פטירתו מדום לב של אביה אהרון, שכל חייו עסק בקליעת קש ומוצריו בחנות המיתולוגית קשקלוע בתל אביב. בישראל שהתה פחות משנה, התחתנה, ולאחר החתונה נסעה לבירה אירופית אחרת – לונדון, שבה ילדה את שני ילדיה. אחרי עשר שנים חזרה עם משפחתה לארץ, למושב כפר מרדכי. בד בבד עם גירושיה באותו חודש הפסיקה להעביר את הסדנאות שכבר לא דיברו אליה. היא הצטרפה לעסק המשפחתי – חנות למוצרי קש הפועלת בחלל קטן זה 72 שנה בשדרות בן ציון בתל אביב, ולמדה קליעה אמנותית מקש של מוצרים שונים. פעמים רבות היו מגיעים לחנות לקוחות, מתיישבים על כיסא הקש, שופכים בפניה את לבם ושוכחים ללכת הביתה.

רק לאחר ששני ילדיה עזבו את הבית לטובת הצבא והאוניברסיטה, החלה גדליהו לחשוב על זוגיות. רק אז – שלוש וחצי שנים אחרי הגירושין – יצאה לדייט ראשון. "פגשתי גברים שקופצים מבילוי לבילוי, ממיטה למיטה ומזוגיות אחת לשנייה – העיקר לא להרגיש את הריקנות והתהום השחורה", היא מספרת, "לי זה לא התאים, ולאט-לאט הסכמתי להרגיש את תחושת הריק בלי לפחד או לברוח ממנה, להיות עם עצמי, להקשיב לרצונות הפנימיים שלי וליהנות מחברת עצמי".

לפני כמה שנים הזמין אותה בנה ג'וליאן להתלוות אליו לבאר שבע שבה התגורר במסגרת שירותו בגרעין הנח"ל של החברה להגנת הטבע, שם עסק בהדרכת בני נוער לפני צבא וילדים בסיכון. היא ראתה כיצד בנה זוכה להערצה מהילדים וכיצד בתה ג'ייד, מורה לחינוך מיוחד, מצליחים מתוך תחושת שליחות לשנות את חיי הילדים מסביבם, ואז התחזקה בה התובנה שזו שליחותה האמיתית – לקדם אנשים ולעזור להם.

כשגדליה שבה משם, היא חיפשה שיטה שתתאים לתהליך שעברה, והבינה שהיא חייבת להמשיך לעזור לאנשים להתחבר לעצמם וליכולות שלהם. לאחר שאובחנה בשיטת התדר, שאליה הגיעה במקרה – היא למדה אותה ואז התחברה עוד יותר לייעוד האמיתי שלה. במהלך הלימודים אף הכירה את בן זוגה מאיר, "וזה היה ממש נס להגיע לגיל שלי ולחוות חיבור של אהבה, תשוקה ואינטימיות", היא מספרת.

"זוגיות טובה מגיעה כתוצאה מפנימיות טובה"

האבחון בשיטת התדר נעשה באמצעות הרחת תמציות אתריות. חוש הריח עוקף את הרציונל ונחשב לחוש הקדום ביותר שאינו תלוי תרבות, מעמד או אינטליגנציה. אבחון השיטה מגלה את מהותו המולדת של האדם שנקראת "תדר", ומהווה מעין טביעת אצבע שיש רק לו.

"כשהאדם מחובר וקשוב לעצמו, הוא יכול לבנות זוגיות מטיבה", מסבירה גליה גדליהו, "אנשים מחפשים זוגיות כדי להשלים את מה שחסר להם, אבל זה לא עובד כשזה בא ממקום של חוסר. קודם כל, אתה צריך להבין מי אתה ומהי המהות שלך, לעשות עבודה עם עצמך כדי לחיות את מי שאתה ולאהוב את עצמך, ורק אז מגיעה הזוגיות הראויה לך".

שיטת התדר מלמדת את האדם שרוב הסבל והתקיעות שלו נובעים מהרמה הרגשית שבה הוא נמצא באותו הרגע, והמתאמן לומד שמנהלים אותו רגשות כמו עצב, כעס ואשמה המונעים ממנו להגיע לתוצאות טובות בתחומים רבים – עבודה, לימודים, זוגיות, יחסים עם אנשים ועוד. המתאמן בשיטה זו מקבל כלים כיצד להיות מודע למצב ההישרדות, להרגיש – ועדיין לא לתת לרגש לנהל אותך.

גדליהו מייעדת את שיטת התדר לטיפול אחד על אחד וכן אימון זוגי לזוגות במשבר. נוסף על הטיפול, גדליהו מנחה בשיטת התדר ומכשירה מאמנים כשבאמתחתה הסמכה בנושא מטעם לשכת המאמנים בישראל, והיא מודה כי לולא היתה לומדת אימון, לא היתה זוכה לזוגיות מוצלחת עם בן זוגה שאיתו יש לה תקשורת מצוינת, אינטימיות ותשוקה בוערת.

בימים אלה מעבירה גדליהו יחד עם עדנה גלאון, מאמנת בשיטת התדר, סדנה לאימון רגשי בקבוצות המיועדת לאנשים שרוצים לשפר את מערכות היחסים שלהם – בין הורים לילדים, בזוגיות, בעבודה, בלימודים, ולכאלה שמעוניינים לדעת מה מיוחד בהם, רוצים לצאת ממשברים, להרגיש תחושת סיפוק בעבודה ולגרושים וגרושות שמחפשים זוגיות או לחזק את הזוגיות ולהתאהב מחדש.

"התפקיד של המשבר בחיינו הוא לקדם אותנו בתהליך ההתפתחות", היא מסכמת, "משבר זאת הזדמנות מצוינת לרפא חלקים בתוכנו, לשחרר מהמרתף את השדים שהחבאנו ולהתקרב יותר אל עצמנו. לקבל ולאהוב את עצמנו זה חלק קריטי מאוד בזוגיות, כי זוגיות טובה מגיעה כתוצאה מפנימיות טובה. אני יכולה להעיד על כך מניסיוני האישי".

תגובות

להשאיר תגובה