במכבי שירותי בריאות ברמת גן החליטו להנגיש את השירותים המקוונים של הקופה גם לבני הגיל השלישי. במסגרת פרויקט "מתחשבים" עוברים בני 65 ומעלה הדרכה בה, הם לומדים לגלוש במכבי און-ליין ובאפליקציה של מכבי ולבצע מגוון פעולות שחוסכות זמן והגעה פיזית למרפאה. החל מהשבוע מוצעת גם הדרכה פרטנית למעוניינים, שמועברת על ידי בני נוער במסגרת פרויקט מחוייבות אישית
השירות המקוון במערכת הבריאות בישראל הולך וצובר תאוצה, אולם חלק לא מבוטל מהאוכלוסייה המבוגרת לא מצליח ליהנות מהיתרונות של שירות זה משום שאינו יודע כיצד להפעיל אותו. במכבי שירותי בריאות ברמת גן, המוגדרת כעיר הזקנה ביותר בישראל, יצאו לפני מספר חודשים ביוזמה מבורכת – "פרויקט מתחשבים". במסגרת הפרויקט מוצע קורס בן 3 מפגשים בני שעה וחצי כל אחד במרכז הרפואי 'אורה' ברמת גן. בקורס לומדים המשתתפים כיצד להשתמש בכל האפשרויות המוצעות באפליקציה ובאתר של מכבי. בהמשך, תיבחן האפשרות לקיים את הקורס גם במרכז רפואי מרום נווה.
לאחרונה, מתוך מטרה להרחיב את פעילות ההדרכה, פנתה מנהלת המרחב שגית טנקוס לעיריית רמת גן והציעה לגייס בני נוער לטובת העניין במסגרת פרויקט מחויבות אישית. לפני מספר שבועות גויסו מספר נערים שעברו הכשרה מקצועית במכבי וכבר החלו לקיים פגישות אישיות במרכזים הרפואיים ברמת גן עם בני הגיל השלישי, שהביעו עניין בהדרכה אישית לשימוש בשירותים המקוונים של מכבי.
"היוזמה היא של העובדת הסוציאלית כלנית דבורה, שעוסקת בתפקידה בהלימה תרבותית ובהנגשת שירות לסוגי אוכלוסיות שונות", אמרה טנקוס. "המטרה היא להקל על חברי מכבי המבוגרים ולאפשר להם לבצע דברים רבים מהבית מבלי שיידרשו להגיע למרכזים הרפואיים או לרופאים עבור כל דבר. המשתתפים בקורסים ובהדרכה האישית לומדים להשתמש באפליקציה ובאתר ולקבוע דרכם תור לרופא או למרפאת אחיות, להזמין מרשם או הפניה מרופא משפחה, להזמין תרופות מבית מרקחת, לצפות בתוצאות בדיקות, לשלוח בקשה לטופס 17 ועוד".
מיכה קדרון, בן 82, שהשתתף בקורס המקוון: "אני אומנם מהנדס מחשבים במקצועי, אבל מחשבים של לפני 40 שנה. עד הקורס לא ידעתי איך משתמשים באתר ואפליקציה של מכבי, וכשהציעו לי להצטרף לקורס שמחתי מאוד. אני תמיד שמח ללמוד דברים חדשים. היום אני יודע לנווט בקלות באתר של מכבי וגם דרך הסלולרי שלי אני מצליח היום לבצע פעולות כמו הזמנת תורים לרופאים או הזמנת תרופות".
צדוק גבאי בן 79 , שהשתתף גם הוא באחד הקורסים המקוונים: "הצוות שהעביר את הקורס היה נהדר ומאוד נהניתי. אני לא אדם שמשבח מישהו בקלות, אבל במקרה הזה באמת מגיעות לצוות תשבחות רבות. האווירה הייתה טובה והיה נעים גם ברמה החברתית במפגשים של הקורס. בזכות מה שלמדתי, אני מצליח היום להשתמש באתר להזמנת שירותים שאני זקוק להם, אשר בעבר לא ידעתי שקיימים באתר".
המעוניינים בהדרכה קבוצתי או פרטנית יכולים לפנות לטלפון 03-6750333 ובמכבי ידאגו לחזור אליהם ולתאם עבורכם את ההדרכה המתאימה להם.